wat doe ik met ongelijke manen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chrystal-gek

Berichten: 3076
Geregistreerd: 17-05-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 23:02

volgens mij is een haflinger 1 v/d rassen waar op wedstrijd de manen niet van gevlochten (oid) hoeft te worden, is vaak ook moeilijk met zulke dikke manen.

dus zou gewoon de staart ed bijknippen, de manen eventueel een beetje recht trekken of snijden en de maantop op orde maken (beetje knippen/snijden).
en zaterdag gewoon met losse manen de ring binnen komen, netjes uitgeborsteld, helemaal uit de klit, misschien naar 1 kant als dat kan (haarlak, maar als ie daar allergisch voor zijn....?), en eventueel met glansmiddel of haarlak (wordt volgens mij ook gebruik voor die sprietjes die uit de knotjes steken).

succes



marfiek

Berichten: 6555
Geregistreerd: 01-04-01
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 23:11

misschien een hengsten vlecht of matje staat ook wel grappig veel sucses iedergeval!!

Valentina 26 jarige welsh k (valk) merrie gestopt in de sport (M dressuur tussen de paarden) nu lekker veel op de wei met vriendjes, nog lekker in beweging met rijden en longe en heerlijk naar het strand, top!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 23:50

Probeer anders een dag of twee van tevoren de manen met elastiekjes naar 1 kant te trekken, als de manen dan aan 1 kant blijven hangen zie je het afgeschuurde ook minder.
Als het niet goed valt, nat maken en toch weer aan 2 kanten laten hangen. Netjes op 1 lengte trekken en een beetje antiklit erin.
Succes!

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 00:44

Of vlecht ze in 1 dag voor je wedstrijd. En dan bedoel ik niet van die knotjes maar gewoon 4 dikke lange vlechten. Beetje glans erin en voor je je proefje in gaat vlechten eruit, zitten er mooie golven in de manen en blijven ze naar 1 kant hangen. Succes..

RESPECT VOOR JE MEDEMENS!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleuribelle, rover_ en 128 bezoekers