Paardenbelasting

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Suusje1986

Berichten: 1146
Geregistreerd: 31-08-03

Paardenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 23:28

Hallo,

Ik hoorde laatst van iemand dat je binnenkort paardenbelasting moet gaan betalen al heb je een paard. Op dit moment moeten alle paarden gechipt worden, zodat dadelijk goed is na te gaan wie allemaal belasting moeten gaan betalen. Een soort hondenbelasting, maar dan voor paarden. Hebben jullie hier ook iets van gehoord???

Groetjes,
Suzanne


KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:07

Ik heb hier nog niets over gehoord...(nouja,enkele geruchten) maar het zou inderdaad een logische stap kunnen zijn op het chippen.

Tralala

Berichten: 1145
Geregistreerd: 06-02-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:10

Wat??? Daar zou ik nou niet bepaald blij van worden! Boos!

:+: May the horse be with you :+:

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 03:18

Nee, nog niets over gehoord of gelezen. Maar het zou me niets verbazen wanneer dit zou worden doorgevoerd...

* To Belg, or not to Belg *

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 06:54

Helaas een logische stap, en een niewe manier om de kastekorten in ons kikkerlandje aan te vullen. Kan niet zeggen dat ik er voorstander van ben. Opzich wel van het chippen maar laat die extra belastingen maar zitten.
Weet iemand hoeveel belastng je per hond moet betalen? Zou een paard net zo duur worden?

...

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 08:52

Dat verbaasd me helemaal niks. Ik ben er altijd al van overtuigd geweest dat het chippen gewoon geldklopperij is. En dan hebben ze nou meteen een registratiesysteem.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 08:52

complete onzin...................

Alles wat ik hier te melden heb berust op totale onzin en dient als dusdanig te worden opgevat. (Tendentieus, ongefundeerd en buitengewoon kwetsend)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 09:33

Zijn speculaties van mensen die achterdochtig zijn omtrent het chippen en de achterliggende gedachten ervan.

Maar persoonlijk zou ik er niet eens zoveel moeite mee hebben, MITS dat geld besteed zou worden voor ruiterroutes, voorzieningen voor ruiters, en bv een stukje voorlichting over paarden richting andere weggebruikers.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 11:24

Laten ze eerst eens kattenbelasting gaan heffen, eens kijken hoe vol de dierenasiels dan weer raken. Boos!
Echte dierenliefhebbers haal je er zo uit!

- Offline -

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 11:26

Juist DDB!!!

Die katten maken veel meer rotzooi als paarden. Eerst kattenbelasting, dan voor hamsters, konijnen en cavia's en laat ze dan maar eens aan paarden gaan denken (of helemaal niet!).

Toos paardloos

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 11:34

Toch zijn er al een aantal gemeentes in Nederland waarin gesproken wordt over het gaan heffen van paardenbelasting in navolging van de hondenbelasting.
Ben heel benieuwd hoe ze dat denken te gaan vormgeven en of de eventuele baten opwegen tegen de kosten.

The best thing for the inside of a horse is the outside of a stable.
Jacob R. Ludlow,1897

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 11:38

Ze krijgen dan zowiezo een probleem, want wat doe je dan met paarden die nooit op de openbare weg komen?
Nee hoor, is denk ik niet te realiseren, en ik denk dat bv de FNRS dan ook aardig in opstand zou komen....

ikkemetwikke

Berichten: 4801
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: in 't Zeeuwse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:56

[quote="esther82"]Helaas een logische stap, en een niewe manier om de kastekorten in ons kikkerlandje aan te vullen. Kan niet zeggen dat ik er voorstander van ben. Opzich wel van het chippen maar laat die extra belastingen maar zitten.
Weet iemand hoeveel belastng je per hond moet betalen? Zou een paard net zo duur worden?[/quote

de hondenbelasting verschilt per gemeente!
bij sommige gemeenten zit het bij de "gecombineerde belastingen"

Serieus genomen worden, of serieus genomen worden, that's the question!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:49

Eerst de kat, dan het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:51

Sonja schreef:
Ze krijgen dan zowiezo een probleem, want wat doe je dan met paarden die nooit op de openbare weg komen?
Nee hoor, is denk ik niet te realiseren, en ik denk dat bv de FNRS dan ook aardig in opstand zou komen....

Dat heb je ook met honden die altijd thuis op het erf poepen, toch moet je dan dokken.

Ik verwacht dat het wel een keer ingevoerd gaat worden.
Het is Nederland, dat wil in alles vangen Lachen

Juut

Berichten: 6898
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:31

In Duitsland geldt die belasting in bepaalde regio's al, en als er een schaap over het hek is...

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:35

SuzanneHk schreef:
Hallo,

Ik hoorde laatst van iemand dat je binnenkort paardenbelasting moet gaan betalen al heb je een paard. Op dit moment moeten alle paarden gechipt worden, zodat dadelijk goed is na te gaan wie allemaal belasting moeten gaan betalen. Een soort hondenbelasting, maar dan voor paarden. Hebben jullie hier ook iets van gehoord???

Groetjes,
Suzanne


Klopt,

Wordt ingevoerd op 01/04/2004

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:09

Arabendu"]
[quote="SuzanneHk schreef:
Hallo,

Ik hoorde laatst van iemand dat je binnenkort paardenbelasting moet gaan betalen al heb je een paard. Op dit moment moeten alle paarden gechipt worden, zodat dadelijk goed is na te gaan wie allemaal belasting moeten gaan betalen. Een soort hondenbelasting, maar dan voor paarden. Hebben jullie hier ook iets van gehoord???

Groetjes,
Suzanne


Klopt,

Wordt ingevoerd op 01/04/2004
[/quote]
Heb je mis, wordt niet eerder dan 01/04/2006, want dan zijn pas alle paardeachtigen voorzien van paspoort en eventueel een chip....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:55

Ja dat denk ik ook eerder.

...

Jorie

Berichten: 3093
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 23:01

Mijn poezen hebben ontheffing...... ze liggen toch alleen op de bank en komen niet buiten.....

Eindstand:1881 goedgekeurde kilometers!!!

Arabendu

Berichten: 641
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 23:07

Alane"]
[quote="Arabendu"][quote="SuzanneHk schreef:
Hallo,

Ik hoorde laatst van iemand dat je binnenkort paardenbelasting moet gaan betalen al heb je een paard. Op dit moment moeten alle paarden gechipt worden, zodat dadelijk goed is na te gaan wie allemaal belasting moeten gaan betalen. Een soort hondenbelasting, maar dan voor paarden. Hebben jullie hier ook iets van gehoord???

Groetjes,
Suzanne


Klopt,

Wordt ingevoerd op 01/04/2004
[/quote]
Heb je mis, wordt niet eerder dan 01/04/2006, want dan zijn pas alle paardeachtigen voorzien van paspoort en eventueel een chip....
[/quote]

De heffing schijnt al in 2004 te komen op grond van de paspoortregistratiedatabank, echter de controleurs kunnen pas in 2006 echt aan het werk als de chips ook zijn ingeplant.
Er is dus nog wel paardenbelastingontduiking mogelijk tot 2006 als je nog niet hebt gechipt. Er schijnt ook een standaardbezwaarschrift te zijn welke je naar het Ministerie van Landbouw kunt emailen.

RIP Macho, stoere rottweiler[2/12/93-5/3/04]
Word ik vanmorgen wakker, ligt de wereld op de stoep
Jahil is terug! Z2+21

ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 23:09

Maar het is hoe dan ook per: 1 april Haha! Haha!

Tanneke

Berichten: 3730
Geregistreerd: 31-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:40

Nog niks van gehoord.

neres

Berichten: 1933
Geregistreerd: 20-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 13:33

heerlijk, drijf de kosten nog maar eens op!! daar zal wel een aardig prijskaartje aan komen te hangen.
En de paardenmarkt? denk dat er ontzettend veel paarden (lees shetlanders/ gezelschapspaardjes) te koop aan worden geboden door mensen die een extra paardje hebben! En nu ineens veel meer moeten gaan betalen!
Wat een onzin, en het geld dat men verdient zal echt niet opgaan aan ruiterpaden, maar gaat regelrecht naar de kas van nederland zodat men nog een mooier een grote kantoor pand kan gaan inrichten voor de ministers omdat je natuurlijk niet zonder design stoelen kan!!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 14:33

hondenbelasting is een gemeentelijke belasting....
en de houder dient die belasting te betalen.....
aangezien (tenminste in de paspoorten die ik momenteel heb bij mijn paardjes) niet de naam van de eigenaar staat vermeld...geen idee hoe ze mij dan zouden moeten traceren....

als de houder (=verzorger, bijv. pensionstal, opfokbedrijf, grondeigenaar) die belasting zou moeten gaan betalen...welke gemeente zou dan moeten incasseren?
de gemeente waar de eigenaar woont?
de gemeente waar de grondeigenaar woont?
de gemeente waar het opfokbedrijf staat?
de gemeente waar de weide ligt? (en dan in evenredigheid naar de hoeveelheid grond die er in die gemeente ligt?)

Nee, zie het zo'n vaart nog niet lopen...

Er zijn nu nog zoveel illegale honden in NL, controleurs inzetten kost meer dan de opbrengst....

Zit me dan af tevragen hoe dat dan gaat bij handelsstallen....vrijwaringsbewijs....paard stempel op z'n kont...paard kopen en dan samen naar het postkantoor (koper en verkoper) om paard op naam te laten zetten.....

ik hoef alleen een paspoort te tonen van het paard dat ik via de openbare weg vervoer...dan hoef ik niet de eigenaar te zijn....

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Adrija, Azhari, Cantheon, Jihama, juniper, Meert, mmajar, Ted_Zale, Vagabondo en 47 bezoekers