brand gesticht...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

brand gesticht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 16:45

Fijn is dat, ik was in België op stap geweest dus voor de afwisseling laat uit bed gerold.
De deurbel gaat, ik doe de deur open, staat er een vrouwtje voor de deur met een jachthond en zegt; zijn die 2 loodsen van jullie er is daar brand
Ik zo uh uh uh (verstand op nul natuurlijk na een hele nacht op stap te zijn geweest) ja, eigenlijk wel. Dus ze zei nog eens er is daar brand tussen toen begon het een klein beetje tot me door te dringen en zijn we met zijn allen naar achteren gegaan en idd er was rook aan het binnendringen van de hooischuur. Gelukkig heeft die mevrouw ons gewaarschuwd en waren de achterburen al met emmers water aan het slepen en ook zij hadden de brandweer al gewaarschuwd. Wij zijn vanaf de binnenkant van de schuur met water gaan spuiten
Alles is gelukkig achteraf meegevallen door het snel handelen, heel de schuur staat vol met hooi en stro en alles grenst bij ons aan elkaar van de gebouwen. De muur was enorm warm en het dak begon al zwart te worden, een deel van het hooi is nat geworden dus dat moeten we ook nog kijken wat we daar mee gaan doen. Maar goed, waren we een kwartier later geweest had het er zeer waarschijnlijk heel anders uit gezien.
De paarden waren overigens ook goed gek aan het worden, de vos van mij was op een gegeven moment niet meer te houden in zijn stal (ze ruiken die brandlucht immers ook). Nu wordt alles door de politie uitgezocht, ik hoop dat ze er achter komen wie het heeft gedaan. Het was wel behoorlijk schrikken...
Hoe dan ook, dit was weer het zoveelste geval van geluk bij een ongeluk. De schuur staat er immers nog en de rest van de gebouwen ook en er is niemand gewond geraakt.

Groetjes Chantal


Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:48

Jeetje zeg, maar goed dat het zo is afgelopen. Hoop voor jullie dat de eventuele daders gevonden kunnen of dat jullie bepaalde dingen voor de volgende keer kunnen voorkomen.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:52

Nou, jij mag echt van geluk spreken zeg!
Gooi dat hooi lekker weg en wees blij dat alles zo is afgelopen.
Hoop dat je goed verzekerd bent....

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:56

Dat is schrikken ... Bloos! ! Hoop dat de brandstichters worden gevonden.. je moet er toch niet aan denken hoe het had kunnen aflopen ..

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:08

Schrikken zeg Bloos! !! Goed dat jullie er nog optijd bij waren..Stel je voor!

cindy14
Berichten: 89
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:26

gelukkig zeg!! anders was je alles kwijt!!

mijn paardje is 4 geworden!!
haal alles eruit, wat erin zit!!
zoek 2 paards trailer liefst polyester+zadelkamer pb's me maar als je iets weet voor een aannemelijke trailer+prijs!!


chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 19:37

Ja, we hebben zeker geluk gehad, voor het zelfde geld was alles afgefikt door een stel gestoorde!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:55

Of door een stel kintjes met teveel lucifers en te weinig verstand... Sta je wel effe raar te kijken in de vroege ochtend!

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Sandy_

Berichten: 634
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:56

Zo jij heb heel erg geluk gehad Wees maar blij dat het zo is afgelopen! Het had ook heel anders kunnen aflopen

M'n topper voor altijd...♥Thomas♥

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 20:58

Juut schreef:
Of door een stel kintjes met teveel lucifers en te weinig verstand... Sta je wel effe raar te kijken in de vroege ochtend!


Dat vermoeden hebben wij dus eigenlijk wel, dus als je er achter komt kan je ze ook nog eens niet flink de waarheid zeggen zoals je zelf zou willen. Maar dan sleur ik ze toch mee naar het politiebureau dan denken ze maar eens goed na over de gevolgen die zulke zaakjes met zich meebrengen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:14

Wat een smerige k*tstreek zeg! Hoe kun je nu in het vervolg een veilig gevoel behouden over die loodsen? ik moet er toch niet aan denken dat zoiets mij overkomt! en de paarden, zouden die ook gevaar hebben gelopen?

De hond is de betere mens

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 11:35

Hangt er vanaf, hoe snel je er bij bent. Het is zo dat wij aan een rand van een dorp wonen, achter onze stallen is er een woonwijk, tussen die schuur en de stallen zijn er nog een stuk of 5 garages, maar alles hangt aan elkaar vast, nu was het overdag maar wat als het s'nachts is. Die vos van mij draaide compleet door in zijn stal omdat hij die brandlucht rook. De andere waren nog vrij rustig. Politie is er ook bij gehaald, we zullen wel zien hoe het afloopt...

Jantien

Berichten: 6469
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:26

Wow, jullie zijn de achterburen en die mevrouw dus ernstig dankbaar!

Ik hoop dat je er achter komt wie dit heeft gedaan.

The universe is a big place. But it's okay - you'll grow into it.
-Carl Munson-

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 13:51

Ja, heel erg dankbaar, wie weet wat er anders was gebeurd. Ik wil er eigenlijk niet aan denken.

petraaken

Berichten: 44201
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:58

Jesus dat had slecht kunnen aflopen. Gelukkig was er iemand vroeg genoeg uit de veren Haha! . Hopelijk vinden de expertise mannen snel de eigenlijke oorzaak en bij brandstichting vinden ze hopelijk snel de daders. bij onnadenkende kinderen zou ik hen waarschijnlijk de huid vol schelden. Trouwens ze waren op privé terrein en hadden daar dus niets te zoeken. Boos!

mickydo

Berichten: 3881
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:13

jeetje , maar goed dat het zo goed is afgelopen ik zou niet willen weten wat er anders gebeurt zou zijn Boos!
Hopelijk vinden ze snel de daders

Kane me kanjer!!!!
Dressuur B + heel veel en nu ook L1 +16 yeah L2 here we come ! :)

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 11:26

Nou, we hebben nog niks gehoord over mogelijke daders. Ik hoop dat ze ze vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 11:30

Jeetje Chantal, wat erg!
Ik hoop dat ze snel de daders oppakken!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:12

Jeetje joh, dat had inderdaad heel anders af kunnen lopen, daar wil je gewoon niet eens aan denken. Hoop dat ze de daders snel oppakken, maar dat zal wel niet meevallen.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-02-04 12:24

Thanks!
Weet je, het is een vrij klein dorp. Op zich kan je dus veel te weten komen maar ook heel weinig. Verder komt er ook nog bij dat het misschien wel kinderen zijn geweest en dan kom je er toch wel niet snel achter denk ik.
Ik ben overigens wel blij dat er een aantal mensen ons gewaarschuwd hebben want wij zaten op dat moment in huis en waren pas van plan om een half uur/uur later naar de paarden te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:27

Jullie zijn dus echt wel dank verschuldigd aan de buren, pfff... zo te lezen zou het allemaal behoorlijk in brand kunnen schieten. En dan een ketting-reactie-brand veroorzaken.... Zou er niet aan willen denken, hoe het ook had kunnen aflopen Scheve mond Maar mooi dat het allemaal goed is afgelopen.

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 16:23

Gelukkig dat het allemaal nog met een sisser is afgelopen het kon 100x erger zijn.

gr

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-02-04 18:13

Klopt Maya, we gaan ook nog van de week (of volgende week) een bloemetje brengen, ik kan nu niet omdat ik ziek ben.
We hebben overigens nog niks gehoord over mogelijke daders.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, Pierus, Zinzi_jewel en 150 bezoekers