Alleen op wedstrijd?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 20:45

Sinds deze zomer rijd ik wedstrijden (dressuur), en ik zie heel vaak hele meutes mensen om een paard zwermen, 1 voor het voorlezen, 1 voor het uitstappen, 1 voor mentale bijstand en 1 om met zweep, bandages en dekens rond te sjouwen.

Volgens mij ben ik de enige die in z'n uppie op wedstrijd moet. Vriend wil niet, geeft niet (veel) om paarden en mijn ouders zijn er een beetje bang van. Tot nu toe is het allemaal wel gelukt, maar hoe doen jullie het als jullie alleen in Lutjebroek waar je niemand kent, moet rijden en een voorlezer nodig hebt?

Toos paardloos


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 20:47

Ik heb dat probleem gelukkig niet. Ik hoop ook dat ik nooit alleen hoef en denk het ook niet. Nu hebben we gezamelijk vervoer van de ponyclub. Dus er zijn er altijd genoeg om me te helpen. Instructeur of iemand die lid is van de ponyclub om me voor te lezen. En er zijn er genoeg die me helpen poetsen, opzadelen. Mee lopen naar het losrijd terein, daar het zweetdeken af doen en zo. Lovers

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 20:47

Ik ga bijna altijd alleen,
en dan vraag ik meestal de voorlezer van diegene die voor mij reed.

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 20:49

Bij mij gaat 1 iemand mee (en mijn ouders, maar die vinden het veel te eng om iets te doen Haha! ) en dat is mijn allerliefste groom Monica!!!! Lovers Lovers Lovers

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 02:48

Ik ging vaak alleen, maar de laatste tijd heeft mijn non-paarden moeder plotseling een tic gekregen ofzo, want nu is ze m`n trouwste groom! Ze gaat helemaal vrijwillig mee naar wedstrijden (was vroeger wel anders Haha! ) Bijkomend voordeel is dat waneer zij meegaat ze het hotel betaald en laatst had ze zomaar mijn inschrijfgeld gesponsord, gaaf he! Ik heb echt een top mammie Lovers

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 08:25

Ik ga meestal ook alleen op wedstrijd maar probeer wel altijd te regelen dat er iig een voorlezer is.
Het gestress om ter plekke nog een voorlezer te zoeken vind ik vreselijk.

Het beste is om mijn proeven uit het hoofd te leren, maar daar ben ik nog niet stressbestendig genoeg voor!

Ik vind het trouwens wel fijner als er iemand mee is, je hebt vaak nog zoveel te regelen.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 08:52

Ik heb altijd een vriendin mee. Als zij moet starten ga ik mee als groom en als ik moet starten gaat zij mee als groom. Ik heb een jong paard en dan is het wel handig als je een paar extra handen mee hebt, vooral met op de trailer zetten enzo. Bovendien word ik er vreselijk gestressed van als ik op de wedstrijd nog naar een voorlezer moet zoeken. En het is een stuk gezelliger met z'n tweeën. Maar ik hoef mijn vriend ook niet mee te vragen hoor, die heeft daar echt geen zin in.
Het enige wat je zou kunnen uitproberen is om de proeven uit je hoofd te rijden, dan ben je van dat geleur om een voorlezer af. Lijkt mij doodeng, maar die GP-ruiters doen het ook, dus het moet te doen zijn.

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 10:22

Ik ga meestal alleen. Ik zorg er altijd voor dat ik het proefje uit mijn hoofd ken, zodat als ik geen voorlezer kan regelen, ik het proefje nog zo kan rijden.

Vind het trouwens wel leuker als er iemand mee gaat, maar mijn vriendinnen houden niet van paarden en mijn vriend wil niet elke keer mee.

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 10:32

Ik vraag altijd mijn beste vriendin mee en die vindt het altijd heel erg leuk. Mijn ouders gaan ook altijd, dus bij mij is het idd een gezwerm om het paard heen!!

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 10:43

Mijn trouwste groom is mijn vriend, ja echt waar!
Het is zo'n schatje en hij vindt het ook leuk om te doen. Zeker nu ik binnenkort zijn paard ga starten dan wil hij er als trotse eigenaar (moet ik er natuurlijk wel voor zorgen dat ie reden heeft om trots te zijn natuurlijk Haha! ) wel bij zijn.
Ik vind het ook relaxter als er iemand bij is zolang er maar niet te veel bij zijn. Wij gaan dan ook lekker met z'n tweetjes. Soms groomen mijn zus en ik voor elkaar maar omdat we beide op jonge paarden rijden starten we vaak op dezelfde wedstrijd en komt dat er niet vaak van. Party!!

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:46

hai,

ik ga meestal met 3 paarden op wedstrijd. Dan laat mijn zus er dus ook nog 2 bij. Dus dan hebben we er 5. maar ja, us mam rijd de truck, dus die helpt, me zus en ik helpen elkaar. Maar toch regel ik meestal een groom. Enkel omdat ik vind dat mijn moeder niet teveel moet doen ( en dat doe je anders toch wel met 5 paarden). enne, anders redden we het niet, dus er gaat bijna altijd iemand mee.

Owja, ga je in je eentje, moet je gewoon de proeven uit je hoofd leren. Ik heb een heleboel paarden die niet een "voorgelezen'proef kunnen lopen, want dan worden ze heet. Dus gewoon uit je hoofd leren!!

Haha!


apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 12:59

Ik en mijn man gaan bijna altijd samen. Dus het probleem van een voorlezer hebben we zelden.
Verder zijn we zo goed op elkaar ingespeeld dat werkt prettig.

Ik wordt wel eens gevraagd op wedstrijden om te lezen en als ons dat past wil ik dat altijd wel doen.
Ik krijg er stress van als ik geen lezer heb. De rest kan ik best in m'n uppie, maar echt gezellig vind ik het niet.

Zo'n hele fanclub mee is voor een keertje wel leuk maar ik zou dat niet iedere keer willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 14:52

Ik heb nog niet veel wedstrijden gereden maar gelukkig is er iedere maand wel een wedstijd op de stal waar ik sta. Meestal doe ik die ook alleen. Best relaxed hoor *LOL* Een lezer is altijd wel te vinden op stal.
Als ik buiten de deur een wedstrijd zou willen rijden dan moet ik wel een chauffeur mee nemen, ik heb mijn E rijbewijs nog niet Haha!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 14:59

Ik ben ook weleens alleen gegaan, een voorlezer vind je altijd wel. Maar ik vind het toch makkelijker als er iemand meegaat. En nog belangrijker: veel gezelliger dan in je eentje! Als je alleen gaat moet je wel een paard hebben dat makkelijk is anders is het niet te doen.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 16:29

Mijn moeder en ik gaan samen, logisch aangezien we ook allebei meedoen en dus voor elkaar kunnen groomen. Ideaal.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 16:37

Ik zou alleen kunnen Ik heb mijn E en kan uit mijn hoofd rijden indien nodig want ik onthoud de proeven snel ook kan ik alleen laden en lossen.
Gelukkig is het niet nodig want ik heb een mega fanclub.
Mike mijn vriend rijd de trailer meestal.
Anouk is mijn supergroom en leest mij voor ook haalt ze de bandage';s eraf en staptlos/uit erg fijn.

Mijn ouders komen altijd kijken net als mijn Opa en vaak zijn er ook stalgenootjes die even komen kijken. paard wordt gepoetse en ik hoef alleen maar een zadel erop te leggen/ te bandageren (doe ik liever zelf) hoofstel doet anouk ook op en gaat dan stappen terwijl ik om kleed.
Erg fijn ik hoef bijna nergens om te stressen enzo

dus fans en piggy thanx ikke Lovers

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 17:17

Destijds toen ik een paard van iemand anders mocht uitbrengen op wedstrijden moest ik een vriendin vragen mee te gaan, wat ze met veel plezier deed.
Maar ik had graag ouders gehad die 'wat meer hadden met paarden'.
Mijn ouders waren tijdens mijn jeugd niet superarm of zo, maar mijn ouders vonden dat mijn broer en zus net zoveel recht hadden op aandacht, en ook geld, als ik.
Dus als ik dan een paard had gekregen bijv. dan waren ze drie keer zoveel kwijt geweest in hun ogen dan.
Mijn broer en zus vonden van niet, maar mijn moeder wilde niet zoveel geld aan mijn hobby besteden en dat de andere kinderen daar dan bijv. onder zouden lijden.
Daar waren ze bang voor.
Verder heb ik een redelijk nerveuze vader, die geen talent heeft voor trailerrijden (achteruit parkeren met caravan gaat na 10 jaar eindelijk goed wanneer mijn moeder erbij staat te gebaren zucht..).
Met paarden omgaan (vasthouden alleen al) konden/durfden ze ook al niet.
Les mocht ik wel nemen, maar een pony huren en die uitbrengen op wedstrijden, nou nee. Dan waren ze de zaterdagen bezig met hun dochter en niet met die andere twee...
Dus vandaar heb ik altijd alles alleen moeten doen wat paarden betreft.
Naar de les werd ik gebracht, en het afgelopen jaar soms ook naar mijn verzorgpaard en terug wanneer het goot van de regen hihi.
Maar meer dan brengen en ophalen deden ze nooit.
Ik vind het niet zo erg dat ik iets alleen moet doen.
Dat is goed voor de zelfstandigheid, en je moet je dochter natuurlijk niet verwennen.
Maar laten ze eens trots zijn op wat ik heb bereikt, angst die ik heb overwonnen, alles wat ik geleerd heb met de jaren, doorzettingsvermogen dat ik heb laten zien....
Dat enthousiasme van sommige vaders en moeders, dat mis ik heel erg bij mijn ouders.
Ik ben er kwaad over geweest, maar ze begrijpen het niet. Ze weten dan ook niets van mijn 'bittere gevoelens', dat zou niet eerlijk zijn.
Ik kan hen hun onbegrip toch niet verwijten?
Gelukkig heb ik nu een man die zijn E-rijbewijs gaat halen, we gaan een paard en een trailer kopen, en mijn man wil mij wel helpen.
Hij weet niet half hoe dankbaar ik hem ben, dat ik na 20 jaar een paard kan kopen. Maar vooral: dat hij ook dat paard wil, en mee wil tijdens het uitzoeken van onze eerste lieverd.
Mocht ik bij mijn eerste paard in huilen uitbarsten, vertellen jullie dan even aan Peter:
"Das heel normaal hoor schat. Das Dorine." *LOL* *LOL*

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 18:00

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 07:18, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 18:08

Citaat:
Op 2001-11-28 20:49, schreef Joleen:
Bij mij gaat 1 iemand mee (en mijn ouders, maar die vinden het veel te eng om iets te doen Haha! ) en dat is mijn allerliefste groom Monica!!!! Lovers Lovers Lovers


hihi dank je!!!!
maar jij bent natuurlijk ook de allerliefste amazone(weat klinkt dat stom)!!!! Kusje Kusje Kusje

Uniek

Berichten: 404
Geregistreerd: 03-06-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 19:03

Ik denk dat je best wel iemand kan vragen, er zijn zat mensen die vast wel willen voorlezen. En je paard opadelen/bandageren en inrijden kan je toch ook allemaal wel zelf doen, zolang je maar optijd begint!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 19:43

Ik heb zelf dus heeeele slechte ervaringen met lezers vinden, dus dat risico neem ik liever niet.

't zal wel aan de streek hier liggen, maar je krijgt ijskoud te horen: je hoort zelf voor een lezer te zorgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 21:27

Ik heb jaren lang gegroomd en voor vreselijk veel mensen gelezen die in nood zaten en me aanschoten op het terrein. Ook als ik ringmeester was las ik voor mensen de proef voor wanneer ze geen lezer hadden, of ik haalde snel de bandages er af voordat ze de ring in gingen. Er zijn best veel mensen die alleen op wedstrij dgaan hoor. Misschien dat het hier in de regio Oost Nederland allemaal wat gemoedelijker is, dat zou goed kunnen hoor.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 00:30

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 07:16, in het totaal 1 keer bewerkt

-

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 01:33

Meestal ga ik ook alleen op wedstrijd. Een keer heb ik vreselijk lopen zoeken naar een voorlezer, maar niemand durfde de proef op M2 nivo voor te lezen. Daarna had ik zoiets van........dat gebeurt me nooit meer, dus nu rijd ik altijd de proef uit het hoofd! Ook als ik 2 Z1 proeven moet rijden. Dan heb je gewoon niemand meer nodig!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 01:37

meestal als ik de proef 1 keer heb gereden weet ik hem al zowat uit mijn hoofd,
dan heb ik geen goede voorlezer meer nodig, een nitwit die af en toe een steekje laat vallen volstaat dan al omdat het niet meer als een geheugensteuntje is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bonny95, JornaR, Mark0919, Sjafrane, tienus63 en 37 bezoekers