Wanneer koemestkorrel strooien?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Wanneer koemestkorrel strooien?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 11:58

Dat zit ik me nu af te vragen.
Omdat in de kleine wei een tractor met injectieaparraat bijna niet uit de weg kan, heb ik koemestkorrel gehaald. Maar nu vraag ik mij af wanneer ik dat het best op de wei kan uitstrooien.
Iemand die een idee heeft?

Toos paardloos


Ninla_

Berichten: 9006
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Op de rug van een fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:00

ik wil dat ook maar heb geen idee,ik weet wel dat ze daarna niet meteen op de wei mogen pas na 3 maanden tog?

Sommige roddels zijn te mooi om er geen realiteit van te maken


clau

Berichten: 864
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Aan de belse grens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:01

Ik zou het binnenkort strooien, en ze mogen na een dag of 10 weer op de wei...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 12:05

Maar moet ik nu strooien als het regent, of als het gaat regenen of is dat helemaal niet nodig?

Toos paardloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:12

Heb het even bij mijn vader gevraagd, hij kent koemestkorrel niet, en weet ook niet wat erin zit. Maar als het om kunstmest (stikstof) gaat, dan kan je dat nu al strooien, hij verwacht dat het deze week gaat regenen, zodat het dan beter oplost, en door de grond opgenomen wordt. Dus als het om stikstof gaat, kan je het nu al strooien, want de temperatuur-som is al goed. Verder moet je ook even op de inhoud, en de waardes letten, van hoeveel je mag strooien.

Veel succes!

haffies4ever

Berichten: 126
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: In de paardenstal!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:15

Je moet het volgensmij strooien als het regent want dan trekt het beter in de bodem maar volgensmij mag het nu nog niet. Ik zou niet al te veel strooien want er zit best veel eiwit in.

Haha! Hallooooow Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 12:53

Koemestkorrel is gewoon gedroogde (drijf)mest van koeien en die is korrelig... Strakkies dan maar eens strooien!

Toos paardloos

Inge_83

Berichten: 2120
Geregistreerd: 25-04-03
Woonplaats: Goes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:05

Wij hebben vorige week stikstofkorrel gestrooid.
Het heeft al paar buitjes gedaan en volgende week mogen de paarden erop mits het niet zo nat is dat ze alles kapot stampen.

Dance like no one is watching. Sing like no one is listening. Live like there is no tomorrow.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:08

Het gras gaat pas groeien als de dagtemperatuur boven de 12/14 graden komt. Ik zou m'n mest niet verspillen door te vroeg te strooien. Gewas die niet groeit neemt ook de meststoffen niet op, maar raakt in de bodem en kan uitgewassen worden.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdagingā€¦ & een kans om te genieten.

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 16:18

Het is beter om in februari eerst de kalkhoeveelheid in de grond te bepalen. Zit je te laag (vaak op zandgrond) dan moet je eerst kalken.
Door de kalk worden de meststoffen straks beter vastgehouden en hoef je dus minder te gebruiken.
Kunstmest mag je niet strooien als de zon schijnt, want dan brandt je gras weg. Dus vlak voor of tijdens een regenbuitje is beter.
Hoe het zit met koeienkorrels weet ik niet, die ken ik niet.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amyz, MarjanB, Saranghea en 32 bezoekers