shetlander wedstrijden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meligemaaike

Berichten: 909
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Brielle

shetlander wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 10:34

hallo!!

ik heb een vraagje:

kan je met een shetlander die niet in is geschreven bij het shetlanderstamboek, wel van die speciale shetlander wedstrijden rijden?????


groetjes, maaike

:wave

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:38

Er is altijd in Augustus een speciale shetlander mendag in Voorst.....echt onwijs gaaf.
Ik weet dat je daar als recreant ook aan mee kan doen, en volgens mij heb je daar ook geen stamboek papieren voor nodig (word namelijk niet georganiseerd door het stamboek), als je interesse hebt dan kan ik het telefoon nummer wel evenvoor je opzoeken.

Ik wil zelf dit jaar ook mee gaan doen (voor de allereerste keer)

Meligemaaike

Berichten: 909
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 10:49

O, wat leuk zeg!! lijkt me wel heel erg leuk!! Ik zou inderdaad wel even willen kijken of ik dan ook mee kan doen (dat zou ook voor de 1e keer zijn dan) wat leuk zeg!!!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:54

Ik ben elk jaar wezen kijken en er doen er met het jaar meer mee, ze komen uit heel nederland.
Ik ga over een paar weken menlessen nemen met mijn shet en dus heb ik nu het streven dat ik dit jaar eindelijk eens mee ga doen.

Meligemaaike

Berichten: 909
Geregistreerd: 19-10-03
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 11:00

ow wat leuk zeg!! ik moet oook nog even goed oefenen met lotte hoor!! waar worden die dagen gehouden, moeten ze in een bak lopen of op een weiland???

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:06

Het is op een weiland(en) want het is een samengestelde menwedstrijd.
Maar je kan je voor de verschillende onderdelen opgeven.

*samengesteld dus (dr/vaardig/marathon)
*dressuur en vaardigheid (beginnersklasse)
*speel uw spel wedstrijd
*ringsteken

Deelname is voor eigen risico en je dient in het bezit te zijn van een geldig inentingsbewijs en een WA verzekering (bewijs).

Ik heb het even overgetypt en er staat dus niks van bij dat je pony ingeschreven moet staan bij het stamboek.

Misschien is dit wel leuk voor medere shetland menners Haha!

Het inschrijfgeld is 12 euro.

Ik weet dat het nu ergens achter in augustus is maar dat moet ik weer even in een ander boekje opzoeken Lachen

Maar als je belt kan je het meteen vragen.

Ik zal je het telefoon nummer even pben.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 14:44

de wedstrijden die shetstamboek organiseert daar moeten alle shets of een papier voor hebben of in ieder geval geregistreerd staan.
(dan komt er een inspecteur langs die oordeelt of jouw shet wel 100 % shetlander is of niet)

daar zijn wel kosten en lidmaatschap aan verbonden.

jacqueline?

die wedstrijden die jij bedoelt niet??

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 18:54

nee volgens mij niet dat is sinds een paar jaar georganiseert door een menvereniging "klein maar fijn".
Ik heb begrepen dat ieder daar aan mee kan doen met een shetlander
Er staat bij dat een geldig entingsbewijs nodig is een bewijs van een WA verzekering.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 02:02

Dat soort dingen wil ik ook wel eens weten, wat voor wedstrijden bestaan er nog meer voor shetten ?
Ik hoorde laatst dat er ook iets van een los springwedstrijd was voor shetten/pony's ? Een soort van steeple chase ofzo, wie weet hier meer van ?
Lijkt me echt leuk om een keer met Bas aan iets mee te doen, mennen zal dit jaar nog niet worden, misschien volgend jaar, lijkt me wel erg leuk

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:34

Minijumping (ernaast dus, niet erop) doen we veel met minipaarden, maar zoiets valt altijd te organiseren natuurlijk

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:12

Geweldig, waar kun je daar meer info over krijgen ? Weet iemand dat ?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 18:39

we doen het met shows, een enkele keer wordt er een wedstrijdje gehouden, maar dan moet je wel een NMPRS geregistreerd paardje hebben.
We kunnen toch best zelf zoiets organiseren?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:12

Zou best leuk zijn, een boktshetlanderwedstrijd...
Zoiets wordt nu toch ook al georganiseerd ? Dat was me alleen wat te ver weg helaas...

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:18

Idd, er waren er een paar mee bezig, maar ik vond dat helaas ook te ver.

Ik wil eventueel mijn weiland wel beschikbaarstellen om zo iets te organiseren. Er is hier ruimte genoeg om te parkeren, pony's kwijt te kunnen en om een paar ringen te maken.
Dan moeten we denken aan aan de hand/LL springen, een dresuurwedstrijdje, misschien een spring wedstrijdje en een aangespannen dresuurproef oid? Omdat het vast niet echt groot gaat worden moet dan de dresuur onder het zadel en voor de kar bij elkaar gevoegt worden op de een of andere manier en het springen aan de hand/LL en onder het zadel ook bij elkaar. Voor beide een eigen proef dus maar kwa uitslag enzo bij elkaar. Ik roep maar wat hoor!!!!

Ik weet al wel dat hier in de buurt een paar shet eigenaren zijn die waarschijnlijk wel willen komen. En voor een ervaren ruitertje wil ik Dennis ook wel beschikbaar stellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:09

Dennis heeft wel een goed idee. Ik woon toch niet zo ver weg dus ik ben zeker van de partij! Haha!

Alleen doe ik dan minijumping en misschien een menproefje, maar we moeten allemaal even zien hoe het loopt met Tess Knipoog

En tegen die tijd kan ik dan met mijn nieuwe Shetlander (die zal ik dan vast al wel hebben Knipoog ) misschien ook wel mee doen Haha!

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:23

Als je dat nou even doet vlak voordat Bas ( misschien ) bij je komt ... dan ben ik ook van de partij, kan Bas meteen blijven staan Tong uitsteken

Ik vind dat soort dingen echt geweldig, ik zit helaas altijd met vervoer, ik heb zelf geen rijbewijs, wel een trailer die ik lenen kan, maar ik moet dan ook weer auto en chauffeur regelen en dat gaat altijd wat moeilijker... *snif*
Maar als er echt zoiets komt kan ik altijd wel wat regelen natuurlijk Knipoog

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 21:23

Dat zijn nog meer mensen die het wel een idee vinden dat het bij mij is(ik weet dat My Dominique, Shetty en Truf er dan ook zeker zijn) Lachen .

Van de zomer met knap weer(zodat niet in een keer m'n land weer geruwineerd word) kan ik wel voor een aantal ringen en hindernis materiaal zorgen(misschien geen echte staanders + balken maar wel wat aardig knaps ga ik flansen van de zomer).