Paarden & lange nagels??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 23:37

Ik zie heel vaak meisjes met lange nagels, die ook met paarden bezig zijn, e.d.
Ik zou dit echt niet kunnen, als ik een vuist maak en ik voel mijn nagels echt prikken, knip ik ze gelijk af, ik hou nog maar een heel klein wit randje over, maar ik zie sommige mensen met nagels van 1 cm lang!
Hoe kan zo lekker werken?!
Ik ben altijd veel te bang dat mijn nagel scheurt of dat ik mijn paard bezeer!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 00:42

Mijn nagels zijn gemiddeld denk ik Verward Het witte randje is iets langer dan 0,5 cm, dus ze zijn niet belachelijk kort Lachen Meestal kan ik ze deze lengte houden, tenzij ik boos op Nappie ben geweest, en dat is 1x in de zoveel weken, dat ik het echt ff met hem heb gehad. Ik geef hem dan op z'n kop, en het resultaat?: meestal een afgescheurde nagel Boos! (blijf ik bijvoorbeeld haken in het halstertouw!!!) Kortom er is voor mij maar 1 oplossing, nooooit meer boos worden op Nappie Schijnheilig en gewoon niet m'n nagels verder laten groeien Haha!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 08:37

mijn nagels zijn ook zo'n halve cm lang denk ik, bij mijn duim wel 1 cm. en die breken nooit af, iig niet bij de paarden. wel eens op school ofzo. Boos!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 09:31

Ik heb al mijn nagels kort, behalve mn duim en pink. waarom? weet ik niet. Vast weer zo'n rare gewoonte van mij.
Mn duim is nu echt super lang! Maarrrr....gister moest ik Mowgli voordraven voor de keuring en die wou er vandoorgaan, of hij schrok ofzo. Dus ik moest echt stevig vasthouden en ja hoor...mn nagel vanaf het midden dubbel geklapt. PIJN! en bloeden als een gek joh! nee lange nagels zijn niet handig bij paarden

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 09:50

heb ook gewoon "lange" nagels, ongeveer 0,5 tot 1 cm lang. Ik doe er gewoon alles mee, huishouden, typen, paardrijden en zelfs zwaar werk, slopen enz. Hoe het kan weet ik niet, maar ze breken niet.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:05

Geen probleem hoor. Ik verbaas me er alleen over dat ze zo lang blijven.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 11:18

Mijnes zijn gewoon normaal hoor. Ik kan niet met die lange dingen werken (wel geprobeerd), zitten veel te veel in de weg met mesten enz.
Voor verjaardagen of bruiloften zou ik wel eens willen dat ik mooiere/langere nagels had, maarja als je 7 dagen per week op stal bent......
Lang leve de nagelknipper!
Viv

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 12:30

mmhh nee lange nagels lijkt me apsolute niet makkelijk.
Zijn ook zo snel vies, moet je condstand het zand eronderuit gaan plukken, jakkie.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:49

lange nagels en paardrijden gaat bij mij niet samen.... ik had hele lange nagels, toenik 10 weken niet gereden niet, helaas zijn ze met rijden weer afgebroken.... ik verzorgde zo niet zo zuper meer! maar nu groeien ze wel weer maar niet zo hard... ik had er verder niet veel last van! ik h ad toch handschoenen aan! Haha!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 14:25

Het ligt er ook aan hoe je rijd. Je schrijft dat je echt een vuist maakt, tja, dan zijn lange nagels niet makkelijk.

Ik rijd altijd met hele losse, open handen, en een strakke vuist maak ik nooit! Ik heb ook nooit last van m'n nagels dan. Ik heb soms vrij lange nagels, en nooit geen problemen.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 14:38

In het begin vond ik het ook heel irritant (ik beet altijd nagels en heb ze nu lang), maar je went er vanzelf aan! Lachen

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 14:44

Mijn nagels groeien heel erg snel en ik vergeet ze dan ook vaak te knippen. Langere nagels vind ik wel altijd mooier, maar ik zit zelf altijd met het probleem dat ik dan ergens tussenkom en ze scheuren of mijn hele nagel klapt dubbel. Ik heb behoorlijk stevige nagels, dus er moet veel gebeuren willen ze dubbelklappen, maar als dat gebeurd, dan sta ik op mijn kop van de pijn..
Iemand tips misschien?

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 14:45

Enige nadeel is dat je om de zoveel weken door je rij-handschoentjes heen bent Lachen
Die van mij zijn ook niet abnormaal lang, maar ik knip ze niet speciaal kort voor het paardrijden want ik heb er nooit last van.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:10

dat werkt toch niet lange nagels ?? blijft allemaal rotzooi plakken en je krabt je paard open ( oke overdrijven is een kunst)
die dingen breken af en dan loop je voor gek, maar ja met lange nagels ook wel vind ik.

lekker kort, das mijn motto geen dingen die je in de weg zitten met paarden,

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:25

ik heb er geen last van want ik bijt nagels Kusje

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:32

M'n paard openkrabben heb ik gelukkig nooit last van gehad hoor Kusje
En dat er troep onder komt, ja klopt, daar hebben ze de nagelborsteltjes voor uitgevonden Cool

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:58

Was ik eindelijk van nagelbijten af, kreeg ik Wenga als verzorgpaard! Vreselijk dat vuil onder je lange nagels! Dus zijn ze nu kort met een klein wit randje. En nagelbijten doe ik nu al helemaal niet meer, alleen als ik zenuwachtig ben Haha! !

wendy1

Berichten: 1006
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: hoogvliet/rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 18:23

Ik heb altijd lange nagels acryl nagels,ze zijn keihard dus breken niet,en over de viezigheid savond met een nagelborsteltje schoonmaken werkt perfect Haha!
Ik kan dus absoluut niet tegen korte nagels Haha!

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 18:35

ik heb ook hele lange acryl nagels, en heb nergens geen last van hoor. ik vind lange nagels zowiezo veel verzorgder en netter, dan afgekloven vingertjes.

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 20:20

Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat mijn nagel dubbel klapte, en dat heb ik liever geen 3e keer!

Carola; ik maak geen vuist tijdens het rijden, alleen als ik wil voelen of mijn nagels te lang zijn.
Ook hou ik een bepaalde lengte van het witte over.
Niet dat ik helemaal met een liniaaltje zit te meten Haha! , maar gewoon om een gemiddelde lengte te houden.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 20:40

Ik heb altijd lange nagels aan me duim, die moet ik echt afveilen anders worden ze TE lang, naar mijn mening!
ook aan me ring vingers, die zijn ook altijd KEI hard!
maar ik houd ze meestal aan de kortere kant, vind die zwrate randen er onder altijd zo vies!
En ik heb al vrij lange nagels zonder wit, dus heel lang wit vind ik dan niet zo heel mooi! (van die dunne streepjes...)

Haha!

party-girl

Berichten: 1161
Geregistreerd: 03-11-01
Woonplaats: Ter-Idzard (vlakbij wolvega)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 21:19

Ik heb hele lange nagels net op gemeten sommigen zijn langer dan 1cm!! maar ik heb 2 wat kortere nagels want die zijn van de week gebroken en moest ik bij knippen! Ik kan niet tegen korte nagels vind lange nagels heeeeel mooi Kwijl Kwijl Kwijl alleeen ze zeggen allemaal dat ze nep zijn Boos! Boos! dat vind ik niet leuk!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 21:37

Ik sloop ronduit al mijn nagels. En wee mijn gebeente als ik ze lang heb. Dan breken ze onverhoopt af ergens waar je dat niet zou willen. Dus ze zijn kort en dan ook echt kort. Mayo heeft errug lange nagels en wat een wonder ZE GAAT ZE AFKNIPPEN Haha! Haha! .

Greetz Merilyn