En toen was er......een greppel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

En toen was er......een greppel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 00:14

Vandaag weer naar mijn bijrijdpaardje Eefje geweest. En ik dacht even een lekker buitenritje te maken. We waren nog geen 200 meter weg en mevrouw moest zeer kijkerig langs de 1e tegemoetkomende vrachtwagen. Dit ding nog prima. Weer 100 meter verderop weer een tegemoetkomende vrachtwagen, en mevrouw besloot ineens dat ze hier niet langs wou. Dus probeert ze zich om te draaien wat haar gelukkig niet lukt. Vrachtwagenchauffeur zet zijn motor uit OK dan! en na enig aandringen gaat ze er toch langs.

Inmiddels begreep ik dat mevrouw haar bui weer eens had, maar we gaan gewoon stug verder. Al zitten er om de drie passen wel een paardenetend kaboutertje in de aanslag }> om Eefje aan te vallen. Ach ja soms heeft ze van die buien, gewoon een beetje kolder in de kop .

Vervolgens met een grote boog om een hooistapel met zwart wapperend zeil. Maar verder gaat eigenlijk alles wel goed, alleen is ze wat kijkeriger als normaal. Dus rijden we lekker in een drafje in de rechterberm van een heel rustig weggetje tussen boerderijen en weilanden. Alleen steken er soms van die gele geribbelde slangen uit, normaal kijkt ze er even met een scheef hoofd naar en loopt gewoon door.

Inmiddels zijn al drie van die "slangen" voorbij en mevrouw gaat vol in de ankers en stuift met een noodgang schuin achteruit. Niets helpt meer, niet voorwaarts niet opzij, en voordat ik het weet staan we in de greppel aan de linkerkant van de weg. Nou ja, zij staat in de greppel en ik zit op de kant Bloos! .

Terwijl ik opsta klimt zij eruit, mist mij op een haartje. Maar ik heb haar gelukkig nog steeds vast. Ze kijkt me cht even met zo'n hele wazige blik aan, zo van snap jij het nog Verward ?

Ik check haar even op verwondingen maar het ziet er verder goed uit. Ze liep gelukkig ook niet kreupel. Dus er toch maar weer opgestapt en uit het weiland gestapt maar we in waren beland. Even gedraafd en ook dat ging gelukkig goed. En gelukkig hebben we de rest van de rit (een half uurtje) gewoon uit kunnen rijden op een rustig tempo. Eefje had er nog steeds zin in, al was ze nog steeds kijkerig maar niet meer zo schrikkerig als voordat we in de greppel belanden.

Dus gelukkig is het allemaal goed afgelopen, ik hoop alleen dat ze morgen niet erg stijf is na deze rare aktie.

Sorry voor het lange verhaal, maar ik wilde het toch even kwijt.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.


Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 00:18

hmmm ken het ergens van, maar ik hing toen met dat paardje in de prikkeldraad ipv een greppel.
Gelukkig is alles goed met jullie alle twee!

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 00:25

Prikkeldraad lijkt mij ook niet erg prettig .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

moowsy

Berichten: 7476
Geregistreerd: 23-12-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 01:33

maar goed dat het zo afgelopen is,en ik hoop ook niet dat ze al te stijf is Knipoog

how sweet can it be to be loved by you

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 02:45

Ah krijg helemaal een flash back. Bij mij lag er een paard in het prikkeldraad. In de sloot gesprongen van een vrachtwagen(die ook netjes zijn motor uitzette OK dan! ) Maar mevrouw wilde aan de verkeerde kant van de sloot eruit.

Niet echt leuk. brr

Oh ja alles was gelukkig goed gekomen. Alleen wat schaafwonden en ook het zadel had schaafplekjes

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 18:33

Hier gelukkig geen schade, alleen een beetje geschrokken toen het gebeurde Bloos! .

Vandaag liep ze verder goed, dus hebben we maar weer hetzelfde rondje gemaakt als gisteren. Dat stomme stukje buis lag er ook nog, alleen zijn we er nu alleen maar met een grote boog omheen gestapt. Al kon ik wel aan Eef merken dat ze de greppel nu wel in de gaten had, dus waarschijnlijk zal het haar niet snel weer gebeuren Knipoog . Ik hoop het niet in ieder geval Haha! .

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:28

Haha! Zo besloot Rimaicka dat ze best rond kon gaan rennen met een lange lijn aan haar halster. En die lijn was natuurlijk heel eng! Ze ging er in een galop op staan en ging onderuit. Ligt ze me op de grond helemaal verbaasd aan te kijken Verward 'zat die lijn er ook nog, dan?' Ja, die zat er ook nog en nee, die kan je er niet afbokken. Mevrouw vond het wel grappig, geloof ik. Ze bleef aan het bokken en rennen die dag.

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd


Kyan

Berichten: 278
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:30

Gelukkig maar dat alles goed is afgelopen. Ik had vandaag weer rijles en normaal is Jerom niet zo schrikkerig. Maar vandaag zaten overal bakkabouters. Omdat ik nog niet zo'n hele ervaren (dressuur) ruiter ben was het wel fijn om ook eens te oefenen hoe je met die schrikreacties van je paard om kan gaan. Was dus wel weer een hele leerzame les!!! Maar ook erg vermoeiend (en koud !)

Groetjes Gerda

Ineke2

Berichten: 33088
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 23:27

Ik zie het al voor mij...brrr best eng...gelukkig goed afgelopen, hopelijk kijkt ze volgende keer goed uit der doppen voordat ze weer in de sloot beland hihi...

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 00:06

Gelukkig stond er geen water in de greppel, dus we hebben het droog kunnen houden Haha! .

Bovendien was Eefje wel zo slim om precies in dat stukje greppel te lopen waar aan de andere kant geen prikkeldraad zit. Want dat zit er bij de andere stukken dus wel.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 00:17

Ik ben een keer bijna de sloot ingereden. Gelukkig was een vriendin van mij van haar paardje gesprongen en mijn paard vastgepakt. Ik kreeg haar gewoon niet meer vooruit

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 00:23

Ik heb de sloot ook al een keer van dichtbij mogen zien, en ook dat was geen pretje. Alleen maar nat, koud, vies en stinken!

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 00:26

*ziet het voor zich* lijkt me geen prettige ervaring ..

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Freggel

Berichten: 3232
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Freggelgrot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 00:56

Geloof me , dat is het ook niet . Maar gelukkig was dat verder (op een nat pak na Haha! ) ook goed afgelopen. Dus wat dat betreft wel geluk gehad.

My horse is a real gentleman. When we go over a Fence, he insists on ladies first

Principieel gezien ben ik tegen principes.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 67 bezoekers