Moe en niet lekker in m'n vel. Wat kan dit zijn?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Moe en niet lekker in m'n vel. Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 13:37

Hoi hoi,

zit laatste tijd een beetje met een probleem. Ik ben zo vreselijk moe. Heb soms tijden dat ik op elke plek in slaap kan vallen. Hele dagen school red ik gewoon niet en voel me gewoon niet toppie. Ik heb ook nergens zin. Ik moet me echt overal toe zetten, wat soms niet lukt. Zelfs paardrijden heb ik geen zin in (komt vooral door het vooruitzicht van half uur fietsen), terwijl het altijd leuk is als ik er ben. Ik moet me er altijd heen slepen en mezelf dwingen om niet af te bellen met een smoes. Door de vermoeidheid mis ik dus ook aardig wat lessen.
Ik zit dus niet lekker in m'n vel. De afgelopen dagen ben ik ook echt heel snel geirriteerd en moet soms ook huilen enzo, omdat ik er zelf zo van baal. Ik word echt moe van mezelf.
Heeft iemand tips om mezelf weer een beetje op te peppen?


juval

Berichten: 13094
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:40

vitamine-tekort? bloedarmoede? (zwanger?).
misschien zou je eens naar je huisarts kunnen gaan. Veel succes!

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:41

Eet je wel goed?
En niet teveel suiker? Dat kan een enorme invloed hebben op je humeur en energie.
Verder: op regelmatige tijden gaan slapen en veel de buitenlucht in.
Het voorjaar komt er weer aan, dat helpt ook Knipoog
Sterkte ermee!
Als het echt niet overgaat zou ik eens een bezoekje aan de huisarts brengen als ik jou was, even bloed laten prikken bijvoorbeeld.

Roxxie
Berichten: 1082
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:46

Ik heb me ook een hele tijd zo gevoeld.. Echt moe en vervelend..
Kon ook wel de hele dag janken omdat ik me zo verrot voelde..
Maar nu ik een beetje een vast ritme heb voel ik me weer lekker.. Ik loop nu stage en moet elke dag om de zelfde tijd me bed uit en om de zelfde tijd eten.. En ik moet zeggen dat ik me daar veel better van ben gaan voelen.. En dat was niet meteen de eerste weken maar het gaat steeds makkelijker.. Misschien moet je het proberen gewoon een vaste tijd instellen om op te staan je zelf op vaste tijden te laten eten..
Ik hoop zelf dat ik het vast kan houden volgend jaar als ik weer naar school moet want het is echt een stuk prettiger..

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:48

Kan ook gewoon door het weer komen deze periode is gewoon lastig. Ene keer is het warm de andere keer koud. Je lichaam raakt dan toch een beetje van slag. Vaak als de zon een paar dagen schijnt en het is minder koud knap je weer op en heb je energie.

Kijk uit dat je weer niet teveel gaat slapen en lui gaat doen want dan wordt het alleen maar erger.

Als dit lang aanhoudt kan je altijd een bloedproef afnemen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:49

M'n vriend had dat afgelopen 1,5 maand ook. Naar de dokter geweest, bloed prikken. Allemaal perfect. Hij is van ellende maar weer begonnen aan z'n hooikoorts pillen en weg was zijn vermoeidheid. Bij hem was het dus zijn hooikoorst waar hij al extreem vroeg last van had.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:59

Pfeiffer may-b?
Voorjaarsmoeheid?

ollivia
Berichten: 371
Geregistreerd: 07-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:05

ik heb precies t zelfde als jou Scheve mond en ik reageer t ook vaak op iemnad anders af, bij mij ligt t aan te wienig slaap denk ik maar ik kan savonds nooit vroeg in slaap komen

manzano

Berichten: 23853
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 14:10

Ja zo'n vast ritme is denk ik wel goed ja, want dat heb ik dus niet. Dat zei ik ook tegen m'n vriend: vanaf nu gaan we beetje ritme erin brengen.....maar ja: maandag verjaardag, woensdag verjaardag, donderdag verjaardag, vrijdag feest van vrienden, weekend carnaval...........daar gaat m'n goede voornemen. Al ga ik echt niet alles doen hoor. Zaterdag skip ik sowieso.
Maar ja....het studentenleven en ritme gaat niet echt samen heb ik zo het gevoel.

En niet uitslapen.....dat is zoooo moeilijk!!! Haha!. Maar daar wordt je ook wel lui van ja. Maar ik kan er niet uit komen.

Esmeralda

Berichten: 10628
Geregistreerd: 07-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:36

ga eens lekker een poosje zonnebanken, ga je jezelf ook wel weer lekker van voelen, want met dit kwakkel weer word je er niet vrolijker van. We zijn toe aan een zonnetje. (teminste ik wel, en bij help het zonnebanken)

Griendheuvels Kate onze eige Shire Topper

elibeest

Berichten: 3586
Geregistreerd: 10-04-03
Woonplaats: Breskens/Vierpolders

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:03

Zou in ieder geval eerst eens naar de dokter gaan zodat de lichamelijk klachten uitgesloten kunnen worden.. en zelfs dan vinden ze t niet altijd.. een vriendin van mij heeft meerder jaren met Pfeiffer rondgelopen.. alleen maar omdat ze standaard altijd op 1 soort testen, maar er 3 soorten zijn en zij had dus een van die andere soorten.... laat je echt eerst even checken.. kan nooit kwaad.....


Anouk01

Berichten: 1769
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:38

Ik had/heb het ook. Ik moest bloedprikken van mn moeder, uit eindelijk gedaan. Maar alles was goed...Het is nu wel iets minder. Misschien moet jij ook maar gaan bloedprikken,Misschein komt er bij jou wel wat uit Lachen


Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:05

Klink precies als toen ik pfeiffer had! Was alleen nog veel moeier, maar had ook nergens zin in en kon overal om huilen. Zou even bloed laten testen als ik jou was!

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:21

kan pfeiffer zijn, maar kan ook beginstadium van ziekte van Lyme zijn, oververmoeidheid noem maar op.

Laat je testen (ook op Lyme want daar testen ze niet standaard op). Ga dus naar de huisarts!

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:50

juval schreef:
zwanger?.


Was mijn eerste gedachte ook toen ik de kop van dit topic zag.

In ieder geval beterschap gewenst!!!

chaoot
Berichten: 18
Geregistreerd: 13-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 09:27



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AmenteC, Anouk94, chinnie, cinniz123, ComscoreBot, Eleadoras, Esther, furious, Ineke2, Ladyson, Meliaforever, NogSteedsGek, Tine1987, topsylover, Tvko, Vinny12511, WendyShet, Zebrastreep, zonnebloem18 en 50 bezoekers