eindelijk een vooruitgang voor ZENA

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

eindelijk een vooruitgang voor ZENA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 14:31

JOEPIE OK dan! OK dan!

ZENA loopt door middel van haar BREAK OVER BESLAG stukken beter!!

mijn hoefsmid heeft ze nagesmeed en omdat het voor hem ook nieuw is en er veel intresse in heeft het voor mij ook niet veel gekost(meevallertje).ze heeft ze nu 1 1/2 week en het gaat nog steeds beter.

ze loopt dus stukken beter en staat ook in stal veel beter/normaler op haar benen.
ze geeft haar achterbenen ook heel netjes nu.

maar.........het is nog net niet genoeg vind ik.

mijn hoefsmid is bezig met overleg met de uitvinders van het beslag,
over hoelang we het moeten aankijken,aanpassingen of misschien een zooltje ertussen.

maar ik ben blij!!!!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro



carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 15:17

Fijn dat het beter gaat! Ik ben wel benieuwd naar dat beslag! Waarom loopt ze erop? Heb je een website ofzo?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Mist

Berichten: 9456
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 18:09

de website is www.hoofcare.nl

Ah, gelukkig Cassanova dat het toch beter gaat, misschien als je de puntjes op de "i" kunt zetten met dit beslag, dat ze weer helemaal goed loopt ! hou ons op de hoogte he ?!

Jasper
Berichten: 2027
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Wormer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 19:00

Wat zal Zena ook blij zijn! Hopenlijk gaat het straks weer helemaal goed en zijn de pijnlijke beentjes verleden tijd. Bloemen en bonbons voor de hoefsmid natuurlijk.

Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 12:51

haha,gisteren ben ik met haar en mijn vriendin een buitenritje gaan rijden ,ze was helemaal happy!

dat merkte ik met de megahoge (joepie)bok voordat we een rustig galopje zouden maken.
ik kon hem niet uitzitten en belandde in de struiken.

ZENA ging meteen eten en ik kon zo weer opstappen,ik had me totaal geen pijn gedaan en we probeerden(tussen het lachen door) het dus weer opnieuw,zalig gegalloppeert dus,ZIJ BLIJ IK BLIJ.

nu ik vanochtend op ben gestaan toch een iets stijve nek en arm,haha.

het is lang geleden dat ik was gevallen zeg,maar van deze zachte valpartijen ken je ze wel iedere dag hebben.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Mist

Berichten: 9456
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:53

waha ! die had je niet aan zien komen he!!! OK dan! Die van mij werd idd ook een stuk "joliger" teon dat beslag eronder zat, kreeg volbloed neigingen en kan tegenwoordig ook bok-salvo's doen in galop.
Hoe lang was ze hiervoor ook al weer kreupel/onregelmatig ?

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:21

casanova schreef:
haha,gisteren ben ik met haar en mijn vriendin een buitenritje gaan rijden ,ze was helemaal happy!

dat merkte ik met de megahoge (joepie)bok voordat we een rustig galopje zouden maken.
ik kon hem niet uitzitten en belandde in de struiken.

ZENA ging meteen eten en ik kon zo weer opstappen,ik had me totaal geen pijn gedaan en we probeerden(tussen het lachen door) het dus weer opnieuw,zalig gegalloppeert dus,ZIJ BLIJ IK BLIJ.

nu ik vanochtend op ben gestaan toch een iets stijve nek en arm,haha.

het is lang geleden dat ik was gevallen zeg,maar van deze zachte valpartijen ken je ze wel iedere dag hebben.


Volgens mij doen jullie het erom. Je bent de vierde al die ik op stal hoor dat ze er af is gevallen, in drie dagen tijd. Misschien is het maar goed dat ik er niet op kan, kan ik er ook niet afvallen Haha! .
Wel fijn dat het iets beter gaat met Zena, ik zie haar nog wel steeds haar benen ontlasten op stal. Maar misschien dat dit binnenkort ook wel beter wordt?

Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
Nijn 15-06-2018

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 20:33

mist,ik snap je vraag niet? hoe bedoel je hoelang was ze ervoor kreupel?

twinkelbel,ik hoorde inderdaad dat er meer mensen eraf lagen deze week van hun paard op stal,tja storm en buren die een boom omzagen helpen ook niet echt.hihi

zena loopt stukken beter,hoe meer hoe beter zelfs.ze staat inderdaad nog steeds te rusten op stal met om en om een been naar voren zetten,nu doet ze het minder en ze zet de benen minder ver naar voren!

toendertijd deed ze het tijdens los staan in de bak en met halthouden tijdens rijden (ik heb daar zelfs fotos van)en na rijden tijdens benen afspuiten EN ...dat doet ze niet meer(joepie).

maar het is inderdaad nog niet voldoende dat ben ik zeker met je eens.
mijn hoefsmid zou overleggen met de hoefsmid van DE breakover ijzers,hoelang we het moeten testen en of een andere manier van slijpen van de ijzers en of een zooltje nog verbetering zal brengen....
dus we zijn nog niet klaar met haar.

vanaf 1 april gaat ze als het weer meezit naar de wei en dan kan ik haar nog t/m september alle tijd geven .

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Mist

Berichten: 9456
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:48

Ik bedoel in feite, hoe lang heb je niet op haar kunnen rijden voordat je dit beslag had, da's alles Knipoog ik ken de geschiedenis niet, vandaar, ik weet dat wij gepb-t hebben, maar daar hebben we het eigenlijk nooit over gehad, alleen puur over het BO beslag (wat heel vaak verlichting geeft bij paarden met arthrose, maar ook bv bij HKO), ik weet zelfs niet WAT ze mankeert (daar hebben we nooit over gesproken!)-maar ben wel blij voor jou en Zena dat het iig de goede kant op gaat.

Dat ze haar voet nog steeds naar voren zet (is het arthrose ? want in dat geval) kan het nog (eventjes) uit "gewoonte" zijn hoor.

HOu me/ons op de hoogte he ?!

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:53

Ik heb de bak ook van dichtbij mogen bekijken Haha!

Daar waar het verstand van de ruiter eindigd begint zijn grofheid![/color]

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-02-04 16:29

mist, ze heeft aan haar rechterbeen een losse chip van haar straalbeentje en haar linkervoorbeenfoto's gaven alleen wat doorzichterige botten?

ze heeft geen atrose ,maar mijn veearts heeft ook hko niet genoemd?
ik hou rekening mee dat het ook nog gewenning kan zijn dat ze kreupel is geweest maar vind haar nog niet goed genoeg rechtsom lopen ook.

ik had haar in oktober gekocht en een maand gereden,ze liep licht onregelmatig maar was stijf en ze had ook aan alle 4 de benen rotsstraal,dat heb ik eerst behandelt en de ijzers eronder afgehaald later,toen werd het dus een stuk duidelijker,dan hou je weer rekening met gevoelige hoeven maar heb toen na 6 weken toch fotos laten maken.

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Malibu

Berichten: 4542
Geregistreerd: 31-03-04
Woonplaats: Velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-04 16:07

Hoi,

Vorige week is er bij mijn zusje d'r pony overhoef gecontstateerd in haar linker achterbeen, dit is ook een vorm van artrose.

Ze is meteen op de Joint Saver gezet, en per vandaag krijgt ze dus ook breakover ijzers!

Hoop dat dat ook een beetje goed werk bij haar.

Ze mag niet meer springen en zwaar arbeid verrichten, maar licht dressuurmatig rijden en recreatief rijden mag ze gelukkig nog wel. We wonen dicht bij strand en duin, dus hebben ook lekkere uitrij mogelijkheden. (en nee, niet crossen of door het zware zand, in het duin hebben ze ook fietspaden als het te zwaar word)

Maar ben wel super blij dat ze nog ff mee kan *LOL*

<3 Trotse mamma van Damian Jeremy en Noƫlia <3 , geboren 11 juni 2010 & 2 oktober 2013 :+:
Quincy - Malibu Sundance - A Sundance Sorpreza :+:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Athena1982, GoogleAdsense en 14 bezoekers