Waarom weet iedereen het toch altijd beter?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Waarom weet iedereen het toch altijd beter?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 01:12

Is het bij jullie ook zo dat iedereen het altijd beter weet?
Dat hun vinden dat je dit of dat met je paard/pony moet doen en dat al het andere helemaal fout is?
En waarom banketstaaf ze altijd achter je rug om en doen ze tegen jou altijd poeslief en aardig?

Wie kent dit probleem en wie doet het zelf ook wel eens bij andere mensen??

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 01:15

sorry ik weet niet wat ik bedoelde met baketstaaflen?????beetje maf???!!!
IK bedoel natuurlijk banketstaaf of roddelen

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 01:15

Ik heb daar geen last van...Ben bijna altijd alleen op stal Haha!
Mocht iemand advies hebben,kom maar op hoor..Wie weet is het bruikbaar,kan ik er nog iets van leren.

Zelf geef ik niet snel ongevraagd advies..Denk het wel en moet me soms erg inhouden om iets niet te zeggen.Maar hoe een ander met zijn paard omgaat,gaat mij niets aan.
Ik zorg alleen dat ik het zelf niet zo zou doen.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 01:16

als iets echt niet klopt dan zeg ik er wel wat van ja, maar niet achter iemands rug om, gewoon face to face..

Enne, sommige woorden worden verbouwd: ik schreef hier banketstaaf (l**)

Trixy

Berichten: 336
Geregistreerd: 09-03-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 01:23

Persoonlijk heb ik dat gevoel niet, maar wel dat trainers dat over elkaar doen. Dat is me opgevallen sinds ik de westernsport ingerold ben. En niet eentje die dat over anderen doet... nee, allemaal over elkaar!!
Maar ik kan het ook verkeerd opgevat hebben natuurlijk...

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 09:45

Dat gevoel heb ik ook niet, mede doordat mijn paard(en) aan huis staan en ik train bij en met goede bekenden. Die zouden zoiets niet doen.

Karlijntje

Berichten: 63
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 09:46

DANIenVLIEG zegt:Is het bij jullie ook zo dat iedereen het altijd beter weet?
Dat hun vinden dat je dit of dat met je paard/pony moet doen en dat al het andere helemaal fout is?
En waarom banketstaaflen ze altijd achter je rug om en doen ze tegen jou altijd poeslief en aardig?

Wie kent dit probleem en wie doet het zelf ook wel eens bij andere mensen??

Ik ken dit heel erg goed!Vooral op manege`s heb je dat maar ik denk dan altijd zo...laat ze maar lekker praten en doe het op je iegen manier Vingers aflikken

anoukje

Berichten: 450
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Stadskanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:18

soms als je aan het rijden bent zijn er van die mensen die denken dat het beter of anders moet.... best iritant. maar zelf ben ik ook vaak bang dat ik iets verkeerd doe op het paard, en dan zit iedereen te kijken en dan denk ik doe ik het wel goed?? maar vaak de mensen die zeuren hebben er zelf geen ene (.....) verstand van.

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:54

Op de manège heb ik het vaak... Versace durft nogal eens vervelend doen (zonder direct aanleiding beginnen bokken en steigeren, die pony spoort echt niet), en dan krijg je meteen reacties van de mensen aan de kant... je moet dit, je moet dat, je moet zus, je moet zo... Tot het me op een gegeven moment té veel wordt en ik gil: "Kruip er dan zelf op als je het toch zo goed weet!" Dan is het metéén afgelopen Schijnheilig
Zoals mijn instructrice altijd zegt: de beste ruiters staan aan de kant.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:55

DANIenVLIEG schreef:
sorry ik weet niet wat ik bedoelde met baketstaaflen?????beetje maf???!!!
IK bedoel natuurlijk banketstaaflen of roddelen



wij weten wel wat je bedoeld Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:58

Ik heb eigenlijk altijd wel kritiek op anderen, en anderen op mij. Ik rij op een stal met nog 4 andere ruiters en de een heeft een expertise in springen en de ander in dressuur, ik met jonge paarden dus bekrititseren we elkaar allemaal uit oogpunt van onze expertise en ik moet je zeggen dat je daar enorm veel van leert......... kritiek hoeft ook helemaal niet slecht te zijn......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:58

Hahaha, dat had ik ook in het begin over dat banketstaaf enzo. Maar heb er zelf niet heel erg last van, want veel dingen weet ik wel en als ik iets niet weet vraag ik het aan mensen die daar echt verstand van hebben.

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 11:12

hahahaha ik wist niet dat de woorden veranderd werden.

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:33

Ja heb ik ook, af en toe erg lastig.. 'bemoei je lekker met jezelf' denk ik dan. Maar het is bij mij niet zo dat ik adviezen enzo zomaar aan de kant gooi, dat kan ik niet eens, haha..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:55

Ik heb daar eigenlijk niet zo veel last van.
Ik vraag ook niet Jan en Alleman als ik ergens advies over wil. Ik benader alleen de persoon die ik capabel acht om er een goed advies over te geven en dat advies volg ik dan vaak op.
Verder ga ik geen ongevraagde RT adviezen geven als iemand echt dramatisch slecht door de bak heen fietst, daar heb je je instructeur toch voor.
En onderling wordt er wel eens gesproken over van alles en nog wat maar dat hoeft niet negatief te zijn. Ik vind het erg waardevol om de visie van een ander eens te beluisteren. Waarom loopt een paard niet fijn? Heeft het last van zijn rug, voorbenen [is het een HK paard], slechte bouw, of ligt het echt aan de ruiter? Zulke gesprekken vind ik erg leerzaam.

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:58

Ik weet niet of je mij hiermee bedoeld, maar das allemaal uitgelegd toch??

DANIenVLIEG

Berichten: 2512
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-04 12:10

neenee gaat zeker niet over jou. vriendin van mij heeft heel erg probleempjes met een man op haar stalletje.die weet het altijd beter.

JECKYLL

Berichten: 1411
Geregistreerd: 14-10-01
Woonplaats: VELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 12:35

Je hebt natuurlijk ook mensen die denken dat ze dat moeten doen en mensen die het niet eens in de gaten hebben dat ze zo zijn.. Frusty
Dat soort mensen zal overal wel rondlopen..
die mensen moet je maar gewoon in hun waarde laten, al is dat soms heel moeilijk Lips are sealed

PrimaDonna

Berichten: 501
Geregistreerd: 08-02-02
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 13:40

Ook zijn het vaak de mensen die zelf erg onzeker zijn en zich over de ruggen van een ander zich zelf indekken om zelf eigenlijk niet door de mand te vallen. Uiteindelijk snijden deze mensen zich zelf toch wel een keer in hun eigen vingers. en vallen ze zelf door de mand met hun zogenaamde wetendheid en kennis.
Maar idd kan kritiek ook opbouwend zijn het is maar net wat voor persoon je voor je hebt denk ik, dus of dat je het aan kan nemen of niet, en dat kan je vaak zelf het beste beoordelen.
En tja waar mensen zijn wordt geluld dat hou je toch wel alhoewel ik zelf persoonlijk er van hou om het fase to fase tedoen maar je hebt gewoon mensen erbij die bang zijn voor de confrontatie en het via een ommeweg doen, dus via anderen of op andere manieren.

Maar goed, That's life dus je gaat zelf die confrontatie aan, of je steekt er nog wat van op omdat het allemaal wel logisch klinkt wat ze zeggen of beweren of je legt het naast je neer en je denkt bij je zelf....laat ze maar lekker banketstaaf, zolang ze maar niet het plezier van je hobby afpakken het met een korreltje zout nemen (of een heel pak)!
Ik denk dat je zelf al lerende in het leven die keuzes het beste voor je zelf kan maken. *LOL*


groetjes, Primadonna

Laurakeuh

Berichten: 360
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: hove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 15:11

dit overkomt me ook heel vaak,en ik kan het echt niet hebben Boos!
Zo verschrikkelijk!
Als ik iets verkeerd doe, mogen ze me dat gerust melden, maar ze moeten geen commentaar hebben op alles wat ik doe,en zeker niet achter me rug !!
Zeg het recht in me gezicht,of zeg helemaal niets !Dat vind ik ervan Haha!

foxy
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 18:47

ja idd! eg zwaar irri als ze achter je rug om zitte te banketstaaf en als je aant rije ben dat ze dan zitte te kijke en te smoeze over wat je verkeerd doet,als ik da zie gaak altijd slechter rije omda k het dan probeer goed te doen Verward laat ze eerst maar op zichzelf gaan lette voor ze commentaar gaan leveren op een ander! Lachen

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 19:22

Welkom in de paardenwereld Knipoog

Bij de een is het erger als bij de ander ( stal,manege,les etc etc )
Maar het gebeurt overal wel.
Ik maak me er ook wel 'schuldig' aan, in die zin, als ik denk ergens meer verstand van te hebben en ik zie iemand het 'fout/anders' doen, wil ik best een beetje opbouwende kritiek geven.
Tis ook maar net hoe je het opvat, ik bedoel vaak dingen alleen maar goed, maar een ander denkt dat je zeurt,zeikt, zanikt etc...

en arrogant gedoe en geroddel hou je toch wel altijd en overal

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 09:21

Ik denk dat ik me daar weleens schuldig aan maak, ja. Goedbedoelt, dat wel.
Er zijn weleens situaties waarin ik iets zie, waarbij ik gewoon mijn mond niet kan houden. Maar ik denk eerlijk gezegd dat iedereen dat weleens doet.
Ik zie er het probleem ook niet echt van in. Wanneer ik merk dat de ander niet van mijn advies gedient is, dan houd ik mijn mond.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:45

Sommige mensen denken dat ze het beter weten. Ik niet. Ik weet dat ik het beter weet. Schijnheilig

Flor

Berichten: 1040
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 13:58

Dat valt altijd wel mee bij mij, wat ik wel erg vervelend vind is dat iedereen een eigen methode heeft en die duidelijk probeert te maken, waardoor ik dus niet meer weet wat ik moet doen. Ik wil gewoon MIJN methode gebruiken als er meerdere mogelijk zijn. Ik sta wel open voor andere meningen, maar ik kan dr dus niet tegen als mensen zeggen: dit is de beste methode, en dat iemand anders dan zegt: nee, dit is de beste methode Boos!