Graag jullie mening over........

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Graag jullie mening over........

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 22:08

Ik zou graag jullie mening willen weten over heavy metal muziek.

Ik heb namelijk mijn profielwerkstuk daarover en ik moet daarvoor onderzoek doen.
Het is een scheef beeld als ik het alleen aan mensen vraag die metal helemaal te gek vinden, dus daarom graag jullie mening hierover.

In ieder geval hartelijk bedankt en ik zou zeggen: brand maar los.

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:11

tja ik vind er geen hol aan maar ja.........hier heb je niet zoveel aan denk ik.......

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:11

Wat wil je precies weten? (of we het leuk vinden, over de heavy metal scene, etc.) Ik vind het zo een beetje moeilijk om antwoord te geven. Ik hou er in ieder geval zelf niet van.
Laatst bijgewerkt door Guinevere op 22-02-04 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:17

Misschien kun je beter een poll maken. Zodat we kunnen stemmen

Ik vind ook niets aan heavy metall

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 22:19

Dat stemmen is wel handig, maar dan geef ik de antwoorden al

Ik zou graag willen weten wat je van de muziek vind, dus leuk, niet leuk, raar, herrie.

En bijvoorbeeld hoe je erover denkt en wat je van de mensen vind die naar deze muziek luisteren (raar, vreemd, normaal enz)

Ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben.

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:22

Ik luister Metal.
Niet van zo heel veel verschillende bands omdat ik geen mogelijkheid heb tot jatten (lees: Kazaa)
Mijn band-kennis is dus ook niet zo breed.

Wat ik aan metal heb, luister ik vaak.

Maar wat ik aan Metal heb luister ik vaak.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:23

Okay, helemaal duidelijk nu Lachen

Hmm nee, ik hou er zelf niet van, maar kan er voor korte tijd wel naar luisteren zonder dat ik het vervelend vind. Na een tijdje begint het wel als herrie te klinken, maar als mensen dat leuk vinden heb ik daar geen problemen mee. Natuurlijk zitten er mensen bij die erg extreem/aggressief zijn, maar dat geldt lang niet voor iedereen en voor alle soorten muziek ... wel denk ik dat het vaker voorkomt dan bijvoorbeeld bij liefhebbers van klassieke muziek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:38

Da's zo veel mogelijk herrie in zo weinig mogelijk tijd, toch? Haha!
Ik hou er niet zo van...

pmarena

Berichten: 48081
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:46

Ligt eraan , die echte rauwe afslacht-metal waar een gitaar per nummer verrot geragd wordt...vind ik niks aan ! Bah , takkeherrie Misselijk

Maar intens gezongen en verstaanbare metal met niet van dat negatieve gebler vind ik wel weer goed !

Een Manowar bijvoorbeeld , mooie nummers erbij hoor , lekker ruig en intens OK dan!

Net wat je heavy metal noemt..voor sommige mensen is Aerosmith heavy metal Lachen

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 23:05

Dat klopt, iedereen verstaat er wat anders onder.

De geschiedenis ervan is daarom ook erg om uit te pluizen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:05

Ben thuis opgegroeid met bands als Deep Durple en the Who (yep, jaren 70 kindje) en ben in de jaren 80 via Iron Maiden, Dio enz.. overgestapt naar bands als Slayer en Kreator Haha!
Ben nog steeds weg van Heavy Metal, bij voorkeur Speed, Trash en Crossover.

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 23:07

Ik ben zelf helemaal Iron maiden, maar de rest luister ik ook.

Alleen soms zeggen mij namen niks hoor, want ik vind de muziek belangrijker (ihihih, soms wel weer lastig)

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:26

Ik vind het niet leuk. Vind het gewoon herrie. Maar ja dat denken de mensen die deze muziek leuk vinden over Trance enzo dat vinden hun herrie waar geen melodie enzo in zit. Dus iedereen verschillende smaken. Mijn neefje van 12 is gek op DEath Metal vraag me niet wat het is want dat zou ik niet weten Haha!

Margon

Berichten: 19689
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:35

Ik vind het echt walgelijke muziek! Maar ja meningen verschillen ik luister gewoon liever naar andere muziek en ik heb er echt geen moeite mee als ik af en toe heavy metall hoor maar echt niet een hele avond bijvoorbeeld!

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:58

Mijn mening over metal? Een van de meest ondergewaardeerde muzieksoorten die er is. Stempels als raggen op gitaren en dat soort kreten zijn niet van de lucht, terwijl het muzikaal gezien toch (vaak) een behoorlijk hoog niveau heeft. OK, niet alles uiteraard, maar dat is bij elke muzieksoort zo Knipoog

De stempels die mensen die van metal houden krijgen is ook vaak onterecht. Maar dit is ook zo bij andere muzieksoorten Lachen

annefloor

Berichten: 1902
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Bloemendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:21

Ik hou van de muziek op zich wel maar de mensen eromheen zijn leuker zijn maar in mijn profiel op mijn website onder vrienden maar ja ik vind een paar nummers leuk maar om er nou de hele avond naar te luisteren??? Maar ja ik hou meer van wat softere rock.

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:24

ja een paar nummers zijn leuk maar niet te veel hoor!!!

HorseyLover

Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:28

ik vind de muziek niet leuk, is niet echt mijn smaak.

met de mensen die er naar luiseteren is niets mis, dsu normaal

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:34

Misselijk
Nou lijkt me duidelijk!

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 11:58

Het is duidelijk.

Alle meningen verschillen, en dat is maar goed ook, want anders luitsteren we allemaal naar dezelfde muziek, en dat wordt ook saai.

Degene tot nu toe, hartelijk bedankt.

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:03

Ik vind Heavy metal één van de minst aantrekkelijke metal soorten. Bij mij heeft het te veel links naar strakke leren broeken en het in elkaar slaan van gitaren. Bovendien vind ik de 'zang' niet mooi, te overdreven, hysterisch. Doe mij maar een diepe grunt, of een mooie melodische stem.

Blijenata
Berichten: 371
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 12:06

heavy metal is geen soort, maar is de algemene benaming voor alle genres van de heavy metal, dus eigenlijk valt daar alles onder.

Dus niet alleen het in elkaar slaan van gitaren enzo, het kan dus ook wat rustiger zijn of drukker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:07

Romkabouter schreef:
De stempels die mensen die van metal houden krijgen is ook vaak onterecht. Maar dit is ook zo bij andere muzieksoorten Lachen


De muziek vind ik niet om aan te horen, maar de ervaring leert dat de fans doorgaans zeer sympathiek en interessant zijn. Wat voor stempel vind jij dan dat een metalfan opgedrukt krijgt?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:10

Romkabouter schreef:
Mijn mening over metal? Een van de meest ondergewaardeerde muzieksoorten die er is.

Niet mee eens, of je van metal houdt is puur persoonlijk en blijkbaar geven dus niet zo heel veel mensen om deze muziek. Dat wil nog niet zeggen dat het ondergewaardeerd wordt.
Ik geef er dus ook niets om en al gooi je mij ermee dood, ik zou het er echt niet meer om waarderen. Bovendien vind ik veel van de Metal spelende figuren echt een stelletje halve zolen *LOL* Ik lag me dood om die bewegingen, kleding en entourages.

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:13

Meestal is het iets van wat in verband wordt gebracht met OF dom, OF boer (maar dat kan ook aan friesland liggen Tong uitsteken ) OF als een negatief/kwaadaardig iets. Mooi dat jij een andere ervaring hebt Lachen