Opvallend: Anderen veroordelen...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-01 11:33

Wat me de laatste tijd een beetje opvalt, is dat er mensen zijn die een mening hebben wbt een kwestie, en dan direct vinden dat hun manier de juiste is en mensen gaan veroordelen die het anders doen.

Voorbeelden?
- Bijvoorbeeld de eeuwige kwestie over 'oud paard verkopen of houden' ... (als je je paard wegdoet als ie oud is ben je toch geen dierenvriend)
- 'Prils hond' (maar laten we daar niet weer obver beginnen Knipoog )
- 'paard in de wei met of zonder deken?'
- 'paard weer verkopen terwijl je hem net hebt'


Snappen jullie waar ik naartoe wil?
Natuurlijk kan je een andere mening hebben, maar heb ook respect voor de ander zijn mening. Dus als jij van mening bent dat een paard het beste de hele winter buiten kan staan zonder deken, zeg dan niet tegen de mensen die ze binnen hebben staan mét deken 'dat dat onnatuurlijk is en dat je je paard zo geen paard laat zijn' oid.
Of als jij mooooit je oude paard weg zou doen, zeg dan niet tegen degene die dat wel doet dat ze 'geen dierenvriend is' en dergelijke.

Ik word een beetje gek van dat soort dingen. natuurlijk hoef je het niet altijd met iemand anders eens te zijn, maar ga ze daar dan niet meteen om veroordelen!

Frusty

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-11-29 11:37 ]</font>


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:45

Sorry dat heb je nu eenmaal op een forum Verward .

Als je daar niet tegen kan (kommentaar dus) moet je niet zeggen/plaatsen. Iedereen zegt zijn mening de ene kant dat positiever aankleden dan de ander. Daarvoor zijn we allemaal verschillend gelukkig zit nederland niet vol met dezelfde mensen want dat zou ook niet goed zijn.

Pfff volgens mij hebben we dit soort discussie vake gehad wordt er een beetje Misselijk van en staat niet echt positief tegenover mensen die nieuw op het forum komen Scheve mond\ .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:47

Ben het wel met Laura eens, iedereen heeft zijn eigen menig en die moet je respecteren maar je moet een ander jou mening niet opdringen.

Tja, Prisca, dit hoort er ook bij.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: LUNA op 2001-11-29 11:57 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: LUNA op 2001-11-29 12:07 ]</font>

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:58

Klopt, het valt me op dat als je een berichtje plaatst je snel 'aangevallen' wordt. Een voorbeeldje een tijdje terug vroeg iemand of dat ze van een bepaald bit hadden gehoord en toen werd er meteen gesuggereerd dat dat meisje geen idee had waar dat ze mee bezig was en dat zij niet met zo'n bit kon rijden.

Het valt me ook een beetje tegen de laatste tijd mensen die ongevraagd hun mening ergens over geven. En denken dat ze alles beter weten.

En dan kan je wel zeggen daar is een forum voor. Maar als je ongezouten je mening geeft wordt je Lips are sealed .

Jammer hoor eerst was het hier echt gezelliger.

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 12:02

je hebt wel gelijk Laura, ik kom hier nog niet zo lang, maar lees vaak berichtjes die erg kwetsend en/of kortzichtig zijn. Sommige mensen denken idd dat er maar 1 goede manier is; zijn/haar eigen manier.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 12:08

ja je hebt gelijk. ik heb ook wel zulke dingen geschreven. ik ga hier ook op letten want het slaat helemaal nergens op.
Er was iemand die een fjord niet mag en toen zei ik gelijk: je bent geen paardenvriend

Fijn dat je het zegt, want het slaat idd nergens op. ik ga er meer op letten en bij mij zal het niet meer gebeuren

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 12:28

Normaal reageer ik niet op dit soort topics, want vreemd genoeg lijk ik wel de 1 van de weinige te zijn die nergens last van heeft. Verward
Maar hoe dan ook, dit soort topics zijn al meerdere malen gestart, en het wordt nu een beetje vervelend. Het is een internetsite, geen dagelijks leven dus ik zou me er maar niet al te druk om maken.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 12:35

Valt het niet op dat het ALTIJD dezelfde mensen zijn die dit soort topics beginnen ???

Ik wordt er af en toe moe van want het komt niet echt positief over. En over OUDE KOEIEN UIT DE SLOOT HALEN Huilen .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 12:43

sta volledig achter prisca!!
waarom worden zulke opnderwerpen zolang herkauwd?! jeez we zijn toch geen stelletje Koe ofzo ??
en bovendien is iedereen toch wel oud en wijs genoeg om te weten hoe je het beste kan reageren en iedereen kan zichzelf toch wel verdedigen als je "aangevallen" wordt???
zo blijft er tenminste wat (gezonde denk ik) spanning!
een forum is er o.a om te discusiëren en als we allemaal lie ftegen elkaar zouden doen is er toch niks meer aan?
en topics als deze helpen naar mijn idee helemaal niet om mensen duidelijk te maken dat we elkaar moeten respecteren...
hopelijk was dit het laatste topic over dit gezanik Misselijk Misselijk

"Some memories are best forgotten"

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 12:48

Aangevallen worden en je aangevallen voelen is niet hetzelfde. Ik denk dat in zeker 70% van de gevallen mensen zich té snel aangevallen voelen, terwijl dat helemaal niet de bedoeling is van de reactie, maar via de computer kun je die nuances nou eenmaal niet zo makkelijk aangeven en worden dingen vaak onbedoeld verkeerd opgevat, als mensen echt tegenover elkaar zouden zitten zou het 'gesprek' waarschijnlijk heel anders verlopen.
Het zou al een stuk schelen als iedereen zich niet zo snel in de verdediging gedwongen voelt, want dat is meestal ook nergens voor nodig, even rustig kijken of het wel echt een frontale aanval is gericht tegen jouw persoontje, of gewoon een niet zo tactisch uitgedrukte andere mening.

Nulla tenaci invia est via

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 13:01


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 13:21

Yep idd Karin en laten aub ophouden met dit soort Topics.

Lovers

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 13:53

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 07:17, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-01 13:56

nouja uhm prisca, het is niet de bedoeling om in te gaan op die topics, maar het viel me vooral op bij die topics.
Ik plaats wel vaker zulke berichtjes ja, omdat ik vind dat men daar best op gewezen mag worden. Ik ben zelf echt geen heilig boontje hoor, maar in alle redelijkheid kan je toch best zo'n berichtje plaatsen?
Er zijn iig een paar mensen die er dan over na gaan denken en dan helpt het dus blijkbaar. Bovendien heb ik het niet over commentaar, want dat moet kunnen, maar het op een banketstaaflige manier veroordelen van andermans manier van handelen.

Ik meen dat er in de bokt-regels ergens staat dat bokt een forum voor en door bokkers is en dat je het best onderling kunt proberen de sfeer goed te houden en elkaar er op een redelijke manier op aan te spreken als iets fout gaat. Nou, bij deze!

Dit is geen topic over hoe ik opgemerkt heb dat de sfeer slechter is en dat ik dat jammer vind (want ja daar wordt ik zelf ook wel eens een beetje moe van idd) maar een topic betreffende forum-gedrag.

Wat de nieuwe geruikers betreft: het is toch fijn dat er open en duidelijk gezegd kan worden dat er af en toe situaties zijn waarop vervelend gereageerd wordt? Dat blijft altijd zo. Je kan nou gewoon je mond houden en je van binnen opvreten, of op een normale manier zeggen dat het jammer is dat het af en toe zo gaat. Zonder mensen aan te vallen, heel in het algemeen.

Dus nogmaals: met de voorbeelden wil ik die discussies niet weer opstarten, maar een voorbeeld geven van acties/reacties waar beter overnagedacht kan worden.

Waarom nou meteen dit topic beschouwen als slap gelul waar de sfeer niet beter van wordt?



Citaat:
Omdat Bokt.nl een 'voor en door de gebruikers'-site is verwachtten we eigenlijk van jullie dat de Bokkers elkaar op je gedrag aanspreken. Op een subtiele manier, net zoals je dit bij alle andere meningsverschillen en discussies doet.


Ik snap dat jullie dit misschien een beetje gezeik vinden, maar ik heb iig een iemand de ogen geopend en dat is me het ge:( van de rest wel waard Haha!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-11-29 14:20 ]</font>

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 14:47

Laura als je dit al medeling wilt plaatsen laat er dan gelijk een slotje op zetten door BartVB of doe dit via PB. Want iedere keer komen deze topics en het lost toch niets op alleenmaar eindeloze discussies en oude koeien uit de sloot halen. Dingen gebeuren en dingen worden gezegt als het klaar is is het ook klaar waarom moet er dan later weer over begonnen worden. Laat het rusten.

Ik wordt er ondertussen behoorlijk MOE van. En BTW het komt ook ZEER neagtief over al klaag en zeik topics. Als je het hier niet meer leuk vind ga je toch weg ?? Genoeg andere forums hoor Verward .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-01 14:57

nou bedankt voor je positieve reactie Verward
Komt de sfeer ten goede. Ik snap ook wat je bedoelt zonder caps..
Het is niet bedoeld als een klaag of zeik topic. Vervelend als dat zo overkomt. Maargoed. Ik vind de reacties hier ook niet echt om over naar huis te schrijven. Ik dacht dat ik me aardig duidelijk uitgedrukt had.

"Dingen gebeuren en dingen worden gezegt als het klaar is is het ook klaar"
Inderdaad pris, goed gezegd. Dus de mensen die dit topic lezen denken de volgende keer misschien beter na over wat ze zeggen. En dat is precies de reden waarom ik dit topic geplaats heb.

"Als je het hier niet meer leuk vind ga je toch weg ?? Genoeg andere forums hoor " --- als we over dooddoeners beziggaan ken ik er nog wel eentje: als je het geklaag vind waarom lees je het dan? Verward
Enough said wat mij betreft Koe

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 15:04

Citaat:
Op 2001-11-29 11:58, schreef Lisette:
Klopt, het valt me op dat als je een berichtje plaatst je snel 'aangevallen' wordt. Een voorbeeldje een tijdje terug vroeg iemand of dat ze van een bepaald bit hadden gehoord en toen werd er meteen gesuggereerd dat dat meisje geen idee had waar dat ze mee bezig was en dat zij niet met zo'n bit kon rijden.


klopt! dat was ik! dat bit werkte heel goed, en ik voelde me idd. een beetje aangevallen, als ik het zo moet noemen.


En dan kan je wel zeggen daar is een forum voor. Maar als je ongezouten je mening geeft wordt je Lips are sealed .

Jammer hoor eerst was het hier echt gezelliger.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 15:11

Ik heb me al die keren ingehouden maar nu dus een keertje niet. Ik weet dat er meerdere met me mee denken alleen die zeggen het niet en die sturen me een PB ??

Waarom moet dit topic iedere keer terug komen ?? Als het zo zwaar probleem is zullen Bart, Heike of de andere Moderators er heus wel wat mee doen. Oja dat is al gebeurt DE REGELS ??

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-01 15:26

ach don't worry be happy Lachen
Geldt ook voor mij in dit geval..
Niet op mij in gaan hakken hoor ik als kloosterzuster ben een heel teer persoontje Haha!

Frustrerend is dat he als mensen het volkomen met je eens zijn maar er niks van laten merken en jij het gevoel hebt als enige te staan schreeuwen?

maargoed. Pris, je boodschap is overgekomen. Ik zal eens kijken of ik me de volgende keer in kan houden als ik weer zoiets wil plaatsen... no guaranties...maarehm maak jij je nou ook niet zo druk. Waar meerdere mensen zijn zijn meerdere meningen. In dit geval ook.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 15:27

Oke misschien handig om het gewoon lekker aan Bart en Heike over te laten *LOL* .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 15:28

Ik denk inderdaad dat je op een forum kunt verwachten dat mensen ergens hun mening over geven. En ik denk niet dat je dat altijd veroordelen kunt noemen. ze geven gewoon hun mening, hun visie op de situatie. de persoon in kwestie krijgt altijd toch weer de kans om zichzelf te verdedigen met argumenten. DAarbij komt het in vele situaties voor, dat ze opkomen voor het dier van die betreffende persoon.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-01 15:32

maar klein detail:
wat sommige als mening beschrijven... zoals bijv tegen iemand zeggen dat ie geen dierenvriend is oid... is in mijn ogen gewoon een belediging.
Of stel ik dat nou overdreven?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 15:34

Nee, dat overdrijf je niet. dat is inderdaad wel oordelen, kan ik niet ontkennen. je moet vind ik inderdaad ook altijd proberen je mening objectief te verkondigen. door iemand uit te schelden bereik je alleen maar dat deze persoon zich voor je afsluit, en je kunt dan dus ook niets meer doen om te helpen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 15:45

Wat voor de ene niet zo hard overkomt kom het misschien wel voor de andere hard over. Dat heb je nu eenmaal met verschillende mensen.

Je kan honderd duizend regels maken maar in het heest van de strijd loopt het toch weer anders. Of die regels er nu zijn of niet als iemand kwaad is gaat hij uit zijn dak en denkt die niet aan de regels. Enige wat je dan kan doen is het Bart en Heike of de moddie het laten oplossen of verder met degene via PB.

Dez dingen zijn al 100 keer gezegt ik geloof wel dat het duidelijk is maar weet niet of het zal werken. Daarom heeft dit topic toch geen nu want over een maand zal er wel weer ergens anders ruzie zijn Verdrietig . Tja dat is het leven.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 39 bezoekers