dressuur, wanneer 2 proeven rijden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

dressuur, wanneer 2 proeven rijden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 21:05

Ik vraag me af wanneer er bij een dressuurwedstrijd 2 proeven gereden moeten worden en hoe je erachter kan komen hoeveel je er mag rijden.
Rij je er in eerste instantie 1 of mag je zelf kiezen of je er 2 rijdt??

Misschien een beetje een domme vraag, maar zag in het proevenboekje dat er per maand 2 proeven geoefend/gereden kunnen worden, hoe weet je nu welke je moet rijden tijdens een wedstrijd??

bendetje

Berichten: 461
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:32

Bij ons staat er bij geschreven (in de winterperiode dan) of er 1 proef wordt verreden of dat er een mogelijkheid is dat je er 2 kunt rijden. hangt ook af van de deelname en locatie waar je rijdt.
In het geval dat je maar 1 proef kunt rijden, ga je meestal van de eerste uit die staat aangegeven. Bijvoorbeeld: december 14 / 15, dan rij je proef 14.
En voor de zekerheid kun je tijdens het aanmelden altijd aan de jury vragen welke proef je moet rijden. Dan weet je zeker dat je de goeie hebt!
ik hoop dat het zo duidelijker is!

Ragne
Berichten: 1931
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:36

Als er in de P&S een # achter een wedstrijd staat, betekent het dat je twee proeven mag starten. En idd, de eerste proef van die maand moet je altijd als eerste rijden. Dus als je maar één proef kan starten, rijd je alleen de 1e proef van die maand.
Als er bij een wedstrijd de mogelijkheid is om twee proeven te rijden, mag je er voor kiezen om maar een proef te rijden. Je bent dan wel verplicht om de 1e proef van die maand te rijden.
Dit staat trouwens ook in het proevenboekje. En in de legenda van de wedstrijdkalender kan je lezen dat: # = 2 proeven.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-04 00:00

Ragne schreef:
Als er in de P&S een # achter een wedstrijd staat, betekent het dat je twee proeven mag starten. En idd, de eerste proef van die maand moet je altijd als eerste rijden. Dus als je maar één proef kan starten, rijd je alleen de 1e proef van die maand.
Als er bij een wedstrijd de mogelijkheid is om twee proeven te rijden, mag je er voor kiezen om maar een proef te rijden. Je bent dan wel verplicht om de 1e proef van die maand te rijden.
Dit staat trouwens ook in het proevenboekje. En in de legenda van de wedstrijdkalender kan je lezen dat: # = 2 proeven.


Tja, iets helemaal goed doorlezen is nooit mijn sterkste kant geweest Schijnheilig
Maar je uitleg is helder, dank je wel.