beste hoestmiddel ???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_NOO_NOO_

Berichten: 232
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Stadskanaal :)

beste hoestmiddel ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 19:36

wat helpt het best tegen een hoestend paard???

niet te koop aangeboden :
3,5 jarige mini appaloosa ruin (wantsley mithril x rocky van de hoeve) deze 3,5 jarige ruin is een beetje engels aangereden en super braaf...



Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:54

De oorzaak weg nemen.

Je bent wat je diepe, bezielende wens is en zoals je wens is, zal je wil zijn.
Zoals je wil is, zullen je daden zijn en zoals je daden zijn, zal je lot zijn.

recreatie +2

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:04

Hangt er inderdaad vanaf wat de reden van de hoest is.
Veel frisse lucht is vrijwel altijd goed. Ook foenegriek is een onschuldig en goed middeltje wat je kunt geven.
Maar als de oorzaak een verkoudheid is, dan zou ik de dierenarts er even naar laten kijken!

DGKstudent

Berichten: 221
Geregistreerd: 03-01-04
Woonplaats: Wolvega

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:34

altijd DA erbij laten halen; want de hoest moet je namelijk niet zomaar onderdrukken bij een paard, alleen op aangeven van de DA
en zoals odje zegt: zeker goed kijken wat de oorzaken zijn;
zorg dus voor een goede ventilatie op stal, maakt eventueel het hooi/kuilgras nat, voer hooi vanaf de grond; eventueel weidegang voor de frisse lucht, niet opstrooien en dergelijke waar het paard bij is, en noem maar op wat je kunt doen om de omgeving van het paard zo stof-arm mogelijk te maken

thegirl
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:40

Je kunt je paard ook appelstroop geven, niet langer dan 3 dagen. Als het dan nog niet helpt moet je toch de DA erbij laten halen. Een kennis van mij heeft haar pony appelstroop gevoerd en het was met 2 dagen voorbij!!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:59

Idd de DA erbij halen, zelf aanmodderen helpt met hoesten bijna nooit (Magpie had ook een kwade hoest, kreeg met nehulp van paardendrogist niet weg) DA gaf slijmverdunners en nog iets, en magpie is helemaal beter

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 15:48

Bij Kiara (mijn vorge tinker) werkte hmp-horse erg goed. Van hofman's lieve is dat geloof ik.
Maar als het echt flink hoesten is, is de dierenarts de beste die je kan raadplegen.
Succes.


Emaartje
Berichten: 5832
Geregistreerd: 08-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 16:44

inderdaad,ik,heb ook goeie ervaring met hmp-horse voor hoestende paarden,bij mij paard helpt het ook goed.

cindy14
Berichten: 89
Geregistreerd: 11-02-04
Woonplaats: nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 16:30

heyz
bij mijn opude pony had ze het niet in een luchtige schone stal. Maar als ze het had (vooral in de winter) gaven we haar luzerne, is ene muesli.
je voert het egwoon tegelijk met het egwone voer en het hielp heel goed. Ennuh voor de zekerheid zou ik je paard laten odnerzoeken door een dierenarts, je weet nooit!

mijn paardje is 4 geworden!!
haal alles eruit, wat erin zit!!
zoek 2 paards trailer liefst polyester+zadelkamer pb's me maar als je iets weet voor een aannemelijke trailer+prijs!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Eve_16, Keizerinnnn, Perros, SentiBot en 71 bezoekers