Drukte op de Woltershof Sting onder het zadel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiss

Berichten: 524
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Gasselte

Drukte op de Woltershof Sting onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 22:54

zaterdag is Sting onder het zadel gegaan, eerst met Demi erop en daarna mocht Maaike het nog even proberen
Haha!
Afbeelding
Sting word in mei 3 jaar en zijn moeder is Blondie en zijn vader is Pablo van de Bonte Parels, hij is nog hengst, en dit jaar krijgen we ook een veulen van hem en onze merrie Label
Blondie en Santana mochten vandaag achter elkaar (tandem) ipv naast elkaar in het tuig. het ging super, gelukkig hadden we Ad van Roon die mij heeft geprobeer om uit te leggen hoe je met al die leidsels moet sturen
zie hier het resultaat
Afbeelding
OK dan!
wat een super merrie's zijn het toch, zie je die dikke buiken, Blondie (het voorpaard) is uitgerekend in mei en krijgt dan haar 5e veulen, Sting was haar tweede zoon. Santana is in juni uitgerekend, zij had vorig jaar een kampioensveulen, allebei de veulen zijn van onze Gipsy King Lovers

kiss

Berichten: 524
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 22:59

hierbij nog een keer de foto van het tandem
Afbeelding
OK dan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:12

Leuke tandem foto
Wij rijden ook tandem, het is een aanspanning die je niet al te vaak ziet en ik vind het altijd leuk om te zien dat andere er ook mee beginnen.

kiss

Berichten: 524
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 23:17

Ja ik vind het ook heel moeilijk, je voorpaard moet goed luisteren

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:55

Wat een leuke foto's weer Marianne, allereerst de half broer van Enya en dan tenslotte haar moeder als voorpaard in het tandem OK dan! OK dan!

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 01:09

mooie tink zeg echt een knapperd

kiss

Berichten: 524
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 11:02

Snowgirl38 schreef:
Wat een leuke foto's weer Marianne, allereerst de half broer van Enya en dan tenslotte haar moeder als voorpaard in het tandem OK dan! OK dan!

toen ik de foto's zag, dacht ik nu moeten Jewel en Enya doorgroeien, want dan is het vierspan compleet, zie je het voor je!!

peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:04

Ah wat een gezellige foto zo in het span! Wij hebben gisteren ook nog gemend op de 'normale manier' Knipoog Lekker weer was het ervoor

kiss

Berichten: 524
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 11:05

Donna1 schreef:
mooie tink zeg echt een knapperd

ja hij ziet er niet alleen mooi uit, hij is ook nog lief, het enigste nadeel is dat hij nog hengst is, en we hebben nog een hengst, en nu kunnen ze niet meer samen naar buiten, want ze slopen elkaar. dus misschien gaan we Sting verkopen. Het is een stamboekhengst met papieren.

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:24

Leuke foto's/.... maar als Sting nog geen 3 is, vind ik wel dat hij snel onder het zadel is hoor! Tinkers zijn toch ook altijd laat volwassen???

die tanden ziet er wel leuk uit Haha!

kiss

Berichten: 524
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 11:32

bliksemluver schreef:
Leuke foto's/.... maar als Sting nog geen 3 is, vind ik wel dat hij snel onder het zadel is hoor! Tinkers zijn toch ook altijd laat volwassen???

Inderdaad zijn Tinkers laat volwassen, Sting wordt in mei 3 jaar, en we bouwen dit ook langzaam op, het is niet zo dat we er nu iedere dag op rijden, maar stapje voor stapje doen we iets meer, om hem te laten wennen. en ik moet zeggen dat hij wel goed zijn evenwicht kan houden, we hebben nog een hengst, die wordt dit jaar 5 en kan dat nog steeds niet goed, dus per dier is er ook verschil, we kijken hoeveel ze aan kunnen, en doen het rustig aan

die tanden ziet er wel leuk uit Haha!

xingridx
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 11568
Geregistreerd: 05-03-03
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:41

Leuke foto's Marianne!
Echt leuk, de tandem nog 2 jaartjes wachten, dan is het vierspan compleet Haha!
En Sting is mooi Lovers

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:09

kiss"]
[quote="Donna1 schreef:
mooie tink zeg echt een knapperd

ja hij ziet er niet alleen mooi uit, hij is ook nog lief, het enigste nadeel is dat hij nog hengst is, en we hebben nog een hengst, en nu kunnen ze niet meer samen naar buiten, want ze slopen elkaar. dus misschien gaan we Sting verkopen. Het is een stamboekhengst met papieren.
[/quote]

jeetje wat balen zeg echt zonde

Snowgirl38

Berichten: 1136
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:30

kiss"]
[quote="Snowgirl38 schreef:
Wat een leuke foto's weer Marianne, allereerst de half broer van Enya en dan tenslotte haar moeder als voorpaard in het tandem OK dan! OK dan!

toen ik de foto's zag, dacht ik nu moeten Jewel en Enya doorgroeien, want dan is het vierspan compleet, zie je het voor je!!
[/quote]

Ja gaaf hoor, dan vier van die Tinker meiden voor de kar,maar eerst laten we Enya en Jewel nog maar een paar jaartjes groeien

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:21

Leuke foto's! Apart zo dat tandem rijden dat ie je niet zo vaak.
Is dat nog moeiljker dan enkel/tweespan?

kiss

Berichten: 524
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 23:18

ja tandem rijden is een stuk moeilijker, ten eerste heb je vier leidsels in je handen, en je voorpaard loopt tussen lossen strengen en kan zich zo omdraaien, dus je moet een braaf dier hebben die goed te sturen is, en dat geld eigenlijk ook voor je achter paard.

RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:19

Kwijl

Meligemaaike

Berichten: 909
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 09:59

Echt leuke foto's hoor marianne!!!! ziet er wel gaaf uit tandem rijden!!!!! wat is sting toch mooi he!!:~ En zo liefff Lovers
Die merries worden ook al lekker dik! Ben benieuwd wat voor veulens er uit komen *LOL*

maaike

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:05

Was jullie hengst al een héél rustige in de omgang anders? Ik zie dit bij mijn hengst niet zo gladjes lopen zoals ie nu is Nagelbijten / Gniffelen

Dat tandemspan Wow! OK dan!

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 20:27

mooi beessie Lachen Lachen

(vind alleen dat hij te vroeg word ingereden maar goed das mijn mening)

joortje

Berichten: 10504
Geregistreerd: 06-05-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-04 21:23

leuk die foto in tandum