Help, Mika zakt door achterbeen...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 14:44

Vanmorgen wilde ik, samen met een vriendin van mij, met Mika gaan rijden. Omdat ik in huis nog even iets moest doen haalde Ita Mika alvast van stal, maar toen ik eraan kwam lopen zette ze net Mika terug op stal, ze was helemaal overstuur, tranen in de ogen, Mika was vreselijk kreupel zei ze, echt heel erg, viel bijna om en kon niet normaal lopen....... Verward Verward

Dus natuurlijk schrok ik me ook te pletter, "hoe kan dat nou?" denk je dan....Gisteren was er niets aan de hand, ik kon aan de "glij en sleep-sporen" op het gras wel zien dat er iets helemaal niet in de haak was maar omdat ik toch zelf ook wilde zien wat er was haalde ik Mika weer voorzichtig uit de stal.
Ze maakte toen nog 2 kleine misstapjes en liep daarna gewoon..... Verward Verward
Ita snapte er helemaal niets van, ze had haar de stal weer ingeduwd, een beetje ondersteunend omdat het net was alsof ze om dreigde te vallen, en nu liep ze gewoon.....

We zijn toen maar gaan wandelen met 'r, best nog wel een eind, kleine stukjes laten draven aan de hand, maar ze heeft echt geen verkeerde stap meer gezet, ze loopt gewoon regelmatig, struikelt niet, enz enz.....
Wat kan dit geweest zijn? Misschien "slaap in het been" zoals wij ook weleens hebben?? Eigenlijk durf ik nu niet goed met r te gaan rijden omdat ik dus echt geen flauw idee heb wat er aan de hand kan zijn, maar tijdens het wandelen was er totaal niets meer aan de hand en liep ze goed....
Ze was lekker fris en vrolijk, oortjes mooi naar voren.... Ik heb haar hele been vanaf de rug naar beneden bijlangs gevoeld, maar er zijn geen warme plekken, geen verdikkingen, ik kan overal in knijpen en daar reageert ze niet op.....
Ik weet het echt niet, hebben jullie enig idee??????

Groetjes Sonja

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 14:50

Moeilijk, het kan vanalles zijn en het kan niks zijn.

Ik reed destijds op een manegepony die 1x per jaar ook zo'n 'aanval had' had hij door de achterbenen zakte tijdens de les. Had hij al jarenlang, verder niets met het beestje aan de hand. Uiteindelijk gestorven aan kanker. Dus wat dat met die achterbenen nou geweest is? Geen idee... Verward
Ik zou het even in de gaten houden, als het vaker gebeurt de DA eens langs laten komen.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:11

Misschien attaxie ofzoiets (die naam weet ik niet precies) een soort stijf been als ze op stal hebben gestaan, wat na een paar stappen lopen weer over is. Ik heb er geen verstand van hoor, maar dit lijkt er wel op (heeft een paard bijons op stal ook) Ik zou de dierenarts even bellen en vragen (vragen kost niets Haha! ).
Succes er mee!

:evaw:

JostheBoss

Berichten: 12
Geregistreerd: 28-11-01
Woonplaats: VENLOOOO (formule 1 forum)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:21

neem mika eens mee naar michael.. die weet daar altijd wel raadt mee

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 16:03

tja, eigenlijk weet ik nog niet goed wat ik ervan moet denken....Vind het nog steeds heel vreemd...
Ben net nog even wezen kijken en ze loopt gewoon lekker buiten te sjouwen en lijkt nergens last van te hebben.....

Misschien idd stijf van het op stal staan...Maar dan zou ze het toch vaker moeten hebben? Ze heeft voor zo'n kleine pony best wel een grote box (ruim 3x3 en ze is maar 95)....
Ik vind het wel een beetje eng, maar nogmaals, ze loopt nu goed...

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 16:49

misschien heeft ze last van stalbenen, maar ikw eet enti of ze ookw at dikker waren dan normaal. Bij stalbenen zijnz e wat dikker en kan ze idd wel een beteje kreupelen

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 17:13

Het is absoluut niet dik ofzo, geen van de benen is dik....Het is niet warm en niet gevoelig als ik eraan kom....

Ik heb net mijn buurvrouw en Sanderijn aan de telefoon gehad en die dachten eigenlijk beide dat haar knie op slot heeft gezeten.....
Ik moet nu in de gaten houden of het vaker gebeurt...

Wie weet er meer over "knie op slot"?

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 17:50

Of is zijn been misschien uit de kom geweest? En weer terug op zijn plek gefloept.
Ik weet niet hoor zeg ook maar wat Haha!

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 09:33

een pony die bij onze buren op stal staat heeft regelmatig de knie op slot, maar dan valt 'ie niet, dan kan 'ie alleen z'n (achter)been niet buigen, oftewel: die houdt 'ie helemaal stijf en zwaait hem buitenlangs naar voren om te kunnen lopen, hij zakt er niet door.

Sorry Mika, ik durf niet zeggen wat het wel was, zal vanavond eens in de boeken duiken!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 09:53

Ik wilde precies hetzelfde gaan zeggen als Tender! Lachen

Maar dat is wel schrikken zeg!! Misschien was het iets onschuldigs en komt het niet meer terug. Als ze het daarna niet meer heeft gehad zou ik gewoon weer gaan rijden.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arianne_94 en 42 bezoekers