Na halfjaar rust -> Tiek @ work! Commentaar welkom

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Na halfjaar rust -> Tiek @ work! Commentaar welkom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 00:34

Sinds de zomervakantie heb ik eigenlijk nauwelijks meer serieus getraind. Rijden deed ik niet vaak meer, en als ik reed was het een beetje rondcrossen. Elke keer ontplooide het zich in een gevecht, hij trekken -> ik boos -> ik ruwer dan ik wilde.... dus stopte ik maar weer. Tot ong. een 2 weekjes terug. Ik heb besloten weer echt met hem aan de slag te gaan. Vorige week echt terug naar de basis gegaan. Totaal nog niet aan de voorkant denken, en enkel geen verzet op mijn hand willen, achterhand gebruik ed. Van de week heb ik hem voor de eerste keer weer echt opgepakt, en dat ging zo lekker dat ik iemand (mijn lieve vriendje Lovers ) heb gevonden die foto's wilde maken....bij deze het resultaat...

Oke, het ging hartstikke slecht. Wat Tiko had Verward Denk dat het de wind was! Tiek rende constant onder mij uit, ging soms half met mij aan de haal, echt heel vreemd Verward
Het leverde dus ook geen echt ontspannen foto's op...helaas..

Toch maar even geplaats. Commentaar op mijn houding is meer dan welkom! Toch elke keer weer confonterend foto's Bloos

Het begon al dribbelend, en onder mij uit dravend... Bloos!

(ik druk mijn handen hier weg, was mezelf er van bewust, heb er verder opgelet Knipoog )
Afbeelding

Afbeelding

Stukje later ging het iets beter:

Afbeelding

Afbeelding


Galopje (neem net mijn teugels een stukje korter )
Afbeelding

Nog een stukje stap:
Afbeelding

Sprongetje tussendoor:
Afbeelding

En tot slot afsluiten met een poging tot VWNW (helaas niet voldoende op de achterhand...)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Kleine selectie van dit enigzins rommelige uurtje.

Commentaar welkom....

*Oja, wat een gigantisch ander paard, met en zonder wintervacht, even ter vergelijking: *

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


Ghani

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:53

Nou ik dacht nu krijg ik erge fotos te zien.. maar het valt er super mee *LOL* ik vind het er nog wel goed uit zien!!! en je houding... niets op aan te merken!! alleen wel een beetje aan je tenen denken *moeten meer naar je paard wijzen* *LOL* maar leuk paardje!!! Haha! Succes met je training verder!!

'Moonlight Holly'

sharonaollie

Berichten: 6442
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 01:02

de laatste foto vindt ik mooi ,lekker dat korte vachtje.
leuke foto's ook

Waar de kennis van de ruiter ophoudt,begint zijn grofheid!

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 02:26

Toch normaal dat het nu wat minder gaat? De meeste tinker zijn nu nogal stinkerds Bloos Die van mij zeker en vast ook en ik hoor bij andere ook dat de paardjes nu extra klierig zijn. Lente in hun bol

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdagingā€¦ & een kans om te genieten.


Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 10:31

Het was ook niet verwonderlijk dat het niet goed ging, nee Keiharde wind, best fris, en ook nog eens een tijd niet serieus gereden. Toen ik een sprong tussendoor nam werd hij helemaal overactief Haha!

Maar hoewel niet verwonderlijk, wel jammer als je net mooie rijfoto's wilde maken....

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Veirl

Berichten: 19817
Geregistreerd: 08-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:01

Blijft een mooie tinker Kwijl
Maar ik had echt gedacht dat het rampzalige foto's zouden worden, valt hardstikke mee! Haha!

Alieska

Berichten: 610
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Kapellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:12

vind hem heeeeel mooi in zijn zomervacht!

we are not retreating, we are advancing in another direction Knipoog

profiel

Signe

Berichten: 5806
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:33

VWNW ?
wat is dat?
lekker teddy beertje!

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

MissDonna

Berichten: 8103
Geregistreerd: 03-11-03
Woonplaats: Zuidschermer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:36

Ziet er netjes uit!!
Probeer alleen de hakken iets uit te drakken Knipoog Verder ziet het het er echt netjes uit!! *LOL* :J

-x-Madieke

:+:

Imerose

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-08-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:49

VWNW= voorwaarts neerwaarts!

Roosje..........

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:20

wat een mooie tinker Lovers
hij loopt trouwens helemaal niet slecht *LOL*
jullie zien er goed uit samen Knipoog Haha!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:23

Toen k je voor stukje las had k zoeits van.. nou krijgen we rare dingen te zien. Maar vidn t bestwel netjes..
tuurlijk kan nog veel aan verbetert worden maar toch!

enne even dat sproingejte tussen door.. dat was best hoog!

Iris op instagram!
Jeanne D'Arc, Elite Sport (v. Negro x Elite, Sport v. Jazz) Lichte tour


Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:27

Ik vind t er ook best netjes uitzien!

Jessie88
Berichten: 3312
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: IJsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:28

Dat springen ligt jullie allebei volgens mij heeel goed, ofniet? Haha! Maar het ziet er goed uit, je bent goed bezig. Gewoon lekker zijn achterhand sterker maken, dan zie je vanzelf dat hij ook wat meer oprichting krijgt. Over je houding heb ik eigenlijk niks op aan te merken, noujah alleen dat je niet zo naar je paard moet kijken... Tong uitsteken *maar dat doe ik zelf ook Bloos *
s'Zomers is Tiek echt een totaal ander paard joh, maar zoals hij er nu uit ziet vind ik ook niet verkeerd. Vingers aflikken

Mar__
Berichten: 6656
Geregistreerd: 03-08-03
Woonplaats: There's no place like home

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:32

Zo wat een vacht zeg hihi! Het ziet er netjes uit hoor!
's Zomers ziet ie er idd veel mooier uit zeg! Wat een verschil! Maar de meeste zien er in de zomer mooier uit. Veel succes nog met rijden

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 12:40

Jessie88 schreef:
Dat springen ligt jullie allebei volgens mij heeel goed, ofniet? Haha! Maar het ziet er goed uit, je bent goed bezig. Gewoon lekker zijn achterhand sterker maken, dan zie je vanzelf dat hij ook wat meer oprichting krijgt. Over je houding heb ik eigenlijk niks op aan te merken, noujah alleen dat je niet zo naar je paard moet kijken... Tong uitsteken *maar dat doe ik zelf ook Bloos *
s'Zomers is Tiek echt een totaal ander paard joh, maar zoals hij er nu uit ziet vind ik ook niet verkeerd. Vingers aflikken



Dat springen vind ie helemaal geweldig! Vroeger had ik om de week springles, dus toen ging het super, nu niet meer, dus als hij een keer mag springen is hij zooooo blij Haha! Wordt ie ook super snel, dat is minder Scheve mond Niet netjes meer te schakelen ed, hij is zo blij dat hij mag....

Verder bedankt voor je leuke reactie!


Ook voor de rest van de reacties trouwens Haha!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 14:36

Sorry...reactie in het verkeerde topic.....had teveel schermen opstaan Blond

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:40

Mooi paardje hoor! Ik vind het opzich nogal meevallen hoe slecht het niet hoor!! Zeker een verschil zonder wintervacht!!

zns

Berichten: 2492
Geregistreerd: 09-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:43

Echt een heel mooi beessie *LOL* !

Hij loopt heel mooi!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:45

ziet er goed uit! ik mis alleen iets....... een cap misschien?!

Floortje92
Berichten: 47
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:09

Noem je dat slecht?! Kan nog veeeeeeeel slechter volgens mij.

Floortje is terug! Lachen Lachen Lachen

MyBonfire
Berichten: 1318
Geregistreerd: 29-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:14

Ziet er keij goed uit! Hij loopt toch netjes als ik de omstandigheden hoor *LOL* ! Jullie passen leuk bij elkaar!

zuppie
Berichten: 120
Geregistreerd: 07-02-04
Woonplaats: mooie twenteland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:16

Ziet er idd niet heel slecht uit, maar kan me wel voorstellen dat het niet lekker voelt. Heb soortgelijke ervaringen met mijn paardje. Ik heb laatst van Tyrza (ook hier op bokt) de tip gekregen om de stap al heel beheerst te laten verlopen. Die al echt onder controle te houden. Daarna de draf: kleine stukjes, veel overgangen en telkens terugnemen op je zit, met je handen er zo min mogelijk aankomen. Dit vergt enige oefening en doorzettingsvermogen, maar het helpt echt. Die van mij is beter in te houden nu. Succes.

Egoistische wereld! Iedereen denkt aan zichzelf. Ik ben de enige die nog weleens aan mij denkt.

Wie zich zelf kent, veroordeelt niemand

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:19

Heey myrth!
Wat ziet tiek er leuk uit, echt zo'n beertje is het nou Lovers
Goed dat je het rijden weer hebt opgepakt!

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 15:21

zuppie schreef:
Ziet er idd niet heel slecht uit, maar kan me wel voorstellen dat het niet lekker voelt. Heb soortgelijke ervaringen met mijn paardje. Ik heb laatst van Tyrza (ook hier op bokt) de tip gekregen om de stap al heel beheerst te laten verlopen. Die al echt onder controle te houden. Daarna de draf: kleine stukjes, veel overgangen en telkens terugnemen op je zit, met je handen er zo min mogelijk aankomen. Dit vergt enige oefening en doorzettingsvermogen, maar het helpt echt. Die van mij is beter in te houden nu. Succes.



Bedankt voor je reactie

Normaal is tiek heel anders. Wel netjes aan het been, maar niet zo hyper als op de dag van de foto's. Ik gallopeer ook altijd veel in- en uit aan een lange teugel. Zelfs dat was niet te doen, dat werd echt crossen. Vreemd hoe verschillend een paar de een of andere dag kan zijn.

Wat vinden jullie over algemeen overigens van zijn bewegingen?

Tiko is BOKTTINKER 2003!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot en 47 bezoekers