deken bij zomerexceem

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
starlet

Berichten: 908
Geregistreerd: 21-01-03

deken bij zomerexceem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 17:44

Mijn pony heeft wat last van zomerexceem. Nou weet ik dat er heel veel middeltjes voor zijn. Maar nou lees ik ook overal over bepaalde dekens, die helemaal dicht zijn, ook over het hoofd. Wie kan mij over die dekens meer vertellen, dus ervaringen met die dekens, op welke websites kan ik ze bekijken en waar kan ik ze kopen ????? Ik hoop dat jullie me weer een beetje verder kunnen helpen......
Groetjes,
Arlette

silleke
Berichten: 1165
Geregistreerd: 27-08-02
Woonplaats: Hasselt Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:59

ik heb vorig jaar voor het eerst met een deken gewerkt. Omdat de echte boett dekens hier in belgiƫ bijna (of zelfs helemaal) niet te verkrijgen zijn heb ik een deken van Harry horse gekocht. Ook eentje met hoofd en halsstuk. Stukken goedkoper en werkt perfect. Ik moest ongeveer 80 euro betalen en voor de boett was dat ongeveer 150.
Ik ben dit jaar met die pilletjes begonnen (zie het topic over het wondermiddel tegen zomereczeem) en hoop dat ik de deken dus nu niet meer nodig heb. Wanneer ik de deken gebruikte bleef ik hem toch nog in minder mate natuurlijk, behandelen. Bij mij heeft die deken dus zeker zijn werk gedaan. Ik zou er voor gaan.
succes ermee.

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 18:28

De boett dekens zijn inderdaad erg prijzig, maar zover ik weet wel de enige die echt goed helpen.
Zijn ook via internet te bestellen ik weet niet op welke site.

Hevonen

Berichten: 5613
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:47

Ik vind die deken een echte aanrader.
Wij hebben inmiddels onze tweede Boettdeken. De eerste is ondanks de ruwe behandeling van onze Groninger die er steeds maar aan trekt en haar iegne geschuur toch 3 jaar meegegaan. Hij kan tegen elk weer, is licht, ventileert en bevalt echt goed. Is gemakkelijk te wassen.
We hebben de deken via internet gekocht. Ze draagt hem van maart tot november en daarnaast wassen we haar af en toe met speciale anti-jeuk shampoo, smeren we haar in met klitwortelextract, gebruiken we switch-pour-on en zo nog e.e.a. Daarnaast staat ze bij zwoel weer altijd binnen. Kortom een heel gedoe. Het kan overigens nog veel erger. Het schijnt ook nog erfelijk te zijn, heb gehoord kans van 1 op 4 dat een veulen het ook heeft.
Ik ken ook iemand die zijn merrie heeft laten afmaken omdat hij het niet langer kon aanzien.
Er is een heel goede website hierover: http://www.tekstotaal.com/itchinfo.html

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:43

Ik heb een bucas buzz-off met hals en buikflap bij Divoza vandaan. Bevalt uitstekend!

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 22:28

Yeps, de Bucas! Met UV bescherming. En bij de Eventingshop hebben ze een Mark-Todd deken van hetzelfde principe.

Belker

Berichten: 15304
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 20:26

Van een andere NF eigenaar kan ik je vertellen dat die erg te spreken is over de Boettdeken. Door die deken heeft zijn merrie weer normale manen en een staart.

Kimke
Berichten: 140
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:44

ben er ook zeer tevreden van van mijn boett deken ik ben ook van belgie en ik heb hem daar besteld waar ze hem maken en het door kennis laten overvliegen , als je hem besteld vanuit nederland duurt het wat langer maar je hebt hem ook

starlet

Berichten: 908
Geregistreerd: 21-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-04 10:51

bedankt voor jullie reacties. Ik wil alleen graag nog weten waar ik zo'n boett deken kan bestellen........

Kimke
Berichten: 140
Geregistreerd: 17-04-03
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 12:53

ik zou even zoeken hier op bokt , ik weet die namen niet van die winkels.
of wel kijk je op de site van boett mss staat er daar wel ergens waar ze die verkopen en anders naar een winkel in nederland bellen en vragen of ze daar kunnen aangeraken, voor belgie is dat een groter pronbleem want die ruiterwinkels hier doen die niet in . veel succes!!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 13:38


mirtje27

Berichten: 791
Geregistreerd: 29-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-04 13:56

Ik heb een halsdeken van ivanhoe, ik heb hem bij www.icy-spirit.com bestelt.
Ik weet nog niet of hij goed is want ik ga hem dit jaar voor het eerst gebruiken. Ik heb hem wel al gepast en hij zit goed.
Ik heb de halsdeken omdat mijne het meest last van de manen heeft, maar je kan ook zo'n hele exzeemdeken doen die kan je ook bij icy-spirit bestellen.

Succes ermee.

Raya

Berichten: 851
Geregistreerd: 17-10-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-04 23:20

Je kunt de Boett deken ook bij www.gaedingi.nl en dan moet je naar de IJslander Shop gaan.
Dat is een fokker van IJslanders en die verkopen die dekens.