cavia mank?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

cavia mank?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 22:55

Ik heb een topic hier op bokt gezet over een cavia van mij die is overleden [VvdD] Een lieve cavia overleden...waarom? Dit was een zusje van de cavia die wij nu nog hebben, maar ik wou dus de cavia vanmiddag schoonmaken en toen voordat ik haar hok ging doen had ik haar gepakt en aandacht gegeven en ik liet haar even lopen en zag dat haar linker achterbeen niet goed was en ze sleurde die gewoon mee en meer niet ik ging later naar mijn moeder en ik dacht dat die verlamt was maar ik weet het dus niet zeker mijn moeder zij dat het misschien gebroken was, maar het nadeel is dat je er weinig aan kan doen bij een cavia...wie heeft hier ervaring mee en vind wat ik het beste kan doen...ze eet normaal en drinkt maar sinds haar zusje is overleden is ze dood stil en doet ze niks meer wij krijgen over 2 weken zo´n beetej een nieuwe cavia erbij voor haar, maar ik weet het niet meer...zou dit caviatje ook een vires hebben gekregen door haar zusje??

[edit Heike] titel aangepast.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:57

Ik heb hier verder geen ervaring mee....
Maar zou zeggen, ga even langs de dierenarts!
Succes

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 23:00

Ja dat zouden we kunne doen en ik wil dat ook graag maar dan zeggen ze vaak (wat ik al vaker heb meegemaakt) ja sorry wij kunnen niet veel aan cavia´s doen, en vaak willen ze hem/haar laten inslapen.
Maar deze cavia is nog zo fit, en eet/drinkt normaal, en is vrolijk, maar wel rustig en ik wil deze cavia nog niet kwijt.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:04

Lijkt me dat je dan eens op zoek moet gaan naar een andere dierenarts Verward
Zoals jij het omschrijft denk ik inderdaad dat je cavia zijn pootje gebroken heeft oid.
De dierenarts kan zo'n klein pootje ook gewoon spalken hoor!!
Hij laat een cavia echt niet inslapen omdat het diertje een gebroken pootje heeft!
Volg het advies van Richtje, en ga gewoon even naar de DA.
Anders laat je je cavia pijn lijden, en dat is ook niet eerlijk voor het beestje. Toch??

Back in the saddle Haha! 20-9-2008


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:05

Wat voor DA heb jij dan?

Ik ben verschillende keren met mijn muizen/parkieten/cavia's bij de DA geweest....
Heb eindeloos gedokterd met de muis, ze wilden hem bijna naar Utrecht hebben. De cavia is zelfs geopereerd.....

Anders bel je de DA eerst even voor advies.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 23:09

Mursey schreef:
Lijkt me dat je dan eens op zoek moet gaan naar een andere dierenarts Verward
Zoals jij het omschrijft denk ik inderdaad dat je cavia zijn pootje gebroken heeft oid.
De dierenarts kan zo'n klein pootje ook gewoon spalken hoor!!
Hij laat een cavia echt niet inslapen omdat het diertje een gebroken pootje heeft!
Volg het advies van Richtje, en ga gewoon even naar de DA.
Anders laat je je cavia pijn lijden, en dat is ook niet eerlijk voor het beestje. Toch??


Tja dat was een DA waar we niet graag kwamen nu hebben we een betere en die doet alles, maar ja ik wist niet dat ze bij cavia´s ook konden spalken....heb je kans dat ze het overleven dan?
Ik ben echt bang dat ik haar ook nog kwijt raak.
Maar hoe kan dat dan ze heeft niks in haar hok alleen hooi en stro en eten en drinken en af en toe holt ze door het hok heen...maar hoe moet ze het pootje breken dan?
Misschien door het gerace in haar hok?

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:12

Gewoon even naar de veearts.
Die van mij (in Alphen) heeft zelfs m'n rat na een hartaanval gered, ze zijn echt wel serieus met dat kleine spul hoor.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:15

Ze zijn zeker serieus met die kleintjes, ik had een russische dwerghamster met een kanker gezwel op zijn rug en zelfs die hebben ze eraf gehaald. Ze hadden hem ook in kunnen laten slapen..

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:20

animals schreef:
Tja dat was een DA waar we niet graag kwamen nu hebben we een betere en die doet alles, maar ja ik wist niet dat ze bij cavia´s ook konden spalken....heb je kans dat ze het overleven dan?
Ik ben echt bang dat ik haar ook nog kwijt raak.
Maar hoe kan dat dan ze heeft niks in haar hok alleen hooi en stro en eten en drinken en af en toe holt ze door het hok heen...maar hoe moet ze het pootje breken dan?
Misschien door het gerace in haar hok?


Tuurlijk kunnen ze dat overleven! Jij gaat toch ook niet dood aan een gebroken been?? Haha!
En hoe ze haar pootje heeft gebroken? Misschien is het wel niet gebroken... is er iets anders mee aan de hand, een splinter of uit de kom.
Kan van alles zijn, en zoals zoveel mensen hieronder al zeggen.
Als je een goede dierenarts hebt, dan komt jou Cavia er weer helemaal bovenop.
Ga morgen meteen even! En laat even weten wat het geweest is.
Komt vast helemaal goed! Succes Ach gut

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:57

Het kan ook een beginnende verlamming zijn. Heeft een vroegere cavia van ons eens gehad. Dan is het iets met het zenuwstelsel en is het belangrijk dat je er vroeg bij bent. Toch maar even naar de dierenarts.

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:06

Ook al stelt een DA voor om je dier te laten inslapen, dan nog heb je nog altijd zelf de keuze, dus dat is geen reden om niet naar de DA te gaan. Denk je wel om de vit C? Bij een gebrek daaraan treedt vaak achterhandverlamming op, maar meestal zijn er dan ook al andere symptonen. Verder niks aan je caaf te merken?

Lavita330
Berichten: 4509
Geregistreerd: 02-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:52

Zeker weten naar de dierenarts gaan hoor!
Ze kunnen het pootje zo spalken en het is echt onnodig om hem in te laten slapen voor die reden.

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:45

ja zou ik ook doen, dan weet je meteen wat er aan de hand is.
veel sterkte!

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:01

Ik zou echt even naar de dierenarts gaan hoor! Scheve mond

Bovendien beslis jíj over de knaaf, en niet de DA. Hij mag er niets mee doen wat jij niet wil.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 19:48

En hoe is het nu met je cavia?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ALiuvv, anji, Butterfly, Celebi, ellen05, GrapeshotBot, hagelslag, hiphorse, IASCrawler, iphyn, Lestria, Nanu, Pieke_Gwen, RoronaZorro, Sanne_zepp, Walkure, xxxmh, ynskek, Zick_Zack en 136 bezoekers

cron