wat is de beste stal om te staan

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
valebu
Berichten: 9
Geregistreerd: 22-02-04
Woonplaats: vlaardingen

wat is de beste stal om te staan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 20:46

vertel de ervaringen over de stallen waar je heb gestaan of waar je nu staat.

Ik sta nu bij neville Stables in schipluiden waar is het erg naar me zin heb
ik heb er een fjord en 2 shetlanders staan.
Hiervoor stond ik bij van de vlugt waar ik weg moest vanwege een slechte bak mijn fjord z'n heupen stonden niet recht. Hij is toen daaraan behandeld en daarom was de bak te zwaar voor hem

nu ik bij Neville Stables staat gaat hetsuper ze hebben daar een filtbak die lekker licht is en z'n heupen staan weer goed.
vorige week is ie gekeurd en hij is gelukkig helemaal goed gekeurd

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:31

Ik ben van een drukke manege naar een héle rustige boerderij gegaan...Het is veel minder luxe,maar mijn paard kan zomer en winter naar buiten.En dat vind ik toch het belangrijkste..
Ik rijd lekker op de weide,dat gaat toch nog toe prima. Ik ben daar haast altijd alleen,moet 's ochtends vroeg mijn bed uit om mijn paard en de 2 pony's buiten te zetten en 's middags weer terug om alles weer binnen te zetten,te mesten en te rijden.
En ik heb het er reuze naar mijn zin! Dan maar geen binnenbak Knipoog

_Roos_
Berichten: 456
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:41

Ik heb ook niet echt lux maar er zijn vet gezellige mensen heb hebben lol..voor mij hoeft het ook allemaal niet zo lux te zijn als me paard het naar zijn zin heb heb ik het ook naar me zin.
En trouwens hij is daar geboren hij staat er al 11 jaar

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:49

ik heb eerst eigen land en stal gehad,teveel ponies,erg veel tijd en geen bak maar een recreatiepark in de buurt om te ''dressuren.
erg leuk,maar het land had een andere bestemming en dus moesten we verhuizen.

ik ben verhuist naar een schuurtje op een half hectare land,ik had supermooie stallen maar nog steeds geen bak en ook geen recreatiepark,alles moest ik zelf onderhouden/doen terwijl mijn huur al veel te hoog was.

ik ben toen verhuist naar FLARDHINGA ponyclub te vlaardingen,
wauw,voor mijn doen erg luxe,lessen bij je stalling inbegrepen,binnenbak,kantine enz.
ik heb er een erg leuke tijd gehad met mijn 3 haflingers en mijn twee shetlanders maar.....mijn grote liefde(mijn ezelhengst) mocht daar natuurlijk niet staan en reisde ik dus nog naar twee plekken per dag.
ook werd de manege drukker/groter en chaotischer,ik kreeg weinig rust en plezier in mijn vrije tijd (ik gaf daar 1x per week ook les aan de manegekinderen),want voor de kinderen ben je nog steeds de juf die over het erf loopt.

toen kwam er een zoektocht waar ze allemaal incl mijn ezel konden staan met een goede stallen/ buitenbak en zomers naar mijn eigen weiland(ivm mijn ezel),niet te groot en gezellige mensen.

STAL DE HOOIPOLDER te den hoorn is voor mij de ideale stal,waar alles mogenlijk is !!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:55

Nelville is idd een mooie stal, het is jammer dat het voor mij net te ver weg is. De Hooipolder zou ik, denk ik, niet willen staan. Volgens mij hebben ze geen land en ik vond de stallen niet zo ruim eruit zien.

De ideale stal heb ik nog niet gevonden, ik ben nog steeds zoekende. Haha!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48403
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:06


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 01:20

Ik sta nu al een jaar of 2 op stal bij Kim (Pinky_girl). Een complex met binnenboxen, weide met schuilstal en een buitenstal met uitloop naar de boomgaard. Alles lekker zelf doen. Ik heb het hier geweldig naar mijn zin gehad, maar ga toch verhuizen.
Over enkele weken open ik mijn eigen kleine manegebedrijfje.

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 01:27

Ik sta bij vitanova.
Misschien kennen sommigen het wel.
Voorheen Equinova.
Dagelijkse weidegang, en/of stapmolen.
Buiten+binnenbak, 9 grasweide's, stapmolen, 5 paddox, grote kantine+Terras, Gelegen aan de bosrand,Trailer stalling, fijne, mensen, en fijne stallen. Lachen Wat wil je nog meer?

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:51

Stal Neville in Schipluiden ken ik niet Ik sta zelf bij de hooipolder in Den Hoorn.(die overigens wel land heeft) Ik heb het er prima naar mijn zin.
Het is moeilijk te zeggen welke stal het beste i e.d. Ik denk dat iedere stal wel zijn minpunten heeft, maar zeker ook zijn pluspunten.

Een eigen stal aan huis lijkt mij nog het mooiste, maarja dat gaat nog wel even duren Haha!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:48

moossie schreef:
Stal Neville in Schipluiden ken ik niet


Ik dacht ook eigenlijk dat dat onder Delft viel. Het zit tegenover de Prinsenstad.

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:59

Stal de Hoiipolder bevalt mij best. Zomers lekker het land op, ze staat in een fijne box en heeft het volgens mij wel naar haar zin. Met de eigenaar van de stal valt goed te praten en is er veel mogelijk. Dus voorlopig geen reden om verder te kijken.

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:04

Tessebes"]
[quote="moossie schreef:
Stal Neville in Schipluiden ken ik niet


Ik dacht ook eigenlijk dat dat onder Delft viel. Het zit tegenover de Prinsenstad.
[/quote]

ahaaa ja die ken ik wel..Tenminste, van horen en zeggen Lachen
Maarre dat is echt geen schipluiden hoor!! Of wel? Lijkt me sterk. Is het geen overschie of schiedam/rotterdam??

Schipluiden ligt nl helemaal aan de andere kant van delft!

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:05

Twinklebel schreef:
Stal de Hoiipolder bevalt mij best. Zomers lekker het land op, ze staat in een fijne box en heeft het volgens mij wel naar haar zin. Met de eigenaar van de stal valt goed te praten en is er veel mogelijk. Dus voorlopig geen reden om verder te kijken.


Ja mij ook hoor. Alleen sta ik deze zomer weer ergens anders op het land...Yus is weer helemaal de oude sinds hij weer op zijn oude stalletje staat. (en ik ook Haha! )

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:32

ik heb op stal Abtswoude (Delft) gestaan, stal Zeeuw (Schiedam) en nu stal midden delfland (Schipluiden, maar heel dicht naast Delft).

stal Abtswoude was voor mij heel dichtbij, super bak hadden ze daar! maar het allergrootste nadeel was dat er geen weidegang was, en een openingstijd van 13.00 tot 18.00 uur, en verder nogal strenge regels (bepaalde dagen mocht je niet uitmesten, losgooien moest ik meestal minstens een uur op wachten) en dat voor een vrij hoge prijs. ik had Evita toen met iemand samen dus ik moest er wel blijven staan.

omdat ze er geen weidegang hadden ging ik iedere zomer naar stal Zeeuw in Schiedam. dat was best een leuke stal, veel leeftijdsgenootjes, (ik vond niet iedereen even aardig, maar over het algemeen hele aardige mensen). Toen ik Evita helemaal zou overkopen zou het de bedoeling zijn dat ik het hele jaar daar zou blijven staan. Maar Schiedam was heel ver fietsen, met tegenwind was ik wel eens 3 kwartier onderweg.. dat is niet leuk meer natuurlijk..

Nu sta ik op stal Midden delfland.. heb het super naar m'n zin OK dan!
het is maar 5 minuutjes fietsen, en veel weidegang en gezelligheid Haha! er zijn wel stalregels natuurlijk, maar die vind ik allemaal zeer logisch, je hebt veel vrijheid.

nappie29

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:47

we hebbe eerst een tijdje op een manege gestaan ruiter centrum schoorl..
was heel gesellig maar wel heel druk met kinderen enzo maar dat was
ook altijd wel handig.. er waren altijd meisjes met wie je buiten kon rijden..
dus heb er ook veel van geleerd.. toen dat werd verkocht stonden we bij kees klaver een handelstal..
ze stonden op heel fijn zaagsel en me paardje begon te hoesten dus wat anders zoeken..
kwamen we bij een oude kennis van een vriendin ze hadde zelf een pony en wij stonden er dan met onze 2 paarden..
kleine bak erbij en ze konden lekker op het land of in de paddock..
dat was wel erg fijn..
tot we er nog een nieuw paard bij kregen.. de man bij wie we stonden
vond het geen leuk paard en begon hem zo'n beetje te terroriseren..
toen zijn we weggegaan en hebbe afeglopen zomer een land gehuurd..
maar voor de winter staan we nu op een groot land met een aantal bunkers die ongebouwd zijn tot stal..
er is verder nix, maar de paarden kunnen lekker buiten overdag en je ken er mooi rijden en je ken alles zelf doen..
dus voorlopig staan we hiero geweldig..

SpetterMacho
Berichten: 592
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 18:51

Ik sta bij Stal Ypenburg Hoeve in Ypenburg Nog geen 2 min fietsen hebben we een zeer grote kantine De Mac Donalds Haha! neej wij hebben nu nog alleen een wagen om te zitten te drinken en of wat te knabbelen. De paarden gaan daar zeker 3 á 4 uurtjes per dag naar buiten ze worden lekker afgespoten (beentjes) met water, krijgen daar heerlijk brood wortelen en nog meer lekkerst allemaal in de prijs inbegrepen. We hebben een zeer luxe ruime buitenbak van 60x40 met super veel verlichting.. de losgooibak is ook zeer groot 20x70 heerlijk voor die paarden binnekort komt de stapmolen en de longeerbak. Elke zomer gaan de paardjes naar een super groot weiland die vast zit aan ons terrein en achter ons terrein. En ja binnekort ook paarden verhuur en heerlijke bosritten naar het dobbeplas en of delftse hout. Het is er super fantastisch want voorheen stond ik bij theo hogervorst nou nooit meer van mijn leven wat een hel was dat. Ik ben nu van de hel in de hemel gekomen en mn paardje groeit alleen maar Knipoog En dat maar voor 200 euro in de maand je hebt alleen maar plezier

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:18

Het enige wat ik kan zeggen is als je paard bij een goeie stal wil hebben is....Iemand die met de beesten liefde vol omgaat en die ze met respect behandelen.
En waar ze zat de ruimt hebben om te lopen enz...dat is het enige wat er voor mij opkomt....En natuurlijk de goeie verzorging.

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:26

De drie merrien in Broek in Waterland, hier zijn we met ruzie weggegaan. Zegt genoeg denk ik Haha!
Paard kreeg regelmatig geen eten en nog veel meer rare dingen

Toen de kalverhoek te Wijdewormer (vlakbij Zaandam), mocht je de redenen weten gebruik de zoekfunctie maar Haha!
Hier hebben we het een tijd heel goed gehad, maar toen kwamen er nieuwe eigenaren in met iets andere ideeén. De accomodatie kan echt helemaal top zijn!

En nu stal knap in Assendelft. Over de verzorging hebben we niets te klagen. Over heel weinig dingen hebben we eigenlijk te klagen. Jammer dat het steeds drukker lijkt te worden (er is ook een flinke wachtlijst hoorde we laatst) en de pensionklanten elkaar een beetje in de weg lijken te zitten. Absoluut geen ruzie hoor! Maar soms wat te weinig ruimte aangezien de buitenbak niet meer goed is na al die regen. Volgend jaar is dat probleem weg want dan is de bak als het goed is gedraineerd.
Verder jammer dat er geen weiland bij zit, maar een goede stal met weiland is in deze omgeving gewoon heel moeilijk te vinden.
Maar we zijn nog steeds heel tevreden hoor Haha! OK dan!
(www.hps-knap.nl) Knipoog

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:00

Verward niet genoeg land in Assendelft ik heb op manege de delft gestaan zat land hoor Assendelft is min of meer een boerendorp Verward het land is wel alleen zomers open dat is wel jammer

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:02

Even over de titel van je topic: je kunt niet zeggen wat dé beste stal is. Dat is voor iedereen verschillend, omdat iedereen andere wensen heeft wat betreft stalling. Knipoog

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-04 00:28

udinae schreef:
:? niet genoeg land in Assendelft ik heb op manege de delft gestaan zat land hoor Assendelft is min of meer een boerendorp Verward het land is wel alleen zomers open dat is wel jammer


Ik zei een goede stal met weiland Haha!
Ik wil zelf toch een wat luxere stal waar je genoeg tijd hebt en daarom dus liever geen manege.
De Delft vind ik veel te druk...

AnnemiekvM

Berichten: 8247
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-04 18:07

Ik sta op een manege. In de zomer gaat mijn pony overdag in de wei en in de winter op een stuk zand. Ze gaan in groepen naar buiten, dus dat is heel gezellig voor hem. De paarden worden daar al gemest en gevoerd en dat is wel heel luxe hoor. Er is een binnenbak, maar die is regelmatig bezet met manegelessen, een buitenbak, een longeerba, wat stukjes om je paard extra buiten te zetten en een stuk zandgrond 50 x 70M waar je in kunt rijden en waar soms hindernissen worden neergezet. Je kunt op de manege gemakkelijk lesnemen en ook is er een leuke pensionspringles. Wil je graag binnen rijden moet je je wel aanpassen aan de uren waarop de manege die bak gebruikt, maar er blijft voldoende tijd over. Ik ben dus wel tevreden met mijn stal!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 00:28

Nelville zou ik ook wel mn paard willen stallen............. vind het een fijne stal. Goede bak, losgooi bakjes en een stapmolen......... en land, veel land.........

Liesje89

Berichten: 9927
Geregistreerd: 01-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 01:24

Ik sta bij vdVlugt, Schiedam.
De bak is niet bepaald super, en bast vaak nat.
Aangezien ik nou niet echt echt wedstrijdambities heb, en meer recreatief aangelegd ben, heb ik het er super naar mijn zin! Er staan aardige mensen en de sfeer is ook gezellig. Daar gaat het nou meer om bij mij. Mijn paarden zijn gezond, en ook heb ik nooit (medische) problemen gehad ivm de bak met mijn paard.

Ik heb eigenlijk niet meer nodig dan een box, stro, hooi/kuilgras, bix en losgooi-mogelijkheid en dan ben ik al tevreden Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-04 02:19

Ik stond eerst op een manege...Maar het is me niet bevallen....veel te druk...kon nooit je paard losgooien of er was al een ander en dat soort dingen!
Intussen sta ik op een pension stal met 2 andere paarden. Ik vind het daar luxe genoeg! Super mooie stallen, een grote buiten bak 20 bij 60!
een paddock en weide! Ik heb het er erg naar me zin en m'n paardje heeft ook zeker nix te klagen