Witlof??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 21:31

Bij een witlof kweker.
Let wel op dat je het rustig opbouwd, ze kunnen er goed van aan de schijt raken.
Vraag aan de witlof boer of ze getrokken zijn(dit betekent dat er witlof op gegroeid is, nu zit er minder voedingwaarde in. Ongetrokken penen zijn voedingsrijker maar dit betekent ook dat je paard eerder aan de schijt raakt.
Dus Ongetrokken penen voorzichtiger voeren dan getrokken.
Ik heb mijn haflinger ook een aantal jaren penen gevoerd en het is echt wereld voer. Hij kreeg 2x per dag een halve kist(waar je tegenwoordig wortels in kan krijgen) en hij vond het super lekker.
Ik baal best dat ik ze niet meer kan voeren.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 18:26

volgens mij worden ze daar niet veel dikker van hoor,
dan zou ik eerder aan zemelen/zonnebloemolie,lijnmeel e.d. denken.

er zijn trouwens al veel topics geweest met tips over het dikker krijgen van paarden.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 19:11

Ik woon naast een witlofkweker Vork Kwijl . Je kan rustig pennen voeren, let wel op dat je het langzaam opbouwd. Qwa voedingswaarde is het iets meer dan een winterwortel.
Zorg ook dat je het zand en de klei er goed afhaald. Dat is een pokke baan, maar de paarden doen er een moord voor. Bij onze buren kan je het GRATIS afhalen van maandag t/m woensdag.

Nightcap D

Berichten: 70
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Hoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 19:19

je kan hem ook mais geven!! dat werkt errug goed!! echt waar!

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 19:53

hier komt de ALLERBESTE TIP voor het dikker krijgen van een paard. Geeft hem/haar elke dag een scheutje maiskiemolie door het voer, koop je gewoon in de supermarkt! Daar knappen ze echt van op, heb er zelf ervaring mee!!!

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 20:13

ik weet niet meer precies waar we het haalden toen der tijd het is ook alweer 5 jaar geleden. Frusty

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 20:24

D'r zijn inderdaad al veel topics geweest over het dikker maken van een paar, maar je kan het niet meer zo makkelijk vinden als je een naam moet invullen, je kan moeilijk die van jezelf invullen!