2de wedstrijd/rodeo

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

2de wedstrijd/rodeo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 08:27

Gisteravond zou ik voor de 2de keer met Orbaldo starten in de B.
Alles ging goed hij was hardstikke braaf en zo super fijn te rijden.
Wel was hij ongelovelijk heet zelfs voor zijn doen, maar wat geeft dat een superfijn gevoel ik hoefde maar iets te denken of hij deed het al.
Wel kreeg ik zo af en toe een bok want dan werd het 'm denk ik even wat teveel.

Vol goede moed ging ik dus de ring in.
De ringmeester was echter net iets te snel met het sluiten van het hekje en sloeg Orbaldo daar mee tegen zijn hakken aan. Boos! Dat was gewoon de druppel voor hem en ik kreeg een gigantische ontploffing.
Hij bleef onwijs rodeo-en en vlak voor een hoek sprong hij met 4 benen omhoog om vervolgens in de lucht vol naar links te gaan.
Ik vloog voorover met een keiharde smak op de grond.

Voor het eerst in mijn leven zag ik dus echt sterretjes en toen ik mijn ogen open deed zag ik ook alles dubbel.
Orbaldo ging inmiddels in een harde galop met de staart op de rug de ring verkennen Haha! Eigenlijk meteen stodn Jos al naast me die met een noodgang vanboven uit de kantine was komen zetten en ook janneke was al in de bak om Orbaldo te proberen te vangen maar ook die kwam van boven.
Ondanks dat ik bleef liggen kwam er NIEMAND de bak in, ringmeesters niet en omstanders ook niet.
Nadat ik weer 1 hengst door de bak zag gaan inplaats van 2 kwam ik met veel pijn en moeite in de benen en kon Baldo zo pakken (als eenkennige knol laat je je natuurlijk niet door de eerste de beste vangen he Knipoog )
Paard gezegd dat hij braaf was ,hij kon er ook niets aan doen en er weer op.
dat deed wel zeer maar ik kon me eindelijk melden bij de jury.
Daar even excuus gemaakt voor de vreemde manier van binnekomen en ik mocht meteen mijn proef beginnen.
Hoewel Orbaldo nog wel heet was,was er weer heel fijn aan te rijden.

Daarna zaten er 4 tussen en ben ik even naar de longeerbak gegaan waar ik even 2 proeven heb stil gestaan, ik was zo onwijs misselijk!
Daarna weer wat losrijden en dat was echt een ramp. met regelmaat vloog ik door de bak en ik snap nu eindelijk wat mensen met bloedpaarden moeten door staan.
mensen die achteloos een deken over een paard goeien net als jij er langs komt.
iemand die een jas aantrok en die half over de bakrand zwaaide toen ik net langs kwam.
Of ik ging heel hard op de rem of ik spoot de andere kant op.
Natuurlijk kreeg ik 'm niet meer in de buurt van het hekje.
Niet omdat hij vervelend was maar hij was echt hardstikke bang.

Toen mijn 2de proef.
Hij was inmiddels wat moe geworden en dan gaat hij wat plakken aan het been ook word het geslinger over rechte lijnen wat erger Haha!
maar deze proef viel ik er teminste niet af Knipoog

Bij de prijsuitreiking was ik dan ook helemaal verbaasd dat ik de eerste proef eerste was met 161 punten en de 2de proef 2de met 167 punten!
een 8 voor de middendraf en een 8 voor het halthouden bij b-x-e, 7ens voor het halsstrekken ondanks dat hij als hengst dan iets minder gaat dan thuis.

Ik ben dus weer hardstikke trots op mijn ventje.Ik heb nu nogsteeds koppijn en ik kan amper lopen.
Ik heb een zwelling als een meloen op mijn onder rug en ik ben nogsteeds wat misselijk dus vandaag ga ik maar wat vaker op bed liggen.

Jos is nog wel flink in discussie gegaan met de ringmeester want die vond het wel zo belachelijk en zeker dat mensen van boven uit de kantine eerder in de bak waren dan hij.
Maar hij was bang dat het paard dan onrustiger werd...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 08:35

Mmmzz dat is minder kim... Vervelend van die ringmeester.. Ik zou ook nog even flink in discussie hebben gegaan denk ik Haha! Wat een kerel zeg.

Wel goed dat je even goed 1e en 2e bent geworden.. Ook al is het met wat gebok gespaard gegaan Lachen

Succes met je rug...

keep calm, I'm engaged!!! <3

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 09:12

En ik natuurlijk hardstikke trots op mijn Kimmie Lovers Ik keek gisteren mijn ogen uit dat Orbaldo bij het invlechten los in het middenpad stond. Wat een verschil met vorig jaar, toen je hem amper op de trailer krijgen kon en hij nog graag met zijn benen zwaaide. Veel liefde en geduld heb je er ingestoken en daar pluk je nu de vruchten van. Van Harte Gefeliciteerd met je behaalde succes. Jullie komen er wel!!!!!!Ik heb er tenminste veel vertrouwen in

Maar Kimmie vandaag even rustig aan doen hoor, want volgens mij heb je nu een hersenschudding dus laat je maar even lekker vertroetelen door Jos.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 09:20

Super Kim en beterschap. Ach gut


curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 09:56

Hee Kim beterschap, maar super gereden !!
En je inderdaad lekker laten vertroetelen, doe ik ook (jammer genoeg)

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 10:07

Sterkte Kim... Ach gut
Tjonge wat een verhaal! Je maakt wat mee, met Orbje Cool
Gelukkig is het goed afgelopen. Wat een idioot die ringmeester. Ik vind dat echt schandalig.

Gefeliciteerd met je punten, dat is dan wel weer prachtig! OK dan!

En wat betreft je conclusie, je hebt helemaal gelijk, dat je nu pas merkt hoe mensen omgaan met dingen. Omdat ze een braaf paard hebben.
Ik heb natuurlijk met Netty haar paniekerige gedrag gehad wat betreft haar achterbenen, als je ziet hoe vaak mensen gewoon dicht achter je paard langslopen... zelfs met kleine kinderen. 1 keer hebben ze een buggy achter mijn paard geparkeerd.... Scheve mond
Hoe vaak ik al niet een hartverzakking heb gehad... Knipoog
Neem het ze niet kwalijk, maar ik merkte ook toen pas hoe makkelijk je ervan uitgaat dat elk paard braaf zou zijn... Helaas is de praktijk anders.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 10:24

Poeh he, dat klinkt als een enerverend dagje Knipoog
Ik vind het wel erg stoer dat je toch weer opgestapt en verder gereden bent, dat zou ik mezelf nog niet zo snel zien doen hoor.
En dan ook nog zulke punten scoren...... gefeliciteerd !

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:24

Kim, Kim, wat een lef. Misschien iets minder hard voeren? Ik hoorde het al van Frans dus ben even gaan kijken of het allemaal al opgeschreven had. Waarom doe je dat nu allemaal zo kort voor de Nakeuring, ggrrr, de ene keer rijd je een pas de deux met een been in een kous omdat je enkelbanden hebt gescheurd, de andere keer gaat het helemaal niet door omdat je gevallen bent. Ik denk dat we je voor je verjaardag maar een harnas geven... Knipoog

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Hevonen

Berichten: 5593
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:26

En uiteraard veel beterschap!!!!

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:36

Jeetje Kim, wat een toestand zeg.
Echt belachelijk dat er niemand was die eerder dan Jos bij je kwam. Wel fijn dat hij in iedersgeval wel meteen naar je toe is gevlogen.
Wat ontzettend knap wvan je dat je toch nog twee proeven hebt gereden. Want als ik zo je klachten hoor lijkt het mij dat je een hersenschudding hebt opgelopen. (Wanneer dat ook echt is zou ik wel even rustig aan doen hoor. Als je dan te snel weer te veel gaat doen, kun je daarna sneller en langer last hebben vanhofdpijnklachten Knipoog )
Beterschap voor jou.
En nog gefeliciteerd met die mooie punten. (heeft de jury trouwens nog iets tegen je gezegd dat je toch nog die proeven hebt gereden? Lijkt me namelijk wel zo netjes geweest...)

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 12:45

Damn dat heb jij weer Knipoog
Super dat je toch nog je proeven hebt gereden, het resultaat mag er zeker zijn dacht ik zo!! Gefeliciteerd! Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 19:06

dank je allemaal.
Claudia, Frans belde of ik nog wel op de hengstenkeuring kon rijden dus het nieuwtje gaat snel maar zolang ik nog op een paard kan klimmen rijd ik gewoon.
Ik heb vanmiddag nog even lekker geslapen en daarna ben ik buiten wezen rijden.Dat heeft wel geholpen want ik ben een heel stuk minder stijf.
Ik kon er alleen amper opkomen Haha!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:14

Jeetje, wat een belevenis.
Gelukkig dat je nog heel bent.
Ik vind je wel een doorzetter!
Gefeliciteerd met het resultaat!

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:15

Leuke ringmeesters hebben ze daar. Als er bij ons eentje naast vliegt sta ik er gelijk bij

En dan toch eerste worden, kan ook niet anders met zo'n paard Knipoog Gefeli

Mayo

Berichten: 16796
Geregistreerd: 17-01-01
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 21:17

Jeetje, vond je gewoon een wedstrijd niet spectaculair genoeg? Tong uitsteken

Maar pfoe zeg, dat is wel een mindere manier van leuk een wedstrijdje rijden... Maar wel super dat je zo gescoord hebt OK dan!

Hoe voel je je nu?

Taart naar eigen ontwerp? www.yourcake.nl / Ik ben niet labiel, ik ben emotioneel flexibel :D
A fool-proof method for sculpting an elephant: first, get a huge block of cake; then you cut away everything that doesn't look like an elephant...

MiraMar

Berichten: 1131
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Op het randje van de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:12

Met zo'n binnenkomer heb je waarschijnlijk wel een onuitwisbare indruk achtergelaten! Haha!

** We can't all be stars, but we can all twinkle **

Annash
Blogger

Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:29

fijn, zo'n ringmeester Boos!
toch nog super gedaan hoor!
ff rust houden he, met zo'n meloen Tong uitsteken
haha k moest wel lachen hoor:Paard gezegd dat hij braaf was ,hij kon er ook niets aan doen en er weer op.
dat deed wel zeer maar ik kon me eindelijk melden bij de jury.
Daar even excuus gemaakt voor de vreemde manier van binnekomen en ik mocht meteen mijn proef beginnen.

Schijnheilig hoe kom je dr op haha
even excuseren hoor Tong uitsteken

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 09:58

Dat is nou wat je een 'binnenkomer' noemt! Knipoog

Wel ontzettend gaaf dat je twee van die nette proeven hebt gereden ondanks alles, gefeliciteerd! En idd, sommige mensen gaan er van uit dat een paard overal maar tegen moet kunnen (of staan daar uberhaupt niet bij stil), maar een paard blijft nou eenmaal een paard. En zelfs het braafste paard hoeft het nog niet te accepteren dat er met een hekje tegen zijn voeten wordt geslagen of ineens een deken voor zich langs ziet zwiepen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 10:03

Nou Lodewijk vond dat soort dingen ook gewoon en dus sta je er zelf niet bij stil als je een bomproof paard hebt wat anderen wel niet meemaken.
Soms had ik echt zoiets van jee zeur niet zo die mensen staan daar gewoon.en nu had ik ook wel zo de neiging om iedereen te vragen weg te gaan bij de bakrand Haha! Niet gedaan hoor ooit moet hij er maar aan wennen.

Maar ik kan niet wachten tot Hinke zadelmak is eindelijk weer een rustig paard *LOL* Hoofdpijn is nu gelukkig weg en behalve wat spierpijn valt mijn rug nu ook mee.
Loopt allemaal met een sisser af dus..

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:06

Pfff... volgens mij heb jij een hersenschudding, doe je even heel kalm aan??

Wat een verhaal weer.... en dan nog eerste worden ook!!

tequila

Berichten: 1580
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:17

Wat een verhaal zeg...
Vreemde actie ook van die ringmeester, kon hij niet beter uitkijken? Gelukkig valt het nu wel mee met de pijn, volgens mij heb je een flinke smak gemaakt
Nog gefeliciteerd met je mooie punten, dat is dan weer een mooie opsteker Haha!

Fiolita H (Uphill x San Remo) Dressuur B + 15 (PR 213), L1 + 17 (PR 210), L2 + 15 (PR 214), M1 + 18 (PR 207,5)
Tequila Sunrise (v. Neostan) Dressuur: M1 + 3, Springen: B + 1. Dag lieverd...

Ctal
Berichten: 5668
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:31

Knap dat je bent doorgereden!En gelukkig had je mooie punten!

Beterschap verder!En veel succes de volgende keer!

peggel

Berichten: 1134
Geregistreerd: 12-03-03
Woonplaats: Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 10:44

dat je nog bent door gereden zeg! en nog goede punten ook! hoe krijg je t voor elkaar. hopelijk was dit een eenmalige actie van je paard..... nou ja goede punten scoren mag natuurlijk altijd!

Irene2

Berichten: 5235
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:02

is toch stom dat jij aar met pijn ligt er dat er niemand komt helpen Boos! vind ik echt heel stom. toch vind ik dat je het super op hebt gepakt hoor Haha!
gefeliciteerd met je goede proeven~!

Mijn werk als bruidsfotograaf: http://www.ireneleusink.nl
Mijn werk als marketeer: http://www.promo-en-zo.nl

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 12:04

Wat idioot dat er niemand kwam helpen... maar gefeliciteerd met je proeven!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers