wat vinden jullie van atkins dieet?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

wat vinden jullie van atkins dieet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 17:01

De titel is de vraag. Wat vinden jullie van het atkins dieet? En dan gaat het er mij niet om dat meneer atkins aan eenhartafwijking is overleden,. en dat ie zelf te dik was...

Waarom ik vind dat ik op dieet moet? Om dat ik na het stoppen met de pil zo'n 7 kilo ben aangekomen Boos! (dus al voor ik zwanger was). Tijdens de zwangerschap is er niet veel aangekomen, en wat er is aangekomen is er nu ook weer af. Nu nog die laatste 7 kilootjes.... Ik wil ook weer eens eenvoudig op Des kunnen komen zonder dat die vetblubbers op mijn buik me in de weg hangen.... Bloos

Nadeel van dieten: ik geef nog borstvoeding (ben wel zachtjesaan aan het afbouwen), en door dieten kan het helemaal stoppen. Wachten tot Verena eraf is kan, maar dan ben ik mischien wel weer zwanger ( Bloos! , dit hadden jullie mischien nog niet moeten weten?!?)

Het schijnt dat veel mensen prima functioneren tijdens het atkins dieet, er zelfs jaren op blijven staan (niet om af te vallen, maar in de 4e fase blijf je gewoon steken, en probeer je niet meer aan te komen). Enig idee hoe dit zit bij volwassen vrouwen? ('k heb me al aangemeld bij het atkins-forum, maar mijn account is nog niet geactiveerd, vandaar de vraag hier).


dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:07


juval

Berichten: 13188
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:57

er was idd pas nog een topic over.
Ik zou het persoonlijk niet doen, omdat ik denk dat het toch te eenzijdig is, ik zou mn boterhammetje en aardappeltjes te veel gaan missen denk ik.
Maar ik heb er toch ook wel goede verhalen over gehoord, mensen die er heel veel mee zijn afgevallen.

In ieder geval veel succes met afvallen..... (en evt. met zwanger worden??)

[IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

diana
Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 19:21

ik ben in4 dagen 3 kilo afgevallen,ik weeg me maandag weer,maar als ik dan niet ben afgevallen stop ik ermee!!!!
het is echt te eenzijdig

levi,Het liefste van het liefste wat er maar kan bestaan heb ik in jou gevonden ik laat je nooit meer gaan!!

ga even naar www.stopwredeveetransporten.nl en teken,en geef aan iedereen door!!

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 19:43

Ik heb zo m'n twijfels over Atkins...
Er zijn bewijzen dat het op korte termijn niet schadelijk is, maar ik vraag me af of dat ook zo is als je het dieet op lange termijn volgt, wat uiteindelijk toch de bedoeling is, omdat Atkins volgens mij meer een 'way of life' dan een dieet is.

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

djuno

Berichten: 4380
Geregistreerd: 24-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 19:48

lijkt me giga ongezond al die vetten en bovendien is Atkins er zelf ook niet zo oud mee geworden!!

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 23:13

door het weglaten van brood is er een vrij groot risico op een jodiumtekort wat op langere termijn zorgt voor schildklierproblemen.

Oftewel ik ben er geen voorstander van.

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 23:37

idd had ik er een topic over gemaakt.

Ik denk zelf dat het een goed dieet is, als je 100% er voor gaat en ook precies weet wat je wil.

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

_Marjon_
Berichten: 10664
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 23:38

djuno schreef:
lijkt me giga ongezond al die vetten en bovendien is Atkins er zelf ook niet zo oud mee geworden!!


ik weet niet of dat nou wel waar is, die man had schijnbaar ook vanalles Scheve mond Hij had iets aan zn hart en is daarom dood gegaan. Maar dat wil niet zeggen wat het door dat dieet komt!

Mama van Gwen 7-2-15 & Abby 14-6-23

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 23:51

die meneer atkins is zelf overleden aan ernstige hartproblemen...lijkt me ook niet vreemd met die hoeveelheid vetten die je binnenkrijgt. (stond in de krant een heel artikel over ook)

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 23:54

Ik heb het een poosje gedaan, maar aangezien je veel vlees moet eten en ik niet echt van vlees houd hield ik het niet echt goed vol.
Het is idd niet heel gezond, dus je moet het iig niet te lang doen en er goed vitaminepillen bij slikken.

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:01

Kayla schreef:
Het is idd niet heel gezond, dus je moet het iig niet te lang doen en er goed vitaminepillen bij slikken.


oftewel de voeding van het atkinsdieet is niet volwaardig. anders hoef je ook geen supplementen bij te slikken.
Daarnaast is het imo zeer eenzijdig.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:03

Ik weet niet hoe jullie eraan komen dat hij overleden is aan hartproblemen? Hij is gevallen op straat.

Ben nu bezig in zijn boek en ga binnenkort beginnen. Je mag echt nog wel brood e.d hoor op de lange termijn. Alleen in de afvalfase niet.

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:08

Klopt, hij is er niet aan overleden, maar hij had wel degelijk hart problemen.

Citaat:
A medical examiner's report into the death of Dr. Robert Atkins, whose diet has catapulted fat into fashion, indicated he had a history of heart failure...
The New York medical examiner's report into Atkins's death said he had a history of heart attack, congestive heart failure and hypertension, the Wall Street Journal said.

Atkins weighed 258 pounds (117 kilograms) when he slipped on ice while walking to work in April of last year.

Bron: The End of Atkins

Food for thought! Vork

Kerstmuts

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:12

Maar wie zegt dat hij zich aan zijn eigen dieet hield? Haha!
Ik geloof er trouwens ook niet in dat het goed is zo te leven hoor, maar om snel veel af te vallen wil ik het eens proberen.
De enige manier van gezond leven is niet teveel snoepen en snacken en sporten denk ik. Maar zo val je niet af.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:15

Al dat overtollig vet wat je tot je neemt maakt ook dat je hartweefsel vetten krijgt. Het lijkt me gewoon niet gezond. Collega van me zweert erbij. 'Ach zegt ze, ik do ehet toch niet voor altijd'. Tja, en daar zit 'm nou juist het probleem, want inderdaad is het een way of life.

'Paint' it 'Black'

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:18

Nou, hij had reden genoeg om zelf op dieet te gaan. Eigenlijk is het voor zijn dieet nog een geluk bij een ongeluk dat hij door een val overleden is, want anders was zijn dieet nu ineens vast een stuk minder populair.

Sowieso hoor ik veel negatieve verhalen over het Atkins dieet (moeilijk te volgen, maar tijdelijk gewichtsverlies, je kan er nooit echt mee stoppen, etc.) dus ik zou er zelf nooit aan beginnen. Ik ga nu dapper 3-4 keer per week fitnessen, dat lijkt me veel gezonder.

Kerstmuts

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:20

Reden alleen is niet genoeg. Ik heb ook reden genoeg om op dieet te gaan. Maar ben het niet.

Tuurlijk is dat veel gezonder om te gaan fitnessen. Maar volgens mij is dat meer de juiste "way of life" als je (zoals mij) 30kg moet afvallen kan je dat in mijn ogen beter op een iets drastischere manier doen en daarna alsnog die juiste way of life oppakken

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:29

Maar jij bent geen dieetgoeroe en dat is een groot verschil. Ik zal nooit een dieet volgen waarvan de uitvinder zelf zo dik is dat hij hartproblemen heeft (en dus in levensgevaar is), maar er niks aan doet.

Kerstmuts

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:09

sjakie"]
[quote="Kayla schreef:
Het is idd niet heel gezond, dus je moet het iig niet te lang doen en er goed vitaminepillen bij slikken.


oftewel de voeding van het atkinsdieet is niet volwaardig. anders hoef je ook geen supplementen bij te slikken.
Daarnaast is het imo zeer eenzijdig.
[/quote]

Dat klopt ja.

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:38

Het lijkt me gewoon niet goed om zoveel vet te eten. veel te eenzijdig eten. Weet iemand wat er gebeurt als je erna weer normaal gaat eten, oftewel is het een jojo dieet?

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 21:44

Nu weet ik nog niet wat jullie mij aanraden. het gaat mij dus niet om hoe meneer atkins zelf aan zijn eind is gekomen.
Ia het verstandig in mijn geval af te vallen nu ik nog borstvoeding geef en toch wel weer zwanger wil worden..... maar dus wel te zwaar ben!

marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:50

Riëtte schreef:
Nu weet ik nog niet wat jullie mij aanraden. het gaat mij dus niet om hoe meneer atkins zelf aan zijn eind is gekomen.
Ia het verstandig in mijn geval af te vallen nu ik nog borstvoeding geef en toch wel weer zwanger wil worden..... maar dus wel te zwaar ben!

Zou je die kilos dan niet weer aankomen als je zwanger bent? (heb geen idee ben nog nooit zwanger geweest gelukkig Knipoog )
Ik denk niet echt dat het kwaad kan om nu wat af te vallen als het maar verantwoord gebeurt. Dat is in mijn ogen veel beweging en gezond eten. Dus veel groente en fruit.


Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:50

Kijk anders even op www.mama.nl daar weten ze er vast meer van.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:34

tsja, voor ieder mens verschillend naturlijk,
mijn moeder werd er na een paar dagen niet goed van en op de site staat nadrukkelijk dat je er veel vitamine en mineralen pillen bij moet slikken om toch aan je dingen te komen, het dieet zelf lijkt me dus niet erg gezond,
maar als je idd alles binnenkrijgt via pillen dan werkt het misschien wel goed,

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Bonnelover, ComscoreBot, Facebook, fnpetter1990, furious, goesju, IASCrawler, ista, Knollboll, Lisselot, Loreke2, MeesMo, MissJeanny, Muga, Oehlala, Roosch, YandexBot en 149 bezoekers