Vraagje over kuiltje voor de kont bij mijn paard

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 14:55

Barbiano heeft tussen zijn rug en kont een kuiltje weet iemand wat dit is?? Van de zijkant af zie je het goed. Ik hoop dat ik het een beetje goed uit heb gelegd.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Lisette op 2001-11-28 13:56 ]</font>

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:17

Dat noemen ze toch iets met engelen.... Is gewoon aangeboren en een klein schoonheidsfoutje, hoewel ik het wel iets vind hebben...

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 17:16

Is het een flauwe holte die typisch in de overgang van de rug naar de bips zit, dan duidt dit op slappe lendenspieren, bepaald geen pre voor een paard dat dressuur matig moet werken.

Het kan zijn dat je echt een klein putje bedoeld, grote kans dat je dan een oud blauw plek hebt. Dat eerst bol heeft gestaan (zwelling) maar door de loop der jaren juist is ingevallen.. zo'n putje kan overal zitten, vaak op plaatsen waar spieren zitten.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 18:24

een paard bij ons op stal heeft het ook op de plek waar hij ooit een keer een klap op heeft gelopen.

Zou hij het op zijn hals hebben zitten dan heb je een geweldig paard.
Volgens de hongaren zou een paard met een deukje in zijn hals gemerkt zijn door een prins die erg gek was van paarden. Elke keer als er een toppaard geboren is merkt hij 'm met zijn duim in zijn hals.
Je krijgt dan een klein kuiltje waar idd een duim in past.

IMO is het wat dees zegt Lachen

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 18:26

haha soraya heeft een deukje in de hals en in de kont... dus aan de ene kant is soraya een geweldig paard maar aan de andere kant heeft ze dus slappe lendenspieren....
mmmmm

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 14:31

Oh wat leuk Falco en Never hebben allebei een zo'n kuiltje in de hals. Tja het zijn ook geweldige paarden.. hihi..

Ik heb het wel eens een dolksteek horen noemen of een dichtgeslagen bloedvat. Of een plek waar het paard als veulen met zijn hoefje tegenaan heeft gelegen??