Update Mustang

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 04:56

Elena leert heel snel! Ze is nog wel heel zenuwachtig en soms verstijft ze dan helemaal als het ware, maar al veel minder vaak als in het begin. Ze loopt netjes aan het touw, longeert links en rechtsom. Hoewel rechtsom wel wat moeilijker gaat. Ze probeert om te draaien en wil liever niet dat je aan haar recherkant staat. Opzadelen en een hoofdstel in gaat ook prima en ze longeert ook met tuig. Ik sjor iedere keer even aan het zadel, laat de beugels klapperen en wapper met het shabrak tijdens het opzadelen en dat doorstaat ze allemaal prima. Ze is er wel bang van maar besluit niet weg te rennen. Tijdens het opzadelen laat ik de longe gewoon slap hangen, dus ze kan wegrennen als ze dat wilt, maar ze doet het niet. vandaag zou ik er voor het eerst op gaan. Niet zo`n goede dag gekozen dus. Liepen we gisteren nog te zweten in ons t-shirtjes, vanmiddag is er een koufront doorgebroken en werd het opeens steenkoud. Maar de show must go on dus met een dikke trui en een uit de mottenballen getrokken winterjas ben ik eerst Elena gaan longeren. Helaas was ze een beetje in een pesthum, want ze is vandaag hengstig geworden en wou niet weg van de hengst die in de paddock naast haar staat en dat naast dit koude pokkeweer, wel...ahum... 4 voetjes in het zand dus. Uiteindelijk kwam ze wel mee. Eerst opgezadeld en gelongeerd en daarna een Quarter Horse erbij gehaald. Ik ging eerst op de Quarter Horse en nam Elena aan de hand mee. Dat ging goed.....totdat de Quarter besloot dat ie het koud kreeg ofzo want die ging dus een lekker potje bokken. Natuurlijk Elena over de rooie. Uiteindelijk weer rust in de groep maar ik heb de Quarter er maar uitgedaan. Mijn zus hielt Elena vast terwijl ik erover heen ging hangen. Ging goed, dus ik zeg, geef maar een knietje. En huppakee, ik lag er meteen weer naast ook Haha! Uiteindelijk kalmeerde ze weer wat meer en kon ik er overheen hangen, maar toen ben ik er maar mee gekapt want ik had duidelijk de verkeerde dag uitgekozen. De volgende keer dat ik erop ga, zetten we haar klem in de smalle pen (met draaihekken) waar ik ook de eerste keer het halster omgekregen heb. Als ik er eemaal op zit is het geen probleem, ze zal dan waarschijnlijk wel even te keer gaan, maar dan zit je tenminste in balans. Maar het probleem zit `m in het opstappen. Ze ontplofte al toen ik nog niet goed zat. Ja en daar ga je dan he! Dus ik moet even de kans krijgen om fatsoenlijk te gaan zitten. En als altijd met Elena, zodra ze doorheeft dat je geen kwaad in de zin hebt is ze een (bang) lammetje. Ze schrok zich natuurlijk een rotje van al dat gewicht aan een kant van haar lijf. Dus komende week een Take two!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 06:11

Wat ontzettend gaaf zeg!! Cool

Het wordt straks dus een rodeo, jij zit erop, de hekken gaan open en dan... *LOL*

Leuk te lezen dat het al zo goed gaat en dat ze vooruit gaat! Party!!

LUNA

Berichten: 599
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 09:59

Wow, je bent al een heel eind gekomen in korte tijd!!
Hou ons op de hoogte hoe het gegaan is als je er op hebt gezeten!!

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:49

Jeetje je bent echt een eind gekomen in zo'n korte tijd zeg. Hou ons maar goed op de hoogte hoor.

Groetjes Merilyn

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 12:39

wanneer kon ik nou bij jouw komen wonen? Knipoog Haha!

Wel gaaf hoor dat je hem zo snel zo ver hebt gekregen!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 20:09

Hey Steef, als je nou nu bij me komt wonen kan JIJ er als eerste op Extreme duivel Scheelt mij weer wat blauwe plekken Haha!