Vreemde gewoonte ??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 19:55

Als ik naar huis ga zeg ik mijn paarden altijd gedag.
Best vreemd maar ik doe dit sinds ik eens op tv iemand heb gezien die haar man ofzo niet gedag heeft gezegd en die vent kreeg toen een ongeluk en kwam om het leven. Ze had zo''n schuld gevoel dat ze hem geen gedag had gezegd.
pff ik weet het heeft niks met paarden te maken, maar stel dat het je overkomt dat je paard die avond overlijd heb je hem geen gedag gezegd.
Ik heb van paarden die verkocht werden afscheid genomen en heb er daarna weinig moeite mee gehad, maar met sommige paarden die ik dus geen gedag heb kunnen zeggen heb ik nog steeds moeite.
komt misschien een beetje maf over Verward Haha!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 19:56

Ik doe (deed) het geloof ik ook altijd hoor. Altijd bij Brando: Even aaien, tot morgen en een kusje! Lovers

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 19:59

ik doe het ook elke dag, even wat lekkers en een dikke knuf, en dan even zeggen dat ik er morgen weer ben Lachen en precies de zelfde reden.... stel dat hij er de volgende dag niet meer is...

Merel Blom

Berichten: 1317
Geregistreerd: 21-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 20:05

haha, ik doe dat ook altijd!

als ik afgevoerd heb, roep ik; Dag schatjes!

en dat is het. je zal toch raar staan te kijken als ze ineens iets terug zeggen Verward

Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 20:37

Ik doe dat ook. Elke avond als ik hem eten heb gegeven en het licht uit doe, zeg ik Welterusten en tot morgen! Stom, maar ja, ik klets de hele dag door tegen mijn paard, dus is het ook logisch dat ik hem ook een fijne nacht wens.

Toos paardloos

ikke

Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 20:40

Ja hoor, doe ik ook. Even hoofd om het hoekje van de deur, dag paard, en dan ga ik. Ach als de rampen in de wereld niet groter waren dan ogenschijnlijk zinloos dag zeggen tegen je paard, nou dan waren we van een hoop elende af.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 20:46

Ik zou ook niet weg kunnen gaan zonder Barley even gedag te zeggen.

Ik ben eens weggegaan zonder gedag te zeggen. Ik had te lang geklept aan de bar en de stallen waren al dicht. Normaal sneak ik nog wel even naar binnen maar nu was het echt te laat.

Voelde me toch wel een beetje vreemd...

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

iris17

Berichten: 1602
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: Haaren / Oisterwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 20:52

Ik zeg ook altijd ' dag Mat' en dan ga ik weg.
Maar soms staat hij heel vrolijk te kijken en dan heb ik echt de neiging om weer ff terug te gaan!!!!!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 20:54

Ik geef Robin altijd een knuffel en kus, en dan zeg ik Tot morgen, en lekker slapen hè, en dromen over mij, dan doe ik dat ook over jou. Haha! Lovers


littleroosie

Berichten: 6052
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 21:12

Doe ik ook altijd hoor! Haha!

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+4

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 21:16

Doe ik ook altijd, als ik uit de zadelkamer kom en m'n spullen gepakt heb, jas enzo en ik loop naar buiten dan kom ik langs haar box en dan zeg ik altijd even gedag. Of we 'ademen' even naar elkaar, maar dat is niet zo fijn want dan heeft ze net haar slobber, inclusief knoflook op en dat stinkt! Maar wel een lief gebaar. Of ze smeert m'n gezicht nog even onder de zemelen, ook lekker.

Nulla tenaci invia est via

assie

Berichten: 9476
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 22:18

Ik doe het soms.. ligt eraan. Als ik namelijk uit die hele lekkere warme kantine kom, dan wil ik het liefst heel snel naar huis en als ik dan naar anita toe wil, om haar welterusten te zeggen.. dan moet ik eerst door de ijskou, naar de wei lopen (50 meter ofzo) en dan moet anita nog komen.. dus doe ik het meestal niet *brr* koud!

Een schuldgevoel krijg ik er niet door.. ben ik nou zo harteloos en egoïstisch??

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Barb

Berichten: 12076
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 22:25

Ik zeg ze ook altijd even gedag voor ik het huis in loop Haha!
Als ik binnen ben zet ik het tv-tje aan die op een cameraatje is aangesloten die ik voor de staldeur heb hangen!! Dan kan ik nog even naar ze kijken voordat ik naar bed ga!!
hahaha, en meestal zeg ik dan tegen het tv-tje: Weltrusten Jaike, weltrusten Blossem *LOL*

Ach jee, ik lijk wel gek Haha!

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 22:29

Doe ik ook altijd, heb ooit geen afscheid van mijn lieveling op de manege kunen nemen Frusty Niet leuk sindsdien doe ik et altijd. Kus aan smiles kus aan rick Lovers

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 22:41

haha k ben dus niet de enige...
maar het leuke is dat mag af en toe antwoord
als k kom hinnekt ze altijd en als k weg ga krijg k meestal nog een knorretje Lovers
en als ik dan met de fiets langsfiets ( k kom altijd nog langs stal) toep k altijd nog DAAG TOT MORGEN en dan kijkt ze altijd heeeel lief op Lovers Lovers

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 22:41

doe ik altijd en helen deed dat ook. altijd: DOEI EX
en dan een kusje op zijn neus

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 23:42

Ik deed het altijd wel, maar nu ik ze bij huis heb staan niet meer... Verward Ook vreemd eigenlijk, maar ja, mijn slaapkamer is naast de stal, elk vreemd geluid hoor ik (elk normaal geluid niet meer, slaap ik nu doorheen), dus "dag" zeggen heeft niet veel zin meer aangezien ik ze toch blijft horen Haha!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 10:14

Jemig Cowgirl... wat een sentiment Schijnheilig

Ik doe het dus ook... gedag zeggen. Eventueel "welterusten" erbij... en hem ff aanraken. Dan weet ik in ieder geval -mocht er iets gebeuren 's nachts- het moment nog wanneer ik hem voor het laatst gezien en aangeraakt heb... Schijnheilig Ojee...

(daar is ook een gedicht over, ga ik ff zoeken)
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... &forum=2&0


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sibold op 2001-11-29 10:20 ]</font>

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 10:59

Ja, ik doe het ook altijd, bovendien kijk ik standaard altijd even of de staldeuren goed dichtzitten. Nog even de paardjes aanraken en naar huis.

MIjn katten zijn ook gewend dat ik ze uitgebreid dag zeg en weer begroet als ik terugkom. Als ga ik zes keer per dag de deur uit, zij rekenen op afscheid en begroeting!

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:21

ik geef berdien altijd een knuffel en een kus en zeg dan zoiets vanm doeg schatje of doeg pony/paardje van me tot morgen!!! en dan sta ik bij de deur en dan loop ik nog een keer terug Frusty en geef haar nog een hele dikke knuffel!!! en da zeg ik altijd nog even gedag naar de andere paardjes op stal Haha! Clown weet ook niet warom ik dat altijd doe.... ik hou gewoon vels te veel van al de paardjes, en vooral van mijn kanjertje!!! Lovers Lovers

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:26

Voor ik weg ga voer ik alle paarden nog een paar wortels en zeg ze daarbij heel bewust gedag, ik maak dan echt even contact met elk paard. Dan emmer wegzetten en nog even langs Jesper, gedraag je Verward en tot morgen, meestal zeg ik er dan ook nog even bij hoe laat ik kom de volgende dag, kan hij er alvast rekening mee houden *LOL* *LOL*

Navragen is beter dan afvragen.

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:35

Haha, volgens mij doet echt iedereen dat. Ik zeg ook altijd "doei mop" en geef de merrie van mijn vriendin en het veulen nog een aai over hun neus. Ik zeg zelfs de kat van mijn ouders uitgebreid gedag als ik binnenkomen of wegga.....

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:54

Yep, same here. We are all crazy *LOL* *LOL* *LOL*

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 12:12

Als ik 's avond bij Siebus wegga roep ik ook altijd "Weltrusten Sieb".
Wilco vindt het onzin maar ik ga niet we zonder iets te zeggen!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 12:12

Yep doe ik ook altijd.

Als ik de laatste ben loop ik even door de gangen om de boel te controleren (koliek of zoiets). Vooral omdat ik een jaar geleden een paard met beginnend koliek heb gevonden. Mijn eigen paard controleer ik meer en krijgt hij nog een pepermuntje Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Charaz, DogWords, Lanoca, maitestar23, Mark0919, Mette en 44 bezoekers