steeds weer wittig snot, (allergie? verkoudheid?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
soofje

Berichten: 99
Geregistreerd: 18-04-03

steeds weer wittig snot, (allergie? verkoudheid?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 21:52

ik heb een merrie van 17 jaar. ze heeft al ongeveer vanaf de zomer af en toe wittig gekleurd snot uit haar neus.
soms heeft ze periodes dat ze geen snot heeft, en dan komt er weer een periode dat ze na het rijden een beetje wit snot heeft. het is alleen na het werken, verder hoest ze niet en oogt ze gezond.
ik heb altijd geleerd dat wit snot niet ernstig is, dat het duidt op een lichte verkoudheid. maar ik maak me nu wel zorgen, omdat ze dan dus best wel regelmatig verkouden is.
andere mensen zeggen dat wit snot juist op een allergie duidt.
wat moet ik hier mee doen? de VA laten komen? of kan ik bijv. iets van de paardendrogist of vitaminespuit geven?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 22:30

paard van staleigenaar heeft dat ook het hele jaar door,na het rijden altijd wat wit snot uit de neus.

mickey heeft het altijd in het najaar,zoals nu dus,dat ze lichtjes verkouden word,en heeft ze na het rijden ook vaker beetje wit snot in haar neusje.

ik geef dus altijd in het najaar wat fenegriek door het voer.


#even typfout eruit gehaald Haha!#

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 09:34

Je zou idd een vitamine spuit kunnen geven.
Verkouden zijn duidt op een verlaagde weerstand.

Maar als het lang aan houdt zou ik toch de d.a. even vragen.
Het paard is al 17 en ik denk dat je dit soort dingen dan even iets serieuzer moet nemen en iets eerder een d.a. moet inschakelen.

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:11

Tja, snot... Is het niet waterig, maar echt dat dikkere zeg maar? Moet je toch voorzichtig mee zijn hoor. Een paard bij ons hoestte absoluut niet, maar had ook wit en iets dik snot dat af en toe na het rijden uit zijn neus drupte. Bij controle/bronchoscopie bleek toch dat zijn longen vol zaten.
Bij allergie is het vaak heel waterig en een klein beetje wat uit de neus loopt.

gretoes
Berichten: 1057
Geregistreerd: 25-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:45

Mijn (verzorg)pony heeft ook na het werken witte snot uir haar neus, alleen ze hoest er ook nog bij!!
De iegenaar zegt dat het wel weer over gaat, en in de zomer is het okw el weg, alleen het komt elke winter weer terug. De iegenaar zegt dan, ach het zal wel aan het hooi lliggen, of aan het stof in de stal!
Dus ja, ik weet t ook niet! Maar volgens mij is t niet goed!!

Anita_D

Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Lopik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:50

Ik heb altijd geleerd dat als snot te lang aanhoud EN vooral als het uit 1 neusgat komt en dus niet uit beiden, dat het toch vaak fout zit!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 18:02

die van m moeder heeft het ook!

we hebben haar als 16 jarige gekocht, ze is nu 19 en iedere ochtend liggen er 1 of2 van die witte klodders slijm in de stal, overdag staat ze buiten en zie ik verder niet wat er gebeurt

ze heeft geen loopneus ofzo, alleen af en toe zo'n witte klodder slijm.
ze hoest niet echt, ja als je net gaat rijden moet ze n kaar keer flink briesen, maar mn moeder rijdt amper dus hoe t verder is tijdens t rijden weet ik niet.