Sloome draf, western ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RanouK

Berichten: 3571
Geregistreerd: 30-11-03

Sloome draf, western ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 20:17

Mijn paardje was western, ze heeft een hobbelende sloome draf.
Kan dit van western zijn ?
En hoe krijg ik die draf er dan uit ?

Alvast bedankt!


Wicked2016
Berichten: 1158
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:52

jep typisch western, zo sukkeldrafje. hoe je die eruit krijgt ik denk meer vooruit rijden

F

spoekie

Berichten: 2406
Geregistreerd: 23-02-03
Woonplaats: Den bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:56

dit kan idd van het western zijn..dan zal hij gewoon moeite hebben met wat verruimen alhoewel dat wel raar is want meestal worden ze toch gewoon voorwaarts eerst losgereden.
Ik denk dat je dit op zou moeten bouwen en steeds moet vragen om een beetje voorwaartser te gaan en dan weer rustiger aan doen, zeker niet verwachten dat hij ineens doordraaft en dit volhoudt, hij zal er waarschijnlijk moeite mee hebben dus niet overbelasten.

succes ermee

OIk ben soms een beetje raar...Maar wel lekker!O

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:17

marahorse schreef:
jep typisch western, zo sukkeldrafje.


Bullsh*t.
De JOG is geen SJOK dus deze uitspraak stoot mij ietwat tegen de borst Haha!
Je paard is gewoon niet aan het been. Rijen dus met die hap. Ook een westerngereden paard moet voorwaarts zijn en gaat echt niet uit zichzelf joggen. Bovendien is de jog een zwaar verzamelde gang, dus dat doen ze echt niet uit zichzelf; is flink werken namelijk.
Dus ga d'r maar gerust van uit dat jouw paard sjokt ipv jogt Haha! en rij 'm maar lekker naar voren.


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:51

Komt niet door western, ze is gewoon lui Tong uitsteken

Net als wat sonja zegt Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 00:29

Sonja schreef:
De JOG is geen SJOK dus deze uitspraak stoot mij ietwat tegen de borst Haha!


Dat kan ik me voorstellen, maar zo ziet het er wel uit in de meeste gevallen... (alleen dat hobbelen klopt niet helemaal, een joggend westernpaard zit namelijk heerlijk, kun je het uren op uithouden).

Ik denk dat het zeker te maken heeft met dat het paardje western gereden is, maar ik geef Sonja voor 100% gelijk dat ook (of juist) een westernpaard zeer goed aan het been hoort te zijn. Kort gezegd, als het paard netjes getraind is zou je hem zo voorwaarts naar een normalere, of op zijn minst meer voorwaartse draf moeten kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:37

Op onze paarden is het moeilijker om ze naar jog toe te rijden als naar een normale voorwaartse draf. Geldt overigens voor alle westernpaarden waar ik tot nu toe op gezeten heb.

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:20

Tjonge jonge wat een klets. Ik sluit me even bij de vorige schijvers aan. Een goede actieve jog rijden is behoorlijk moeilijk! Wat jij beschrijft is een niet voorwaarts paard. En niet voorwaarts kan in hoog tempo en in laag tempo voorkomen.

Niet voorwaarts is hoe dan ook niet typisch western.
Haha dat zou zoiets zijn als een passage gedrag van een lui paard noemen.

Kortom: ik zou eens proberen het paard weer voorwaarts en aan het been te krijgen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 bezoekers