aaaah! fjordenmanen :D :P

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

aaaah! fjordenmanen :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 20:03

tsja... zoals een aantal van jullie al weten ga ik over 12 dagen mijn fjordje ophalen
máár... z'n manen zijn in de tussentijd heel erg lang geworden Scheve mond ik heb al op verschillende sites gekeken etc... en heb in een ver verleden Haha! ook al een aantal keer de maantjes van een fjord van een vriendin van mij geknipt. maar heeft iemand nog belangrijke tips voor mij... want ik ben echt bang dat ik het de eerste keer verpest en dan met een kale rocky zit Haha! *LOL*
(Het natmaken e.d. weet ik ook al Bloos )

zullen waarschijnlijk al meerdere topic's hier over zijn... maar ik ben echt blonT als ik met de zoek machine te werk ga Haha! )

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


nutiagek

Berichten: 2059
Geregistreerd: 15-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:17

Hoi hoi!
Wat leuk ik ga over 8 dagen mijn fjordje halen Haha!:D:D!
Ik kan je niet echt tips iemand zei dat je kan zien waar je moet knippen en dat je eerst het witte moeten knippen en dan een stukje daarboven de zwarte?Dat dacht ik!
Iedergeval succes!

Bokkende Fjordenrijder #2
Hobbelende Vosjes Pester #18
Vrijheidsdressuurprater #25

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:49

Misschien in stukjes knippen, en niet meteen te kort knippen, zodat als je het niet goed hebt geknipt je altijd nog een stukje eraf kan knippen, zodat het niet te kort word Lachen

    If you can dream it, you can do it ...

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 21:01

ok tnx... ik neem voor de zekerheid ook wel een potje wax mee, blijven ze iig wel mooi rechtop staan als ik ze ga knippen Haha! *LOL*

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


Esgaroth

Berichten: 5247
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:28

Ik vind het bij een Fjord altijd leuk als de manen juist LANG zijn, want dat zie je niet vaak!

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:44

als de manen lang zijn en je gaat ze dan knippen, krijg je ze dan nog rechtop? ik dacht altijd dat je ze dan eerst helemaal kort moest knippen want anders krijg je ze niet meer goed recht omhoog,
ik weet het niet hoor, heb er geen ervaring mee,
heb nu sinds 6 dagen een fjordje op proef met lange maantjes, maar ik laat ze lekker zo hoor, vind het wel stoer staan, haha

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 22:21

ze zijn gelukkig niet superlang... maar wel zo lang dat de puntjes een beetje ombuigen Scheve mond
z'n vorige eigenaar vond het knippen van hem altijd heel vervelend omdat hij de hele tijd denkt dat de schaar een lekker hapje is... en hem dus probeert te pakken hehehe *LOL*

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

memory

Berichten: 535
Geregistreerd: 22-02-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:21

En ik ga morgen mijn fjord ophalen Haha!

Wat betreft de manen, als ze al heel lang zijn (omgevallen zijn) dan zal je ze de eerste keer helaas bijna helemaal af moeten knippen. Das dan dus een beetje een kale fjord. Gelukkig groeit het allemaal best snel aan dus.
Veel plezier met je fjordje alvast!

Natural Horsemanshipdag Arnhem 8 en 9 September 2007!!
http://www.nharnhem.nl

Spikers

Berichten: 2205
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Way up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:20

Ja als ze hangen moet je ze er echt helemaal afknippen soms later nog wel eens een keer omdat bij sommige fjorden de manen niet meteen weer omhoog groeien maar het groeit vrij snel. Ik knip in de winter vaak de manen van mijn fjordje heel kort omdat ze bij haar heel dik zijn en neigen naar hangen.

Agilitydogs get over it

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 15:17

wat is dat toch, dat iedereen zn fjord op gaat halen Haha! haha, is het fjordenaankoopdag geweest ofzo,

dan dacht ik het dus toch goed, dat wanneer het eenmaal hangst dat je het echt bijna helemaal kort moet afknippen,

en het fjordje dat ik nu op proef heb, heeft dus ook lange maantjes, maar zn manen zijn niet zo stug als de meeste fjorden hebben, ik laat het zowieso lekker lang maar ik denk dat je het bij hem niet eens omhoog zou krijgen, zo zacht en soepel zijn zn manen,

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

IngridHar

Berichten: 1739
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:08

Wij hebben een fjord in pension staan en die mensen zitten dus ook werkelijk met hun handen in het haar Haha! Die manen hangen helemaal en hij heeft nog een dikkere manenkam dan mijn tinker.

Gewoon kort scheren dus? Met de veescheermachine erover. Knippen hebben ze al geprobeerd dat wil echt niet zo dik zijn ze.

21-5-2010 Luc geboren!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:57

Zal ik je komen helpen/begleiden, woon zowat om de hoek... als je het eenmaal weer een keer gedaan hebt dan is het pies of koekie... Belangrijkste is een goeie stevige schaar (fiskar ofzo)...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 20:37

Scheer het eraf!!! Kan het weer mooi vers aangroeien....hebben we hier niet alleen met de veulies maar ook met een 5 jarige gedaan!! (en een kale fjord ziet er echt zo slecht nog niet uit dan hoor)

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.

Biepmiep

Berichten: 3275
Geregistreerd: 16-11-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 08:54


Karlijntje

Berichten: 63
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: Veendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 09:30

Heey XchantjuhX
Wij hebben een pony op de manege wat ook een kruising tussen een fjord is zijn manen staan net zoals een fjord recht omhoog....Bij ons schreren we gewoon de manen eraf,en het groeit vanzelf weer aan! We hadden het ook een keer geknipt maar dat is wel moeilijk om recht te knippen maar je moet zelf weten is maar een tip!Ik hoop dat je er wat aan hebt! OK dan! *LOL* Knipoog Haha! Lachen Pling Vingers aflikken

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 19:47

Scheren is weer het andere uiterste meiden, en de makkelijkste weg, maar ook na het scheren moet die boog erin en dat nu ook prima hoor, ik knip wel vaker lange manen tot een nette boog, tuurlijk het is wat lastiger maar een geoefend knipmens red zich daar prima mee (leuke uitdaging)...

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

_Astrid_

Berichten: 1118
Geregistreerd: 15-08-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:08

Misschien moet je het aan marss hier vragen die heeft pas ook een fjord geknipt (we rijden op dezelfde manege en mijn zus dierenlover ook) het is egt kort geworden was wel nodig

Naam veranderd ::: van AmanchoLover , naar _Astrid_
Rust in vrede Speedy,,, m'n lieve jongen
http://media.putfile.com/Speedy63

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 13:09

Probeer er gwoon een mooi boogje in te knippen zodra je een mooi boogie hebt dan is het makkelijk bijhouden. Oefening baart kunst hoe vaker je het doet hoe mooier mijn fjord liep vroeger ook vaak ontzettend voorschut met enorme happen in de manen en na een tijdje zag het er ontzettend mooi uit. Neem er de tijd voor het lukt je vast wel.

gr

patos

Berichten: 4502
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-04 15:22

Idd, goed op de boog letten, moet op het midden van zijn manenkam ook het hoogste punt hebben. Ik zou het persoonlijk eerst kort scheren, dan aan laten groeien tot een redelijke lengte, en dan pas gaan knippen, dat is veel makkelijker.

Vosse
Berichten: 1547
Geregistreerd: 10-11-03
Woonplaats: Ruinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-04 15:02

gewoon beetje in een boogje proberen te knippen
hoe vaker je knipt hoe makkelijker en hoe mooier ze worden..
als de manen er echt niet meer uitzien dan scheren we ze dr af
volgens mij is het een kwestie van oefenen
maar als ik jou was en je je fjord nu toch een poosje thuis hebt, geen wedstrijdn of keuringen zal ik ze dr gewoon afscheren dan weet je zeker dat ze recht groeien en dat is makkelijker ze dan bij te houden

succes dr mee

www.trimmerijemarije.nl

Fjordenmaniak

Berichten: 1337
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 09:23

en al besloten hoe je het met de manen gaat doen? Of komt Vippie de knipkunstenaresse langs?

If it isn't a FJORD, it is JUST a HORSE!
Hersteltraining in de bossen van de Utrechtse Heuvelrug

Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-04 10:54

Ik weet het ik verknip altijd dan dat ik knip Knipoog maar ik heb nog wel een tip.
Leer eerst een mooie boog te maken, dus zonder het witte korter te doen, gewoon op 1 lengte. En als je die boog een beetje mooi onder de knie hebt kun je het witte 1 cm korter doen en zo aan alle2 de kanten. Lijkt mij niet zo heel lastig Haha! En vooral de tijd nemen en rustig aan doen Haha! haha!
Veel suc6 en plezier met je fjordje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 bezoekers