pfff.... zware les!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 22:31

Eindelijk eindelijk weer gelesd... het werd tijd! Ik heb vanaf september niet gelesd en nu eindelijk weer! vraag niet hoe het ging..... want dat vertel ik zelf wel! Haha! Ik, moest op mijn verzorgpaard, maar die is zoals de meesten wel weten herstellende vane en blessure daarom veel rechtuit, weinig voltes enz. Dus ik had hem om half 8 keurig netjes los gestapt, hij liet zelfs al los *LOL* (wat heel meoilijk is bij hem)... ik moest eerst langer gaan zitten, ik heb de neiging om korter te gaan zitten, dus ik verloor regelmatig mijn beugel.... maar goed.......
Ik goed losgstapt moest ik actief rijden, flink bijdrijven en goed ophoudingen geven hji mocht niet harder maar moest mijn hand opzoeken... voordat hij zover was..... Haha! Toen in draf.... heel moeilijk en toen ain galop op de binnenhoefslag, hij gooit op links z''n schouder naar binnen en op rechts zn linkerschouder naar buiten... dus heel goed begrenzen met links!!! En soms er flink ingebeukto mdat ik totaal geen reactie kreeg.... rustige/zachte op houdingen maken heeft ook weinig zin want die komen niet goed door/ helemaar niet!!!! Dus korte duidelijke ophoudingen!Halthouden, vanaf A al bezig bij c stond tie eindeiljk stil... volgende keer wat sneller... hij wilde niet!!!! Uit eindeiljk toch gelukt! toen achterwaarts.... eerst niet.... toen alleen rechts op toen naar de linkervallen en toen behoorlijk drijven links!!!
In de galop het aanspringen was al een probleem... ontspannen en rustig.... hij loopt stijf (blijft hij altijd houden) en dus doorzitten is geen pretje!!! Haha! toen uiteindleijk na 3x sprong hij rustig en goed aan.... pffff...... de andere kant was hij pas na 5x keer goed!!! ohoh lastig paard en lastig ruiter!
De galop ging wel redleijk goed, moet goed de linkerbeen erbijhouden en meot goed naar achteren zitten en wel recht boven het paard!!!

Ik was dus wel en niet tevreden.... raar is dat! Mijn instruktrice zei:"als je hem kan goed rijden, kan je inprincipe ieder paard rijden!!!" toch leuk! maar ik moet nog ontzettend veel oefenen.... en ik dacht van mezelf dat ik wel leuk kon rijden.... valt vies tegen Clown nou ja oefenen dan maar.... ik heb ook vanaf september geen les meer gehad en dan ben je echt versleten!!
Maar hij is zoóóóóóóó ontzettend lang dus ik moet hem heel erg bijelkaar rijden!!! en dus niet uitelkaar laten vallen!!! Au au armpjes.... maar over ene paar weken wel spieren!!! Haha!

Pffffffffff..... tips zijn welkom!!! of adviezen, raad commentaar... kritiek!!! alles!!!!!!! Haha!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 09:43

SRL gelei kopen! Helpt echt bij spierpijn. Lekker weer hè, om ff afgeknepen te worden door je instructrice?!! Je moet maar bedenken dat het voor een goed doel is; als ze alleen maar zou zeggen "goed zo" leer je ook niks.