eigenwijze tinker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

eigenwijze tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 12:41

ze zeggen altijd dat tinkers heel rustig zijn. dat je er achterstevoren op kunt zitten enzo !!!!
nou dat is bij mijn tinkers niet het geval Haha! Boos!
vanochtend al weer!
het zit namelijk zo we zouden haar in het land zetten omdat ze braaf waren en het mooi weer was en het land een keer goe d was we dachten ff lekker naar buiten dus niet!! Huilen Huilen Schijnheilig Ach gut
Verdrietig we hadden het hek open en ze ging stijgeren en draait om en weg is je pony er is geen houden aan. ze zet er een nek op en ze is weg.
dit doet ze vaak ook eergisteren tewijl ik aan het longeren was eerst ging het heel goed, tot dat ze dacht toedeledokie ik smeer hem Verward Schijnheilig dwars daar de draaden heen ook al zet je er een lading stroom op het maakt haar allemaal niet uit ze vloog met longeer lijn en al met mij er achter aan de weg op ik dacht ik laat niet los Bloos maar oplaatst moest ik zo hard mee draven dat ik wel los moest laten. ik viel en kreeg bijna een paar hoeven teggen mijn hoofd. toen kwam mijn broer er aan en zou mij helpen, we sleurden er met ons tweeen achter aan en we zouden snel de longeerlijn om een paal heen doen, dat hadden we ook gedaan maar toen brak de klip en had ze als nog de vrijheid weer uiteindelijk een kwartier later hadden we haar gevongen en hebben we haar op stal gemept. ik word hier helemaal misselijk van zou het aan het weer liggen of zo of aan haar leeftijd (1.5) . Want ik was ook aan het stage lopen bij een manege bij ons in de buurt, en we gingen foto's maken van een hengst, bij de weg maar die was ook zo knetten gek in de kop, dus er kwam een auto aan en ik zou hem met het hoofd er naar toe draaien, maar toen kwam de auto er al aan, en stijgerde hij heel hoog en ik keek omhoog een zou er iets aan doen, maar voordat ik het wist lag ik op de grond en hij was tegen mijn hoofd aangeknald hij stond er zowat op, en nu heb ik een hele bult op de kop.

wie kan mij helpen? wat moet ik er aan doen(bij mijn tinkerveulen)
(Elske, Emma)

Im Artfully Maid Dana


missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 12:48

hoi!
hihi leuk om te zien dat we vlak bij elkaar wonen! ik heb ook een tinker van 1,5. Tinkers zijn inderdaad niet snel ergens van onder de indruk maar moeten wel iemand hebben die hen aankan, anders nemen ze dus een loopje met je. mijn tinker is ook ontzettend sterk met haar hoofd, en stijgert wel eens bij de andere paarden en de koe op, gelukkig niet bij mij.
ze hebben echt iemand nodig die boven hen staat en concequent is, dus pak hem goed aan!


Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:40

Allereerst: leuk, nog een tinkereigenaar te zien op bokt!
ik zou je mbt je paardje zeker willen adviseren goed aan te geven wie de baas is!~
Jouw tink is nu de baas, en dat is natuurlijk niet de bedoeling!
misschien heb je de mogelijkheid om hulp (proffessioneel) te zoeken? Een NHS instructeur in de arm nemen bijvoorbeeld?
Veel succes en natuurlijk plezier met je paardje!


NadirJarig

Berichten: 12707
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:58

hoi, vervelend he zo'n lompe knol. ik weet precies hoe je je voelt want mijn haflinger doet precies het zelfde. als je er opzit is ze superlief, maar aan de hand is het eenheks. zodra ze weg WIL, smeert ze m ook. Verward
heb al vanalles geprobeert, met het touw door dr mond, met het touw om dr neus, met wortels/biks, aan de hand lessen mbv een instructrice, gewoon zelf van de wei naar de stal laten lopen, erop klimmen, maar niks heeft geholopen.
voor mensen die zelf niet met zo'n paardje omgaan is het moeilijk te begrijpen dat je er echt weinig tegen kan doen. in het begin wil de ik ook niet geloven dat je dat niet kon winnen en heb ik ook gewoon vast gehouden maar uiteindelijk bereik je daar niks mee, alleen een kapot halster(touw) en zere handen. Scheve mond
voor het longeren heb ik wel een oplossing voor je. zet de helft van de bak af met een touw. je kan je paard dan wel aan de longeerlijn doen of eventueel los laten lopen.
en als je paard uitbreekt en je mept m daarna de stal in zoals je schrijft, dan zal hij het de volgende keer juist weer doen . je kan m misschien beter even laten lopen en m dan roepen en een wortel geven, dan beloon je m omdat ie weer naar je toe komt. anders vind hij het op den duur niet meer leuk om bij je te zijn. en dan komt ie ook niet meer.
dit is in ieder geval mijn ervaring, ik hoop dat je er wat aan hebt!! *LOL*

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 18:02

we hebben het vanmiddag ook weer geprobeert met ons tweeen hingen we aan de longeerlijn en toen in eens de ze een stapje achter uit en daar lagen wij (hihihi) we moesten er wel om lachen en dan wou het hangen aan de longeerlijn ook niet mer zo goed.
jullie zeiden wel laten zien wie de baas is maar ze moet natuurlijk ook niet kopschuw worden!!!
want je moet haar eigenlijk wel en tik geven toch
wat leuk dat jij een veulen nvan o'sullivan hebt, luna mijn veulen is van brave-heart. verder is ze wel heel erg braaf hoor ik kan met haar fietsen enzo. ze is trouwens ook te koop.

Im Artfully Maid Dana

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 18:07

dat is misschien ook wel een oplossing. we hebben haar ook gewoon los in de bak gedaan en wat laten draven maar ze liep helemaal tegen de kant van de bak aan en de zijkant van onze bak is van draad en dan kwam ze daar met haar benen in. maar ze was toch braaf en toen hebben we haar maar in het land gezet. maar natuurlijk ook weer stijgeren enzo zijn we weer naar het hek toe gelopen en haar er weer op nieuw in gezet en toen ging het goed. (ik hoef niet weer een tinker veulen hihihi)

Im Artfully Maid Dana

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 18:48

xtwisterx schreef:
voor mensen die zelf niet met zo'n paardje omgaan is het moeilijk te begrijpen dat je er echt weinig tegen kan doen. in het begin wil de ik ook niet geloven dat je dat niet kon winnen en heb ik ook gewoon vast gehouden maar uiteindelijk bereik je daar niks mee, alleen een kapot halster(touw) en zere handen. Scheve mond


Opvoeding en consequentie!
Hier is namelijk zeker wel wat aan te doen
Een grote fout die hier weer gemaakt wordt (en helaas heel vaak gemaakt wordt) is dat er gedacht wordt dat tinkers makkelijk en rustig zijn. Tuurlijk zijn er hele makkelijke rustige tussen, maar er zijn er ook heel veel die dat niet zijn. Daarbij zijn ze vaak ook vreselijk eigenwijs en sterk.
Zeker met een jong paard moet je hier heel consequent in zijn.

Wij hebben zelf ook een tinker, en daar in de omgang ook best wat problemen mee gehad. Maar tegenwoordig loopt ie los mee, en zal ie je ook niet meer zomaar mee trekken of stijgeren.
Heel consequent zijn dus, nee is nee en ook niet nog een klein stapje.

Heb je een henstenketting al geprobeerd?

Succes ermee!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 18:51

je moet haar alleen een tik geven als ze verveldn naar jou doet, bij je een duw geven of bijten.
als je bij je wegloopt, kun je beter je stem goed gebruiken of hulpmiddelen gebruiken bij het longeren.

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:33

Opvoeden en consequent zijn........

Als ik het goed berijp is ze nog maar 1,5.
Daar moet je niet mee rondzeulen/longeren/fietsen enz. die horen bij leeftijdgenoten in de wei........
Laat ze elkaar opvoeden.

Het is nog maar een jonkie....hou het simpel leer halthouden en stap aan het halster naar de wei meer niet.
Longeren is funest voor jaarlingen.

Heb je niemand in de buurt met verstand van paarden dan kun je die om hulp vragen over hoe en wat met een jaarling ,want wat ze nu fout aanleert duurt jaren om af te leren.

Fasilia

Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Ee (vlakbij Dokkum)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:52

Jaarlingen zijn naarlingen zeggen ze wel eens...El ninjo heeft het ook gehad steigeren net voordat je hem los wil klikken om de wei of de bak in te gaan..Ik heb hem 2 x een Ei tussen zijn oren kapot geslagen op het moment dat hij omhoog kwam.. het is even mikken maar het lukt wel..
Sindsdien heeft hij het nooit meer gedaan,
Of het nu evt een fabeltje is of niet, men zegt door dat ze dat ei over hun hoofd voelen lopen denken ze dat ze gewond zijn doordat ze hun kop gestoten hebben, en dus bloeden...
Wat het ook moge zijn..het steigeren is voorbij ..ik heb een superbraaf jaarling hengstje...daar gaat het uiteindelijk om en baat het niet schaad het niet!!!
Oh ja en laat iemand er een foto van maken als je het gaat proberen , want het is een vreselijk stom gezicht haha..

Spaikey

Berichten: 1307
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:32

Tinkers altijd rustig nou ja daar ben ik het niet mee eens heb er ook twee gehad nou dat waren me een knollen. Is wel een jaar of 8 geleden dat ik ze heb gehad
ken trouwens nog meer mensen met de zelfde mening, maar een vriendin van mij heeft er ook maar die zijn erg lief dus het is nogal verschillend

EmmaK

Berichten: 1925
Geregistreerd: 20-11-03
Woonplaats: Anjum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 20:01

ja ik heb er ook 2, de moeder van dit veulen is echt een hele leuke tinker, en is ook niet zo lomp, maar ik heb het veulen (luna) al heel vaak gelongeerd en dat ging heel goed, totdat ze dit had uitgevonden, ze heeft een paar maandenlang bij de blue jackeroo stables gestaan bij een ander veulen, maar ik ben het er niet mee eens dat ze met haar leeftijdsgenootjes in het land moet staan, aan het werk moet ze Haha! Lachen
nu kan ze alles nog goed leren, en wat heb ik anders ook aan haar, stappen aan een halstertouw en halthouden kan ze al heel goed, ze heeft ook al mee gedaan aan een lesje horsemanship en dat ging heel goed, maar de laatste week is ze erg vervelend (Emma)

Im Artfully Maid Dana

Fasilia

Berichten: 17
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Ee (vlakbij Dokkum)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:06

De vader is anders ook niet lomp hoor...
En met leeftijdsgenootjes staan is ALTIJD goed...
Maar heeft met jou probleem weinig te maken waarschijnlijk..

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:57

ik vind het ook goed als veulens met hun leeftijdsgenootjes in het land staan.....
als ze het eerste halfjaar maar een goed basis hebben, dan kun je dat later vrij makkelijk weer oppakken

Cars

Berichten: 1929
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 11:22

emmelske schreef:
, maar ik ben het er niet mee eens dat ze met haar leeftijdsgenootjes in het land moet staan, aan het werk moet ze Haha! Lachen
nu kan ze alles nog goed leren, en wat heb ik anders ook aan haar, stappen aan een halstertouw en halthouden kan ze al heel goed, ze heeft ook al mee gedaan aan een lesje horsemanship en dat ging heel goed, maar de laatste week is ze erg vervelend (Emma)


Ze is 1,5.....
Mijn mening is dat ze dan genoeg heeft aan stappen aan een halster en halthouden..maar het is jouw feestje.

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:50

emmelske schreef:
ja ik heb er ook 2, de moeder van dit veulen is echt een hele leuke tinker, en is ook niet zo lomp, maar ik heb het veulen (luna) al heel vaak gelongeerd en dat ging heel goed, totdat ze dit had uitgevonden, ze heeft een paar maandenlang bij de blue jackeroo stables gestaan bij een ander veulen, maar ik ben het er niet mee eens dat ze met haar leeftijdsgenootjes in het land moet staan, aan het werk moet ze Haha! Lachen
nu kan ze alles nog goed leren, en wat heb ik anders ook aan haar, stappen aan een halstertouw en halthouden kan ze al heel goed, ze heeft ook al mee gedaan aan een lesje horsemanship en dat ging heel goed, maar de laatste week is ze erg vervelend (Emma)


Ik heb het veulen wel eens zien staan bij Sil, leuk beestje. Maar wat je nu zegt is de grootste onzin, sorry dat ik het zeg.
Citaat:
en wat heb ik anders ook aan haar,
je hoeft nog niks aan haar te hebben. Liefde geven, goed verzorgen en zorgen dat ze braaf aan het halstertouwtje meeloopt, hoefjes geeft. That's all.
Citaat:
maar ik ben het er niet mee eens dat ze met haar leeftijdsgenootjes in het land moet staan, aan het werk moet ze Haha! Lachen
jij kan het er wel niet mee eens zijn maar hoeveel mensen zie je met veulens werken??? Misschien valt nu het kwartje?

Ik kan er niks aan doen maar wordt erg verdrieitg bij zoveel domheid, want onwetendheid kan ik het niet noemen. Verdrietig

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:01

Waarom heb je zo'n jong paard als je er lekker mee aan de gang wilt?
koop dan een oudere! (en als je de moeder ook hebt ga daar dan mee aan de gang.)

Signe

Berichten: 5805
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Kraaienest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:08

Emma, jij zou toch iets beter moeten weten.. Hulp kun je vast van Sil wel krijgen, die geeft ook clinics NHS enzo.
Zij zal je ook zeggen dat het nog maar een veuelen is en dat die best nog wel wat lol mogen hebben
Luna is nog maar anderhalf, daar kun je niet van verwachten dat je daar achterstevoren op kunt gaan zitten ( ook niet alle tinkers trouwens)

Ik vind het jammer dat je zo een negatief berichtje schrijft. Kopschuw wordt ze alleen als je haar onterecht corrigeert door haar op haar hoofd te slaan, niet als je een rukje geeft of een tikje met een touw.

wat je jezelf moet gaan afvragen is of het niet te vroeg is om te gaan longeren, misschein geeft ze zelf zo te kennen dat ze er nog niet aan toe is.

Ik illustreer en maak kunst http://www.signeofhorses.com
En ben parttime viking op Instagram @signeofhorses

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:10

Pellie"]
[quote="emmelske schreef:
ja ik heb er ook 2, de moeder van dit veulen is echt een hele leuke tinker, en is ook niet zo lomp, maar ik heb het veulen (luna) al heel vaak gelongeerd en dat ging heel goed, totdat ze dit had uitgevonden, ze heeft een paar maandenlang bij de blue jackeroo stables gestaan bij een ander veulen, maar ik ben het er niet mee eens dat ze met haar leeftijdsgenootjes in het land moet staan, aan het werk moet ze Haha! Lachen
nu kan ze alles nog goed leren, en wat heb ik anders ook aan haar, stappen aan een halstertouw en halthouden kan ze al heel goed, ze heeft ook al mee gedaan aan een lesje horsemanship en dat ging heel goed, maar de laatste week is ze erg vervelend (Emma)


Ik heb het veulen wel eens zien staan bij Sil, leuk beestje. Maar wat je nu zegt is de grootste onzin, sorry dat ik het zeg.
Citaat:
en wat heb ik anders ook aan haar,
je hoeft nog niks aan haar te hebben. Liefde geven, goed verzorgen en zorgen dat ze braaf aan het halstertouwtje meeloopt, hoefjes geeft. That's all.
Citaat:
maar ik ben het er niet mee eens dat ze met haar leeftijdsgenootjes in het land moet staan, aan het werk moet ze Haha! Lachen
jij kan het er wel niet mee eens zijn maar hoeveel mensen zie je met veulens werken??? Misschien valt nu het kwartje?

Ik kan er niks aan doen maar wordt erg verdrietig bij zoveel domheid, want onwetendheid kan ik het niet noemen. Verdrietig
[/quote]

Weinig aan toe te voegen!! EEN VEULEN HOORT ECHT VEULEN TE ZIJN MET VRIENDJES IN DE WEI, LANG LEVEN DE LOL HET ZIJN NOG MAAR BABY'S!! (de basis (halster, meelopen,voetjes) leer je ze en dan mogen ze paard worden en hoef jij echt alleen liefde en wat gezelligheid te geven, zodat ze weten dat mensen leuk zijn enz..

ennuh als je al zo jong (<2jr) gaat longeren ben je er zéker van dat ie enorme gewrichtproblemen krijgt.

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:13

en Biepmiep +dapperdier hebben ook een goed statement!!!

/3 3 juni 2018 outdoor Koudbloedenwedstrijd Uden /3
Dolgelukkig met Sayla & Ruari :+: [ITP]Met Say aan Zee! :z [KS-ITP] Sneeuw & Vrieskou :z foto's van 2 buffels... 8-)
☁ ☁ Always look on the bright side of life - Life of Brian ☁ ☁

Ann

Berichten: 13239
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 14:18

Pellie"]
[quote="emmelske schreef:
ja ik heb er ook 2, de moeder van dit veulen is echt een hele leuke tinker, en is ook niet zo lomp, maar ik heb het veulen (luna) al heel vaak gelongeerd en dat ging heel goed, totdat ze dit had uitgevonden, ze heeft een paar maandenlang bij de blue jackeroo stables gestaan bij een ander veulen, maar ik ben het er niet mee eens dat ze met haar leeftijdsgenootjes in het land moet staan, aan het werk moet ze Haha! Lachen
nu kan ze alles nog goed leren, en wat heb ik anders ook aan haar, stappen aan een halstertouw en halthouden kan ze al heel goed, ze heeft ook al mee gedaan aan een lesje horsemanship en dat ging heel goed, maar de laatste week is ze erg vervelend (Emma)


Ik heb het veulen wel eens zien staan bij Sil, leuk beestje. Maar wat je nu zegt is de grootste onzin, sorry dat ik het zeg.
Citaat:
en wat heb ik anders ook aan haar,
je hoeft nog niks aan haar te hebben. Liefde geven, goed verzorgen en zorgen dat ze braaf aan het halstertouwtje meeloopt, hoefjes geeft. That's all.
Citaat:
maar ik ben het er niet mee eens dat ze met haar leeftijdsgenootjes in het land moet staan, aan het werk moet ze Haha! Lachen
jij kan het er wel niet mee eens zijn maar hoeveel mensen zie je met veulens werken??? Misschien valt nu het kwartje?

Ik kan er niks aan doen maar wordt erg verdrieitg bij zoveel domheid, want onwetendheid kan ik het niet noemen. Verdrietig
[/quote]

Ik ben het helemaal met Pellie eens Scheve mond

Gillian

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:17

Misschien in de plaats van te oefenen op de gedwongen weg naar de wei toe en terug naar huis oefenen op de wei Lijn aan een hengstenketting, zweepje mee, en héél duidelijk goed gedrag belonen en slecht gedrag erg duidelijk en HARD afstraffen (kort maar duidelijk). Pas als dit goed gaat zou ik langs de weg gaan oefenen Knipoog.

Kleine tikjes kunnen inderdaad kopschuwheid in de hand werken als ze op de foute moment gegeven worden. Het probleem is dat meestal te laat gestraft is! Als je paard iets fout doet heb je "één-twee" tellen tijd om te straffen. Kan je er zo snel niet bij, BRUL dan met harde ruwe stem! Kan je er wel bij geef dan geen "tikje" maar een grondige mep! Tikjes maken geen indruk ... tikjes is te vergelijken met de belonende klopjes in de hals .... en die zijn een beloning! Het moet duidelijk zijn voor het paardje als hij nu een straf of een beloning krijgt!

Spix was een hardnekkig bijter, ik gaf 'm een tik en hij beet telkens weer meteen terug. Het was echt een spelletje geworden, hij bijt, ik tik, hij weer bijt, en ik ... ja hoor, weer tik Bloos Bij mijn man probeerde hij dat niet eens .... in een kwade bui heb ik 'm dan 's een joekel van een uppercut verkocht en het bijten is gewoon verdwenen sinds die keer ....
Mijn les daaruit is héél duidelijk geweest. Beter hard en eerlijk dan zachtjes en lief vragen om braaf te zijn .... dieren zijn niet zachtjes en lief met mekaar! Waarom zouden wij altijd zachtjes en lief moeten zijn? Gedragen, of je zal het geweten hebben is nu de regel en het helpt echt wel! De laatste tijd was m'n hengst erg druk om hem buiten te zetten. Zondag de zweep erbij en hij wist meteen dat z'n drukke gedrag consequenties zou hebben .... Ze zijn niet dom hoor! Hij liep dan ook in tegenstelling van de dagen ervoor wel netjes mee. We konden zo merken dat ie ook nu liever zou gaan racen en springen en gek doen, maar hij beheerste zich, en da's wat we ook van hem verwachten Knipoog

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

Jellie

Berichten: 10283
Geregistreerd: 11-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:41

ik vind het echt triest hoe jij met zo veel negativiteit je probleem met je veulen beschrijft....
het is nog maar een jong dier, dus je kan niet verwachten dat het alles braaf zoals jij wilt. Laat het beestje lekker genieten van haar jeugd.
Natuurlijk moet je duidelijk je grenzen stellen, het is niet de bedoeling dat ze over je heen loopt.
Ga lekker knuffelen, poetsen, stukjes lopen en laat haar lekker van de weide genieten (met leeftijdgenoten).
Ik zou iig niet te hard van stapel lopen (longeren,etc) en anders als het te saai voor je is toch kijken of je snel een koper voor je veulen kan vinden zodat je je helemaal op haar moeder kan storten.

*\o/* Life is Flantastic *\o/*

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 17:00

Kijk, en NU gaat het de goede kant op met de tips!
Ik hoop voor het veulen dat je ook echt gaat luisteren naar de mening van anderen. Het is geen draver die al met 2 jaar beleerd wordt! Het is een tinker, probeer eens naar tinkermensen te luisteren....


Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 23:23

Laat je veulen lekker genieten van haar jeugd, zet haar in de wei met leeftijdgenootjes en wees liefdevol maar duidelijk. En als je haar toch wilt verkopen....... doe er dan helemaal niks mee, kun je het ook niet verder verpesten en kunnen de nieuwe eigenaars haar opvoeden. Sorry dat ik het zo zeg, maar een paard van 1,5 hoor je niet te longeren. Ik lees dat je haar al heel lang longeert, nou ik noem het verpesten van de jeugd van je paard. Veel verstand heb ik niet van het opvoeden van paarden, maar dit weet toch iedereen.
Succes met de verkoop en doe alsjeblieft wat met de tips van de mensen hiervoor.
Cindy en Spetter

Lieve Chevke, we zullen je nooit vergeten. Veel te jong. Nog zoveel plannen. GMPTK zal nooit meer hetzelfde zijn. Voor altijd in ons hart.
En toen stond Kit in onze wei <3
R.i.p mijn lieve Spetter 25-05-2012 [IM] Dag lieve Spet, bedankt voor alle mooie jaren....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 bezoekers