Grote balen stro....waar te koop?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 13:14

Ik heb de paarden nu op vlas en krullen (de een op vlas de andere twee op krullen) staan, met een dun laagje stro erop.
Maar waar ik het spul koop hebben ze alleen kleine baaltjes stro.
Nu wil ik ze toch liever helemaal op stro hebben, maar die kleine baaltjes...daar heb ik er wel 3 per dag van nodig, wil je goed op kunnen strooien.
Ik wil dus een paar grote balen hebben, maar kan natuurlijk geen megagrote bestelling doen. Weet iemand waar je daaraan kan komen?


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:31

Toevallig ben ik er ook mee bezig. Ik heb ze van een fouragehandel in Mariahout, maar bij jou in de buurt moet er vast en zeker ook een fouragehandel zijn. Grote balen zijn makkelijker en het is niet zo'n gezeul met van die kleine baaltjes. Je maakt 't touwtje los, gooit een plak van de zolder, en je hebt weer voor een paar dagen genoeg stro. Neem alleen geen gerstestro, is wel veel zachter, maar ze vreten dus echt alles op!

Toos paardloos

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 14:26

Yep ik heb nu ook tarwestro.
Weet je toevallig hoe duur zo'n grote baal is?
Die kleintjes schiet gewoon echt niet op. Bij die fouragehandel bij ons hebben ze alleen kleine baaltjes helaas.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 14:52

kosten zijn ongeveer 150,- per ton. Een baal weegt ongeveer 300 kilo, dus reken maar uit. Zijn er niet meer handelaren bij je in de buurt???

Toos paardloos

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 17:07

Nee, dit is de enige die ik ken, maar ik woon hier eigenlijk net.
150,- per ton, das niet zo duur toch? Lijkt me dat je daar best lang mee doet?
Ik ga eens informeren hier, want dat krullen vind ik echt niks.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 17:10

Kun je mij het netnummer van je telefoon geven, dan kan ik misschien nog iets voor je betekenen!??

Toos paardloos

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 23:20

ik ben sinds MKZ periode van stro afgestapt,kon toen niet op het bedrijf komen waar ik stro haalde (gemengd bedrijf)
Gebruik nu koolzaadstro en alleen maar dat .Bij komend voordeel vind ik dat het veel beter absorbeerd als stro ,en de mestbult minder hoog Haha!
Ik heb geen mogelijkheid om ee ngroot bedrijf tegen betaling mijn mest op te laten halen,dus strooi ik het op mijn land.
Als je aan grote balen zit te denken moet je ook in het groot aanschaffen ,als je uitgaat van 3 pakjes of plakjes per dag?
Heb je een tractor oid?
Een ton lijkt veel maar is niet genoeg voor iemand die graag veel opstrooid Haha!
Ik heb alleen grote balen hooi die ik door de boer/buurman onder mijn afdak laat zetten...
Allemaal erg off topic Verward
Het bedrijf waar ik vroeger mijn stro kocht ,maakte notabene in de schuur van grote balen kleintjes (toch nog wel erg zware) a f5,50 )voor de kleine paardenhouders.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-11-01 10:21

Mijn netnr is 0570!

Tja, ik vind dat vlas en zaagsel gewoon niks, maar twee van mijn paarden zijn ook niet bepaald schoon op hun stal....
Ik heb ook grote balen kuil, maar dat konden we overnemen van de vorige bewoners, het komt van het land van de buurman.
Ik heb geen traktor, maar we hebben een heel aardige buurman die er een paar heeft en wel helpt als het nodig is.
Marillion heeft een box van 3x4, als ik die kleine baaltjes gebruik moet ik er zo 5 ingooien, a 5,- per stuk, dat valt me dan wel tegen.
Ik wil het gewoon eens proberen om te kijken of het bevalt. Ik heb wel genoeg ruimte om stro op te slaan. Maarre....wat is koolzaadstro dan weer?

Groetjes Suzanne


Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 10:45

koolzaadstro mt een beetje neer op vlas alleen wat grof en goedkoper.
Ik laat het aan huis bezorgen per 25 stuks F13,25.

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:52

Maar koolzaadstro eten ze niet op, en volgens mij was het de bedoeling dat ze wat te knabbelen hebben. Op jouw netnummer kon ik niets vinden, maar als je een grote plaats in je buurt neemt, en het netnummer van die plaats in de CD-foongids op het roze gedeelte zet, onder Fourage, kun je een hoop vinden. Als je geen CD-foongids hebt, moet je die plaats maar even op het forum zetten, dan ga ik weer verder zoeken!

Toos paardloos

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 12:08

Als ik het net vers opstrooi knabbelen ze er heus wel van .
Heb ook wel geexpirimenteerd met stro, een plakje erin ,de een eet het zo op,de ander strooit het door de hele stal waardoor uitmesten lastiger word
Verward
Ik zorg er nu voor dat ze door de dag meerdere malen hooi krijgen,de een op de grond (hobby=eten) de andere in een netje anders loopt ze het weer door de hele stal.
Heb je al eens een loonwerker in de buurt om info gevraagd?Of de buurtjes?
Is vaak sneller en goedkoper!

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-01 20:58

Ik heb er een gevonden. Degene met de kleine baaltjes, kan ook grote leveren. 210,- per ton, dus ik informeer nog even verder.
Ik heb nu 10 kleine baaltjes genomen, om te kijken hoe het gaat.
Nu met dat vochtige weer slaat de vloer vochtig in de stal, dat vlas is dus ook vochtig en klonterig. Echt niks.
Ik zag in Bit een advertentie staan over Koolzaadstro, Rapsodie, ofzo......

Groetjes Suzanne

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 21:45

Klopt, Rapsodie maakt veel reclame maar uit de BIT kwam uit de test als beste de FLEVO koolzaadstro,ook nog goedkoper ook!
Dit is inderdaad niet het fijnste weer Verdrietig maar bij mij blijven de stalbedjes gelukkig droog Pling

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _joy_c_, GrapeshotBot, IASCrawler, karinmanon, lovelance, Mallow, mvdende en 150 bezoekers