Voor iedereen die niet blij is met de chipverplichting

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Voor iedereen die niet blij is met de chipverplichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 11:36

Stuur onderstaand bezwaarschrift zsm naar het Productschap voor Vee en Vlees. Begin maart heeft het antichip-fonds een bespreking met het Productschap om te proberen een ontheffingsmogelijkheid te regelen. Hoe meer bezwaarschriften er voor die tijd binnen zijn bij het Productschap, hoe meer kans van slagen.....

Tekst bezwaarschrift:

Productschap voor Vee en Vlees
Postbus 460
2700 AL Zoetermeer


Betreft: chippen van paarden


Geachte heer, mevrouw,

Bij deze vraag ik ontheffing van de chipverplichting voor mijn paard.

Naar de risico’s van het gechipt zijn, vooral op langere termijn, voor de gezondheid en het welzijn van paardachtigen is geen onafhankelijk onderzoek gedaan. Dit betekent dat het niet vaststaat dat mijn paard geen schadelijke gevolgen zal ondervinden van het inbrengen van dit lichaamsvreemde voorwerp.

Deze onzekerheid brengt met zich mee dat ik het niet met mijn geweten in overeenstemming kan brengen mijn paard aan de risico’s van een dergelijke ingreep bloot te stellen.

Met vriendelijke groet,

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:59

Volgens mij staan er nog meer topics over het chippen en het ertegen zijn. Ik teken niet, ik ben niet tegen chippen Lachen

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 12:02

Maar daar staat de tekst van dit bezwaarschrift niet in. En bovendien is dit topic dus niet voor jou bedoeld, maar voor mensen die NIET blij zijn met het chippen.

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:10

Roxette is al van haar 3de jaar gechipt en is nu 8 jaar. Nog nooit problemen gehad. Sultana is ook gechipt vanaf haar 2de jaar en is nu 5. Ook nog nooit problemen gehad. Ik ben niet tegen chippen.

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:13

Voor meer info zie www.invisio.nl/antichip

Voor diegene die liever niet chippen, graag de ontheffing zo snel mogelijk aanvragen. Alleen op deze wijze kunnen we de PVV duidelijk maken dat niet iedereen zomaar eens is met deze nieuwe regelgeving.

Heb je trouwens een duur paard, ben je zowie zo vrijgesteld van chippen. Gezien de risico's en dat er nog nooit onderzoek naar is gedaan durven ze niet de dure paarden te chippen!! Waarom mogen onze 'betaalbare' paarden wel het risico lopen?

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 12:14

petraaken schreef:
Roxette is al van haar 3de jaar gechipt en is nu 8 jaar. Nog nooit problemen gehad. Sultana is ook gechipt vanaf haar 2de jaar en is nu 5. Ook nog nooit problemen gehad. Ik ben niet tegen chippen.


Ik geloof niet dat het duidelijk is in de titel van het topic??? Verward Waarom reageer je als je niet tegen het chippen bent???

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:31

Eleonoor schreef:
Voor meer info zie www.invisio.nl/antichip

Voor diegene die liever niet chippen, graag de ontheffing zo snel mogelijk aanvragen. Alleen op deze wijze kunnen we de PVV duidelijk maken dat niet iedereen zomaar eens is met deze nieuwe regelgeving.

Heb je trouwens een duur paard, ben je zowie zo vrijgesteld van chippen. Gezien de risico's en dat er nog nooit onderzoek naar is gedaan durven ze niet de dure paarden te chippen!! Waarom mogen onze 'betaalbare' paarden wel het risico lopen?


wat ene onzin zeg! als ik een paard koop met(voor mij) een flink prijskaartje eraan.......dan is die voor mij ook duur en HEEL veel waard! Bloos tis dan wel een rip uit mijn lijf Knipoog

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:34

Tja...als hele dure paarden niet hoeven worden gechipt...misschien zijn ze er niet zo zeker van dat het chippen onschadelijk is? Want juist die hele dure paarden moeten toch teruggevonden kunnen worden als ze gestolen worden?

Bovendien: voor iedereen die niet tegen het chippen is: mocht de overheid wel beslissen om Paardebelasting in te gaan voeren piepen jullie wel anders. De chip maakt het namelijk mogelijk om de eigenaren van de paarden te traceren...Haha!

Kassa!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:37

Cassidy schreef:
Tja...als hele dure paarden niet hoeven worden gechipt...misschien zijn ze er niet zo zeker van dat het chippen onschadelijk is? Want juist die hele dure paarden moeten toch teruggevonden kunnen worden als ze gestolen worden?



Wat denk je dat er gebeurt als zo'n topknol gechipt wordt, en vervolgens bv verkocht wordt aan iemand in de States? En er gaat om wat voor reden dan ook iets fout met dat dier..... Dan zou ik er persoonlijk niet graag wat ingedouwd hebben.... Haha!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 12:37

Bingo Cassidy! Dat wou ik nou net zeggen.... Lang leve de paardenbelasting???

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:44

Hebben jullie het door??? Denk zelf dat een aantal bestuursleden van de KNHS met hele dure paarden zitten die ze eventueel naar de USA willen verkopen en er liever geen chip in stoppen!!! Tja, dan is zo'n extra regel snel bedacht. Dus waarom mogen onze paarden wel de risico's dragen. Dit staat zelfs vermeld in de laatste paard en sport, zelfs staat daarin vermeld dat er geen ervaringen zijn met chippen op lange termijn??? Gaan ze er toch zelf aan twijfelen na al die gevallen in Nederland waar het al mis is gegaan. En waarom dan wel mijn eigen toppertje laten chippen en niet die met meerder nullen achter de vraagprijs??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:51

Wie bepaalt een verkoopprijs eigenlijk? De eigenaar toch? Haha!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:56

Ik heb al bezwaar gemaakt en daarbij duidelijk gezegd dat het om etische redenen is. Alleen om etische of godsdienstige redenen kan je bezwaar maken! Zorg dus dat 1 van die 2 woorden in je bezwaarschrift staat!

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:59

En als je bezwaarschrift wordt goedgekeurd, wat dan (als je geen wedstrijden rijdt)? Moet je dan zijn DNA vastleggen of...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:01

Yep. Zie topic dat in mijn onderschrift staat. Onderin de tekst staat een adres waar je met al je vragen terecht kunt.

DubbelFun

Berichten: 88659
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:02