Moet je slank zijn ??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Moet je als ruiter slank zijn ?

ja
140 (31%)
nee
308 (68%)

Totaal aantal stemmen: 448


RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Moet je slank zijn ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 12:35

Het is raar, in de ruiterswinkels lijkt het net of iedereen slank moet zijn!
wat vind jij daar van ?


Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:37

hahaha wat is dit nou weer, denk je nou echt dat iemand 'ja' gaat stemmen?

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:39

Nee niks moet. Maar ben blij dat ik het ben! Ik heb niks tegen mensen die wat minder slank zijn (om het netjes te zeggen Bloos )

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!


IcePrincess

Berichten: 7738
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:41

het moet niet, maar ik vind het vaak wel mooier staan als iemand een normaal postuur heeft en op een paard zit, erg dunne mensen vind ik ook niet echt mooi staan.
maar het ligt ook wel een beetje aan het type paard wat mooier staat.
maar als ik dat mooier vind staan betekend niet dat je als dik iemand niet zou mogen paardrijden..dat is echt onzin Verward

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:42

Zucht......ik word alweer mega depri......

Zelfvertrouwen......als je alles los laat heb je twee handen vrij om de toekomst te grijpen

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:43

Mijn antwoord is nee!
Natuurlijk moet je niet slank zijn!
Maar soms heb ik ook het idee dat de kleding alleen bestemd is voor kinderen of zeer slanke mensen.

Ik vind wel een slanke(re) ruiter op een slank/gespierd paard (bijv. tijdens een dressuurwedstrijd) een mooier plaatje geven. Maar dat is off topic. Ik hoop niet dat ik hierover wordt aangevallen, maar het is persoonlijk.


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:46

Nee hoor helemaal niet.... maar het lijkt in alleen in ruitersportzaken dat de meesten gewoon allemaal heel erg slank zijn die paardrijden, dit is hetzelfde als ik reclame's van bijvoorbeeld kleding of lingerie.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:47

Het is inderdaad geen moeten nee.

Mijn uitgangspunt is, zolang je je paard niet hindert (in gewicht, in de beweging, in bonken in het zadel of hangt aan de teugels), kan je best rijden. Het is natuurlijk een ander verhaal als je iemand met grof overgewicht op een wat kleiner paard zet, dat vind ik niet kunnen. Maar de meeste paardenmensen weten denk ik wel of ze wel of niet op een paard/pony van bepaald formaat kunnen...

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:47

Ik heb nou eigelijk nog nooit gezien dat er in een paardewinkel alleen maar maatje 38 hangt Verward
Nou kom ik er niet dagelijks, maar de Divoza en Bosgra in Hardergarijp hebben gewoon de grotere maten hangen hoor.
Dus ik snap de vraag niet.
Ik heb zelf maat 42, dat is niet zo heel erg groot, maar mijn zus heeft een paar maten groter en heeft geen problemen met rijbroeken oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:48

ik vind een heel slank iemand op een paard een mooier gezicht als een dikker iemand, maar ben zelf ook niet een van de slankste ..... vind het in winkels wel mee vallen ze hebben meestal broeken tot maat 46 ...

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:50

Om een paard niet in de weg te zitten, om goed mee te kunnen bewegen en voor het gezicht, is het mooier om slank te zijn. Maar het is geen vereiste. Je paard zal je niet weigeren omdat je wat zwaarder bent Knipoog

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

santerra

Berichten: 516
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:50

Wat maakt het uit, als je paard er maar niet onder lijdt.
Laat die ruiterwinkels lekker.
Of is het verbeelding, ik heb er eigenlijk nooit op gelet en ik ben zelf niet slank.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:51

je moet niet slank zijn... maar ik zie een meisje met heel veel overgewicht liever op een fjord dan op een arabischachtig dponnytje....

(op zich is het voor jezelf natuurlijk in een hoop opzichten wel beter als je niet al te zwaar bent)

Lenn

Berichten: 5331
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:56

Lenn schreef:
hahaha wat is dit nou weer, denk je nou echt dat iemand 'ja' gaat stemmen?

haha oke, er hebben dus wél mensen 'ja' gestemd Scheve mond
Das dan aardig voor velen, daar gaat het toch niet om?

Tassie78

Berichten: 881
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:01

ken het probleem ik bestel bij divoza meestal de heren broeken die kan ik wel aan Haha!

Trotse mamma van een prachtige dochter Lianna Louisa geboren 2 aug 2010

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:09

Ik vind ook niet dat een ruiter slank moet zijn, maar pas je paard wel aan je gewicht aan.

En de ruiterwinkels hebben inderdaad vaak alleen kleding voor slankere mensen dat ben ik direct met je eens. want het is allemaal strak en getailleerd... en niet iedere ruiter kan dat hebben.

Ook ik heb een rijbroeken probleem, ik heb broekmaat 44 maar ik kom echt niet in een dames rijbroek. dus raar raar hoe komt dat.... Haha!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:11

Ik heb dat rijbroeken probleem ook al. Ik ben best wel lang en heb lange plus forse stelten. Rijbroekmaat 46 dus :S Nou die vind je al redelijk moeilijk.

Slank is tegenwoordig het ideaalbeeld van veel meisjes. Een beetje vet zouden de mannen anders lelijk vinden, niet dus!

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:20

Ik vind de combi ik & paard nooit zo geweldig. Omdat ik best een buikje heb, geef ik eerlijk toe.

Slank op een paard staat inderdaad beter maar de mening: 'Iedere ruiter móét slank zijn' vind ik volkomen onzin.

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:20

Hhm ben eigenlijk wel benieuwd wie er JA hebben gestemd Scheve mond

Maar mijn antwoord is ook nee,zolang je je paard niet dwars zit met je overgewicht is er volgens mij helemaal niks aan het handje Knipoog
Ik heb zelf een behoorlijke forse haflinger gekocht aangezien ik ook niet een van de slankste personen was Verward,we waren wat dat aangaat ook best wel een leuke combinatie al zeg ik het zelf Bloos ik vindt het ook niet mooi om als stevig persoon op een heel rank paardje te gaan rijden.
Maar nu ben ik behoorlijk afgevallen en als ik dan foto's zie dat ik nu op mijn haf rij moet het soms toch erg wennen lijk nu in verhouding met zo'n anderhalf jaar terug wel een meisje die op een belg rijdt. Haha!

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:21

opzich vind ik niet dat je slank moet zijn, maar je ziet wel vaak dat dikkere mensen meer neerploffen op hun paard.
Het gebeurd natuurlijk ook met slanke mensen.
je ziet wel in de topsport meer slanke mensen dan dikkere.

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:22

Kleintje schreef:
Om een paard niet in de weg te zitten, om goed mee te kunnen bewegen en voor het gezicht, is het mooier om slank te zijn. Maar het is geen vereiste. Je paard zal je niet weigeren omdat je wat zwaarder bent Knipoog


Zo is het maar net. ik vind zeker op hoog nivo (dressuur), je niet al te zwaar moet zijn. maar ja we hebben nu eenmaal niet allemaal het perfecte rijfiguurtje Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:22

chantal_cs schreef:
Nee hoor helemaal niet.... maar het lijkt in alleen in ruitersportzaken dat de meesten gewoon allemaal heel erg slank zijn die paardrijden, dit is hetzelfde als ik reclame's van bijvoorbeeld kleding of lingerie.

precies ja, het is de hele maatschappij die dat oplegt. niet dat ik daar achter sta hoor.

De hond is de betere mens

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:44

Ik persoonlijk vind van wel. Vind het zielig als je te zwaar bent. Schijnheilig

Bij mij op stal staat een meisje van zéker 100 kg en die rijdt haar paard helemaal naar de kl*te... Het beest kan het duidelijk niet aan. Verdrietig

Ik wil op mijn Haf ook niemand die zwaarder is dan 70/75 kg. Bloos

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:49

Quellian schreef:
Bij mij op stal staat een meisje van zéker 100 kg en die rijdt haar paard helemaal naar de kl*te... Het beest kan het duidelijk niet aan. Verdrietig



Het maakt niet zo zeer uit wat je gewicht is, maar wel wat je met je gewicht doet. Een lichtgewicht beginnend ruiter die tegen de beweging is, is erger dan een ruiter die wat zwaarder is maar met de beweging meegaat.
En als ruiterwinkels zich storten op ruiters met een modelfiguur, dan verkopen ze minder dan de winkels die wel rekening houden met een maatje meer.

Je suis Charlie.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:52

ik heb niet gestemd...tuurlijk hoeven ruiters niet dun te zijn..intresseerd mij het nu of het plaatje niet mooi is,,als mensen maar plezier hebben..uiterlijk doet niks..

Karaat_the_newforest op Instagram


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers