Pony in tuin .. ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Pony in tuin .. ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 15:22

Nou was ik met een meisje aan het praten dat bij mij in de buurt woont .. toen maakte ze een grapje over pony in de achtertuin zetten .. ( wel leuk natuurlijk Haha! )

Volgens mij is dat tegenwoordig dus ook echt toegestaan, mijn vader doet preventie voor zijn werk ( vergunningen ofzo ) en die zegt ook dat het mag in principe.

Maar hoe zit het bij huurhuizen ? En het zijn nou niet echt dat je zegt grote huizen, tuin zou net kunnen voor maximaal een C/D pony naar mijn mening, veel uitrijmogelijkheid is er wel ( hei ) en in de zomer had dat meisje wel een weiland zei ze.

Hoe denken jullie hier over ? Verward Ik vind het een beetje raar namelijk..
Ik zou het alleen doen voor een shet of een pony die met pensioen is, maar dan nog alleen in hoge nood.

-


SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 15:28

ligt eraan hoe groot je achtertuin is Haha!

Zelf zet is sharir ook weleens in de achtertuin voor het rijden ofzo. Alleen hij eet dan vaak aan de bramenstruik en daar is niet iedereen even blij mee Schijnheilig.
Toen hij eens een lelijke wond aan zijn been had, is hij een paar dagen in de tuin gebleven, maar dat was echt voor uitzondering.

Hier in de buurt hebben wel meer mensen een stal in hun achtertuin. Een vriendin van me woont in een woonwijk, en die had ook een winter haar pony in de tuin gestald, omdat ze toen geen andere stalling had.
Zolang je buren niet moeilijk doen kan een hoop. Alleen niet illegaal stallen gaan bouwen in je tuin...

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 15:34

Ik vind het niet normaal als ik eerlijk moet zijn, en dan bedoel ik dus achtertuinen in woonwijken hè. Kijk als je aan buitengebied of weide grenst en je hebt zelf een stukje land dan kan ik het begrijpen
Anders vind ik het asociaal (overlast, stinken weet ik veel) en onrespectvol tegenover je pony die gewoon met andere paarden samen hoort te staan. Boos!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 15:36

het is niet heel groot, maar er past wel tot een C / D pony in.
ik weet niet wat de buren te zeggen hebben, een vergunning krijg je toch wel namelijk als het goed is. Ook vergunning voor een stal bouwen krijg je nu makkelijker dan eerst, al die regels zijn veranderd.

-

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 15:36

Als jouw achtertuin bestaat uit een weiland, dan zou ik zeggen why not?
Maar of het verder gedoogd wordt weet ik niet.


Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 15:36

Summertje schreef:
Ik vind het niet normaal als ik eerlijk moet zijn, en dan bedoel ik dus achtertuinen in woonwijken hè. Kijk als je aan buitengebied of weide grenst en je hebt zelf een stukje land dan kan ik het begrijpen
Anders vind ik het asociaal (overlast, stinken weet ik veel) en onrespectvol tegenover je pony die gewoon met andere paarden samen hoort te staan. Boos!


ja van die kant bekeek ik het ook deels.
De overlast valt echt mee, maar andere paarden ja .. dat is idd niet eerlijk voor je pony

-

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 15:41

En 2 pony's in je achtertuin is ook weer zo krap Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 15:42

een geit er bij zetten ? Haha!

-

vamp

Berichten: 3861
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: waar de zon schijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:22

Een pony heeft echt veel ruimte nodig, ook een shet of een pony die met pensioen is. Daar is een achtertuin echt te klein voor, of je moet in een villa wonen met een tuin van ongeveer een halve hectare.

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:29

een tuinkabouter erbij Tong uitsteken
Maar ik vind het niet kunnen, ze moeten lekker kunnen rennen gewoon de ruimte hebben

Geluk is een richting, geen punt -Loesje

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:35

Wij hebben een vrij grote achtertuin, en mijn moeder geeft niets om planten etc.
Mijn 1e pony (c) die stond met kerst en in de zomer lekker bij ons in de tuin, ze was heel netjes, we hadden namelijk ook een stal in de garage, en daar ging ze heen wanneer ze moest mesten.
Mijn moeder en ik konden gewoon op ligbedden in de tuin liggen en de pony lag er fijn naast.

Nu was dit een pony die dit heel leuk vond, maar mijn 2e pony, ging over de schutting bij de buren: HIIIIIIHIHIHIIIIII.
Ik schaamde me dood en heb hem direct weg gebracht.

Het ligt dus ook wel aan je pony, maar ik zou een pony niet een heel jaar of langer dan een paar week thuis houden. Ze had namelijk geen andere paarden in de buurt.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 16:35

tja, het is ook moeilijk
gaat om een oude manege pony die nu wel aan pensioen toe is. Natuurlijk moet die veel beweging hebben, niet meteen stilgezet worden als ze 2 uur rijden per dag gewend is. Staat nu dus 22 uur per dag stil op stal en andere 2 uur wordt ze met flinke artrose nog gereden, dus ik d8, gewoon hele dag los, natuurlijk geen heel groot weiland oid ( in zomer wel ) en elke dag in elk geval een flink stuk stappen ( hei ) en af en toe een ritje .. moet kunnen .. ?

-

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 16:37

Lydiia schreef:
Wij hebben een vrij grote achtertuin, en mijn moeder geeft niets om planten etc.
Mijn 1e pony (c) die stond met kerst en in de zomer lekker bij ons in de tuin, ze was heel netjes, we hadden namelijk ook een stal in de garage, en daar ging ze heen wanneer ze moest mesten.
Mijn moeder en ik konden gewoon op ligbedden in de tuin liggen en de pony lag er fijn naast.

Nu was dit een pony die dit heel leuk vond, maar mijn 2e pony, ging over de schutting bij de buren: HIIIIIIHIHIHIIIIII.
Ik schaamde me dood en heb hem direct weg gebracht.

Het ligt dus ook wel aan je pony, maar ik zou een pony niet een heel jaar of langer dan een paar week thuis houden. Ze had namelijk geen andere paarden in de buurt.


hmhmm oke .. maar voor even kan het toch wel ? tot ongeveer april / mei, dan is het weiland een mogelijkheid

-

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:44

Ja denk het wel, maar ze moet wel een schuilplek hebben.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 17:03

dat komt absoluut in orde , het gaat er meer om of het eerlijk is, vond het wel grappig idee van die vriendin.
Zou ze er een geit/schaap bij kunnen zetten voor die pony als gezelschap, of moet er echt een andere pony bij ? Scheve mond

-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:05

Summertje schreef:
Ik vind het niet normaal als ik eerlijk moet zijn, en dan bedoel ik dus achtertuinen in woonwijken hè. Kijk als je aan buitengebied of weide grenst en je hebt zelf een stukje land dan kan ik het begrijpen
Anders vind ik het asociaal (overlast, stinken weet ik veel) en onrespectvol tegenover je pony die gewoon met andere paarden samen hoort te staan. Boos!


Hier sluit ik me helemaal bij aan. Vooral die achtertuinen in de woonwijken. Dat stelt echt helemaal niets voor

Heb ooit eens een ponytje zien staan bij mij in de buurt. Moest het doen met een stukje zand van amper 6 bij 6. Geen weide oid. in de buurt. Stond dat pontje daar, op een stukje zand van 6 bij 6, helemaal in zijn eentje in een woonwijk Boos!

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 17:07

Yaar, zo zal het zeker niet worden.
Pony blijft daar niet staan, is gewoon om van manege weg te halen en met pensioen te laten gaan. Gaat april t/m oktober in het weiland ( groot weiland ) en komt veel buiten, hei is 2 minuten lopen.

-

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:11

Als die pony goed overweg kan met het schaap/geit, is dat een optie, anders een shetlandertje van 25 euro kopen Knipoog

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 17:13

ja, maar een shetlandertje eet natuurlijk weer, moet ook een schoon (uitloop)stalletje met genoeg stro .. natuurlijk is dat geld er wel, maar als het niet nodig is .. Knipoog
pony is trouwens moeilijk met andere pony's, moet echt toeval zijn wil ze er 1 leuk vinden, dus risico om zomaar een shet te kopen is denk ik te groot.

-

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:15

Heb je die van 25 euro? Haha!
Toch gaat er niets boven gezelschap van een soortgenoot.


Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:25

Ach, een mislukte kleur shetlander ofzo wel Knipoog Op de markt koop je vaak gemakkelijker een shetlander dan een hoofdstel om het zo maar te zeggen *LOL*

Als je nou een shetlanderveulentje zou nemen, vind ie het vast wel lief Schijnheilig

Denk je trouwens dat ze wel goed met een schaap/geit overweg kan?
Een geit heeft horens Knipoog

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 17:29

Als je ergens buiten woont, dan vind ik het wat anders, maar in een woonwijk kun je het gewoon niet maken. De buren zullen er zeker last van hebben. In de zomer moet een paard gewoon in een lekkere wei lopen, maar 's winters vind ik het wel kunnen.

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 17:33

in de zomer wei lukt ook wel, ze zei dat ze die had gevonden dus daar vertrouw ik op.
Met de overlast enzo komt het ook wel goed, daar worden eerst afspraken over gemaakt en alles.
tja, schaap of geit .. misschien is een shetje dan nog beter..!

-

Mist

Berichten: 9453
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:32

Vrienden van mij hebben 2 paarden (sportpaarden 1 ZZ springen de ander M springen) in de achtertuin staan, midden in Eindhoven ! Hun tuin is verbouwd tot losgooibak en de dagelijkse training houdt in dat de paarden per trailer naar de manege vervoerd worden.
Niet de meest ideale oplossing, maar wel te doen blijkbaar. Het is trouwens ook een huurhuis!
Persoonlijk vind ik dat paarden overdag in de wei horen te lopen. Aan de andere kant vermoed ik dat veel (top) sportpaarden ook nooit een wei zien.

edit:taalfout

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:52

Over een hoe grote oppervlakte tuin gaat dit eigenlijk?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Trendiction, Vlindy en 31 bezoekers