Wedstrijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
taniek
Berichten: 44
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-01 22:08

Simbrella (mijn paard) en ik hebben zo'n beetje 'plankenkoorts'...We hebben het 2x geprobeerd,een wedstrijdje dressuur,bij onze voormalige club.Zodra ik zenuwachtig word,word Simbrella dit helaas ook.Zoals je al dacht was ik supernerveus,het zweet brak me uit en ik vergat alles! Simbrella werdt daardoor ook supernerveus,
en ons 'simpele' b-proefje viel in duigelen Verdrietig
Het klinkt een beetje stom,maar ik denk dat ik plankenkoorts heb (rare benaming,dat wel *LOL* )...
Wedstrijden rijden doe ik niet meer Scheve mond\ ik durf het gewoon niet,heb vaalangst/plankenkoorts en doe daardoor vanalles fout.Weten jullie misschien wat leuks voor mijn paard en mij,geen wedstrijden maar toch afwisseling voor het recreatief rijden?
Dan hoor ik het graag van jullie!

Met vriendelijke groeten,
Taniek


CC - LOVER

Berichten: 551
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-01 22:45

waarom ga je geen endurance ofzo met haar rijden, dan heb je toch een wedstrijd maar geen mensen die steeds staan te kijken en geen vervelende jury met z'n commentaar

als je zo op die manier wat meer zelfvertrouwen krijgt zou je weer wedstrijden kunnen gaan rijden

of je gaat bijvoorbeeld een keer op oefenparcours ofzo, geen jury, maar wel mensen die staan te kijken, zo zou je misschien ook wat meer vertrouwen krijgen

succes!

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 19:46

zelf had ik in het begin wel een beetje spanning, maar als het dan slecht ging dacht ik daardoor halverwege de proef 'wat kan het me ook schelen, we doen ook maar ons best' en dan ging het meestal een stuk beter. misschien omdat ik dan niet meer zo aan al die mensen die zitten te kijken dacht.
hopelijk helpt dit ook een beetje bij jou


zita

Berichten: 754
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 21:17

probeer je alleen te concentreren op je paard en je ademhaling, wordt je vanzelf rustig. ik had ook in het begin een beetje plankenkoorts maar ik deed gewoon net alsof ik een verkorte les reed. was veel leuker dan een serieus proefje. sucses!!

I love Kyra+Arabe( miss you 4-ever)!
dag lieve aap ik hoop dat je een leuke eigenaar krijgt met een lekker stuk land......

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 09:47

Rode Valeriaan kopen bij de drogist. Word je rustig en ontspannen van. Bij mij helpt het heel goed; ik ben ook zo'n stresskip die ineens niet meer kan rijden als ik de baan in moet.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 10:55

Gewoon blijven oefenen. Ga pas op wedstrijd wanneer je met thuisrijden 200% zeker bent van jezelf en je paard.

Ga eens een paar keer ergens anders rijden zonder de wedstrijd druk. Zoek rust en ontspanning en vraag of er iemand helpt met het inrijden voor de wedstrijd.

Succes ene niet opgeven hoor Lovers .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 11:12

Jur is bloednerveus op wedstrijden. Maar soms heb je die spanning nodig. Je moet alleen leren om die spanning om te zetten naar iets positiefs zodat je je proef juist flitsender kan rijden. Als er dan eens iets fout gaat is dat niet zo erg. Jur had wel altijd door die spanning dat haar stap soms dribbelig werd.

Ik ben benieuwd of Razinda ook zo nerveus zal zijn, maar ik denk dat die er iets minder last van heeft, ze is iets nuchterder dan Jur.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 12:08

Of geef jezelf en je paard 4 druppels Bach Rescue Remedie. Dit werkt direkt, is geen doping en maakt niet suf. Alleen de spanning verdwijnt. Te koop bij de DA bijvoorbeeld. Ik gebruik dit zelf ook voor een wedstrijd Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 bezoekers