Slof bij buitenrit? Of andere mogelijkheden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 13:14

Citaat:
grijpt naast de slof


Ik ben niet van plan om hem daar te laten hangen, maar om hem vast te houden zoals bij S&T maar gewoon los, dat ze er niets van merkt.

SuusJa

Berichten: 3042
Geregistreerd: 16-01-04
Woonplaats: Druten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:14

Longerlijn kan wel, maar dat zou ik alleen doen als je paard en je vader elkaar vertrouwen,want anders heeft je paard gewoon scheit aan je vader! Zelf zou ik de slof doen, mocht ie wegschieten: je blijft er langer op zitten,dan aan een touw hangen Tong uitsteken En bij de slof heeft je paard het ook meer voor het kiezen : doet ie braaf, heeft ie nergens last van, doet ie niet braaf dan maar ff wat voelen! ( het is tenslotte voor zijn eigen bestwil!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:15

Dookie schreef:
Ik ben al genoeg met Camble naar buiten geweest, maar nog nooit alleen. Dat is het probleem. Op het erf is geen mogelijkheid, en de bak is nu niet hetzelfde als een straat..

Okay, maar waarom gaat hij levensgevaarlijk worden als je er alleen mee rijdt? Hij is ervaren in het buitenrijden, is verkeersmak neem ik aan, aangezien je wel samen met iemand buiten rijdt. Dus pak die knol, en ga gewoon op pad. Niet te bang zijn, en overal beren op de weg zien, als jij erop zit met een houding van "Oei, als ie m maar niet peert" dan neemt hij die angst over. Zit jij erop met een houding "Komt allemaal goed", dan komt het ook allemaal goed.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 13:16

Maya"]
[quote="Dookie schreef:
Ik ben al genoeg met Camble naar buiten geweest, maar nog nooit alleen. Dat is het probleem. Op het erf is geen mogelijkheid, en de bak is nu niet hetzelfde als een straat..

Okay, maar waarom gaat hij levensgevaarlijk worden als je er alleen mee rijdt? Hij is ervaren in het buitenrijden, is verkeersmak neem ik aan, aangezien je wel samen met iemand buiten rijdt. Dus pak die knol, en ga gewoon op pad. Niet te bang zijn, en overal beren op de weg zien, als jij erop zit met een houding van "Oei, als ie m maar niet peert" dan neemt hij die angst over. Zit jij erop met een houding "Komt allemaal goed", dan komt het ook allemaal goed.
[/quote]

Ik wil de slof er gewoon bij voor ALS het nodig zou zijn..
Als ik hem niet nodig heb, hangt hij er toch gewoon en heeft ze er geen last van?

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:18

bouw die extra zekerheid er maar gewoon in..... is helemaal niks mis mee!

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 13:19

gijsenkim schreef:
bouw die extra zekerheid er maar gewoon in..... is helemaal niks mis mee!


Bedankt
Ik denk dat ik trouwens minder angstig erop zal zitten, als die slof erbij hangt. Is dat niet beter voor Camble en mij?

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:20

gijsenkim schreef:
bouw die extra zekerheid er maar gewoon in..... is helemaal niks mis mee!


idd, als hij nodig is kan je hem altijd gebruiken, zo niet, kan je hem los laten. Maar voor de zekerheid gewoon doen, waarom zou je risico nemen als het niet nodig is ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:21

Als het echt nodig is, gaat ie sowieso wel, jij geeft aan dat je niet ervaren bent met slofgebruik. Dan vind ik dat je het niet moet doen. Een slof is namelijk ook levensgevaarlijk, stel paard flipt, en begint te bokken en steigeren, jij grijpt naast de slof, en hij vangt zichzelf, lazert op zijn bek, en raakt in paniek. Dan ben je echt nog veel verder van huis. Als je iets als "reserve" wilt hebben, pak dan een andere hulpteugel, of zorg dat je zelf eerst goed ervaren met een slof wordt. Jij wilt hem als begrenzer/noodrem gebruiken, best, maar weet dan ook hoe je dat ding moet gebruiken...

En waarom wil je er persé op? Als je het niet compleet vertrouwd? Dan moet je maar gaan wandelen met hem (en dan jij ernaast)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:33

Let wel, dat je ernaast er minder over te vertellen heb dan erop he!!!!

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 13:41

Ik heb al gemerkt, dat ze ergens waar ze bang voor is, wel voorbij gaat als ik erop zit, en bijna niet mee te krijgen is als ik ernaast loop.
Dat heb ik ontdekt toen er in de bak kabouters zaten, en als ik longeerde en ernaast liep, ze er niet voorbij wilde. Terwijl ik daarna erop ging, ze er geen probleem van maakte.

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:41

gijsenkim schreef:
Let wel, dat je ernaast er minder over te vertellen heb dan erop he!!!!


als je nog niet zeker genoeg bent om alleen naar buiten te gaan, ga dan eerst kleine stukjes wandelen!

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 13:41

Oja het is niet dat ik het niet vertrouw, ik weet gewoon niet wat ze gaat doen. Ze kan misschien het braafste paard zijn, maar misschien ook de grootste draak..

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 14:39

Trouwens, als jullie de slof geen goed idee vinden, willen jullie dan een andere mogelijkheid voorstellen? Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:13

thiedeman misschien?

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:26

Waterkippie"]
[quote="gijsenkim schreef:
Let wel, dat je ernaast er minder over te vertellen heb dan erop he!!!!


als je nog niet zeker genoeg bent om alleen naar buiten te gaan, ga dan eerst kleine stukjes wandelen!
[/quote]

Dan moet je ook niet gaan wandelen, als die pony dan ook maar een stukje rent en je houd hem niet meer heb je een probleem. Er op blijf je waarschijnlijk nog wel zitten en heb je meer controle.
En ik denk dat een slof wel kan, anders misschien een thiedemann.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:33

Ben het helemaal met GijsenKim eens.
Als ik mijn paard straks weer onder het zadel mag stappen (op het harde) dan doe ik dat ook met slof.
Net dat beetje extra controle voor als ze eventueel andere plannen dan alleen stappen zou hebben. Knipoog

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 19:03

Spetterlover"]
[quote="Waterkippie"][quote="gijsenkim schreef:
Let wel, dat je ernaast er minder over te vertellen heb dan erop he!!!!


als je nog niet zeker genoeg bent om alleen naar buiten te gaan, ga dan eerst kleine stukjes wandelen!
[/quote]

Dan moet je ook niet gaan wandelen, als die pony dan ook maar een stukje rent en je houd hem niet meer heb je een probleem. Er op blijf je waarschijnlijk nog wel zitten en heb je meer controle.
En ik denk dat een slof wel kan, anders misschien een thiedemann.
[/quote]


Pony? >;)

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:06

sorry Schijnheilig

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 19:07

Ik ben gaan 'wandelen', zonder slof want de staleigenaar was niet thuis en hij is de enige met een slof. Dus had ik maar mn martingaal eraan gehangen, niet dat het veel uitmaakte maar goed.

Ik was juist de oprit af, ze liep te snuiven, start er een debiel zijn auto vlak naast me (geen stille auto Scheve mond ) met als gevolg mevrouw in draf terug het erf op.. Dan heb ik wat achter de piste op het veld gestapt (daar lag het nog redelijk hard omdat het gevroren had) en daar was ze dan weer braaf. Alleen moeten we dan langs een wei met pony's en dan dribbelde ze ff. Daarna nog 10 min in de gang en op stal..
Laatst bijgewerkt door Farjen op 22-02-04 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-04 19:07

Spetterlover schreef:
sorry Schijnheilig


Ik vergeef het je Tong uitsteken