altijd alles vertellen of....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sparkling
Berichten: 52
Geregistreerd: 20-05-03

altijd alles vertellen of....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 13:42

Hey,

Ik had het er laatst eens over met een vriendin; als je een relatie met iemand aan gaat, vertel je hem/haar dan ook alles over je vorige relaties?
Wij zijn tot de conclusie gekomen, dat je vorige relaties tot het verleden behoren, en dat je van je fouten die je in die relaties gemaakt hebt, geleerd hebt.
Hoe denken jullie hier over?


kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:46

ik denk er ook zo over.
je bent nu met hem en de rest is verleden tijd.
mocht het toch een keer ter sprake komen met je huidige partner dan kun je altijd nog alleen maar vertellen wat belangrijk is en wat jij kwijt wil.

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:03

als er dingen uit je vorige relaties in de weg kunnen staan in je huidige relatie, zou ik het wel vertellen...
kan je vriend ermee rekening houden (ik heb het zelf namelijk meegemaakt en het valt eigenlijk alleen maar positief uit...)

---->>> e_l_m_o is nu Sitie <<<----

Learn from the mistakes of others.You can’t live long enough to make them all yourself.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:07

Ach, heb hem wel wat verteld over mijn vorige relaties. Maar niet veel, er was gewoon niet veel te vertellen. er is niets gebeurd in de vorige relaties dat voldoende relevant was. Ik heb ook geen negatief gevoel bij mijn exen.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:08

Ik denk dat Dick alles wel van me weet, en wat hij niet (zeker) weet dat kan hij me vragen en dan krijgt hij een eerlijk antwoord. Ik geloof in eerlijkheid en daarbij hoort ook niets verzwijgen.


Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:08

Zelfde als Sonja eigenlijk...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:09

In een goede relatie moet je eerlijk kunnen en durven zijn. Zo gauw als je dingen bewust weg gaat laten is dat een blijk van gebrek aan vertrouwen (ik wilde het woord wantrouwen niet gebruiken). Wees eerlijk tegenover elkaar, en blijf dat ook...

Je suis Charlie.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:14

Ik heb dus alles over mijn exen verteld aan het begin van mijn relatie ( 2 en half jaar terug) maar die dingen werken juist tegen in de relatie omdat mijn vriend er niet tegen kon en er heel onzeker door is geworden. Wou dat ik het nooit had gedaan. Maar aan de andere kant als hij via via e.e.a. had vernomen (kleine kans) dan had hij het mij ook kwadelijk genomen.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:27

sommige dingen heb ik wel vertelt maar sommige ook niet
ik vind het niet zo interessant om over mijn exen te gaan praten met mijn huidige vriend (keb hem al 8 jaar hihhi)

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:40

Ik denk wel dat je voorzichtig moet zijn met wat je verteld. Eerlijkheid gaat bij mij niet voor alles, de waarheid kan namelijk zeer kwetsend zijn, en de ontwikkeling van je huidige relatie in de weg staan. Zeker als het om dingen als sex gaat. Het valt bijvoorbeeld niet aan te raden om te vertellen dat je met een ex vaker/fijner sex had. Ook al is alles in een nieuwe relatie leuker en vind je die sex niet enorm belangrijk. Sommige zaken kun je maar beter verzwijgen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:43

Je moet een vriend ook de gelegenheid geven om zich te ontwikkelen, op allerlei gebieden. En als jij niet aangeeft wat jij fijn vindt tijdens de sex (en laat dan even in het midden wie dat dan wel heeft gedaan) hoe moet hij dat dan leren? Bloos

Je suis Charlie.

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:45

Bij mij valt er eigenlijk niets over mijn ex te vertellen(ik heb 1 keer eerder een relatie gehad). Mijn ex(en nog steeds een hele goeie vriend van mij) is de beste vriend van mijn vriend. Hij weet dus alles wat hij wil weten.
Er zijn ook mensen die het raar vinden dat mijn ex en mijn vriend beste vrienden zijn. Mijn ex ken ik al sinds ik 2 was en ben ik samen mee op gegroeit, dat is nog steeds mijn maatje. Via hem ken ik mijn vriend ook.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:48

Cassidy schreef:
Je moet een vriend ook de gelegenheid geven om zich te ontwikkelen, op allerlei gebieden. En als jij niet aangeeft wat jij fijn vindt tijdens de sex (en laat dan even in het midden wie dat dan wel heeft gedaan) hoe moet hij dat dan leren? Bloos


*LOL* Hihi, dat is op zich wat anders. Maar ehm, laten we zeggen dat een vriendin van een vriendin ooit een vriend had die het wat minder lang vol hield dan een zekere ex. Bloos! Dan moet je dus niet zeggen " ***, nu al klaar, X hield het altijd een half uur vol!!!". Je kunt natuurlijk wel zeggen: "Ehm, ik hoop dat het de volgende keer wat langer duurt?"

Tamara

Berichten: 10441
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:49

Als ik denk dat bepaalde info belangrijk is of als ie er naar vraagt, dan zal ik het wel vertellen. Maar denk niet dat je gelijk alles moet gaan vertellen, lijkt me ook niet echt prettig voor hem, krijgt hij maybe het gevoel dat hij het nog beter moet doen dan jouw exen en dat kan m best afschrikken.

Never stop dreaming
31-08-2015 & 26-08-2018 <3

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:51

MargaV schreef:
Dan moet je dus niet zeggen " ***, nu al klaar, X hield het altijd een half uur vol!!!". Je kunt natuurlijk wel zeggen: "Ehm, ik hoop dat het de volgende keer wat langer duurt?"


Dat is natuurlijk een teer punt. Maar ook daar valt aan te werken (heb ik me laten vertellen) Haha! . Kwestie van trainen hoor! Maar dan moet hij natuurlijk wel weten dat het eventueel langer kan, en wat hij anders moet/kan doen. Lips are sealed

Je suis Charlie.

MargaV

Berichten: 1317
Geregistreerd: 31-10-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:55

Cassidy schreef:
Dat is natuurlijk een teer punt. Maar ook daar valt aan te werken (heb ik me laten vertellen) Haha! . Kwestie van trainen hoor! Maar dan moet hij natuurlijk wel weten dat het eventueel langer kan, en wat hij anders moet/kan doen. Lips are sealed


*LOL*
Er valt vast aan te trainen. Ik ( Bloos! ) heb het in ieder geval opgegeven. Dat mag iemand anders proberen. Schijnheilig


Maar goed, over het algemeen valt het volgens mij af te raden om al te veel details over dit soort zaken los te laten, maar het verschilt ook per persoon natuurlijk.

Jokonootje

Berichten: 4829
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:58

mijn vriend weet alles wat hij wilde weten ... en dat is niet veel hij heeft duidelijk zoiets van wat jij met je exen uitgevreten hebt is jou zaak maar op een paar puntjes na wilde hij er niks over horen ... aangezien hij vrij jaloers is ... en hij mijn laatste ex nog wel regelmatig tegen komt en hij er dus niet aan herinnerd wil worden maar gewoon normaal met hem om kan gaan ...
en dat vind ik normaal ... ik hoef verder zelf ook niks te weten op een paar puntjes na ... maar dat geven we zelf wel aan welke dat zijn...

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:02

Idd, je wordt in zekere mate 'gevormd' door wat er al gebeurd is, en ik vind het logisch dat je dat dan dus ook vertelt, of iig in grote lijnen. Want aan de andere kant is het ook wel weer voorspelbaar dat je partner het een beetje minder vindt als je alle details uit de doeken gaat lopen doen en iedere keer weer over je exen begint.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:03

soms kun je het aantal exen beter ook maar een beetje afzwakken Haha!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:41

Ik zal nergens over liegen, maar ik denk niet dat je partner echt alles hoeft te weten over vorige relaties.
Mij kan het bijvoorbeeld weinig schelen wat mijn huidige vriend in het verleden heeft uitgespookt met zijn vriendinnetjes. Nu is hij met mij, en dat is het belangrijkste.

* To Belg, or not to Belg *

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:43

Ik had niet zoveel te vertellen over exen, ik had er geen Haha!
En van Harmen weet ik het wel, voor zover ik het wil weten Knipoog geintje....

:evaw:

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:48

ik heb mijn vriend wel verteld over mn ex, ook omdat hij naar vroeg, en ook omdat we allebei door onze laatste relatie wat onzeker waren geworden wat betreft het aangaan van een nieuwe relatie. hij heeft mij op zijn beurt ook weer over zijn ex verteld.....dat vonden we wel belangrijk zodat we elkaar en misschien reacties wat beter konden begrijpen......en ik moet zeggen dat ik dat wel erg prettig vond om te weten.

als hij verder nog dingen zou willen weten dan kan hij dat gewoon vragen en zal gewoon eerlijk antwoord op geven. ik zal t niet te mooi maken Haha! ivm met zn mannelijke ego hahaha Knipoog

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.

Cut the bullshit out of your life...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:49

Ik denk dat het heel erg afhankelijk is hoe een vorige relatie is beeindigd. Komt er een eind aan een relatie door een sterfgeval, dan vind ik dat je die persoon in je huidige relatie gerust kunt betrekken en niet hoeft dood te zwijgen.

Persoonlijk lijkt me een dergelijke relatie heel erg moeilijk. Er is een gezegde: je kunt het niet winnen van een dode...Lips are sealed

Je moet gewoon uitkijken dat je de huidige partner in zijn waarde laat, en niet voortdurend loopt te meten aan een ander.

Je suis Charlie.

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:50

ik vertel wel wat maar uiteraard lang niet alles. hoe meer je verteld hoe jalourser (is dat een nederlands woord?) ze worden. dan krijg je dat ze niet mee willen naar X omdat je daar al met een ex bent geweest enzo. wat kunnen mannen toch kinderachtig zijn!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:01

Voor mij geldt wel: wat mijn partner wil weten, mag hij horen. Ik maak nergens een geheim van. Maar zelf zie ik er het nut niet zo van in om in het verleden te gaan zitten vragen.
Enige dat ik absoluut wil weten is of hij het met zijn vorige vriendin onveilig heeft gedaan. Zo ja, dan eerst testen en dan pas verder... Ik heb geen zin om een of andere soa op te lopen.

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie