Poging tot western...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Poging tot western...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 16:22

En het liep niet bepaald goed af...

Vandaag weer naar Kelvin geweest, heb eind november/begin december voor het laatst les gehad, omdat de bak omgetoverd werd tot een zwembad, en natuurlijk de drukke december- en januarimaand (veel verjaardagen). Ik heb hem in de tussentijd enkele malen gereden, maar vooral veel gelongeerd. Vond het niet eerlijk tegenover Kel om na 2 weken weidegang meteen te gaan rijden, dus beperkte ik me over het algemeen tot longeren.

Zonnetje scheen, de bak was droog, Kelvin had een aantal malen gelopen afgelopen week... Betekende dus rijden! Kwam me zo wie zo mooi uit, aangezien ik zondag les heb - eindelijk.

Ik kom de stal inlopen, werd vrolijk begroet door Kelvin. Werd er helemaal blij van Lachen Voor de verandering bleef ie eens stilstaan met poetsen... Lekker op mijn dooie akkertje naar de bak toe, Kelvin was akelig rustig...

Nou echt, hij liep super OK dan! Mooie buiging, zowel rechtsom als linksom, op de rechte zijden bleef ie fijn naar mijn hand staan, zelfs op de binnenhoefslag... Hij viel niet over zijn linkerschouder weg... Hij liep gewoon echt heerlijk... Zelfs vrachtwagens en galopperende paarden langs de bak weerhielden hem niet van zijn rust... Aangedraaft, ging netjes.

Tot hij ineens besloot dat die auto's die op hem af kwamen best eng waren. Sandra had me er al eens voor gewaarschuwd dat Kel dat geintje heeft, net doen of ie bang was. En inderdaad, vandaag was het moment daar. Rodeo...

Het begon met vol in de ankers gaan. Voorwaarts gedreven. Dat was dus geen optie meer... Dan maar dribbelen... Toen ik hem op die momenten ook een schop in zijn ribben gaf, besloot ie dat ie net zo goed kon gaan steigeren. Begon vrij onschuldig, maar het eindigde ermee dat ik me vastklampte aan zijn nek bij iedere wagen die hij tegenkwam, omdat ie rechtop stond... Heb in de zoveelste steigersessie een flinke knal tegen mijn hoofd aangehad...

Toen ik hem enigzins gekalmeerd had (geen verkeer meer...) ben ik afgestapt en bij de bakrand gaan staan. Auto. Niets. Auto van voren. Niets. Nog een van voren. Niets. Vrachtwagen van achter hem. Nog steeds niets. Dus weer opgestapt.

En daar gingen we weer... Het werd echt steeds erger Scheve mond Hij is absoluut niet gemeen, dat zegt Sandra ook constant tegen me, dat ie steigert oid uit angst. Maar dit was geen angst meer... Kelvin werd echt gemeen!

Uiteindelijk had ik hem helemaal stilgezet. Fout... Vraag me niet waarom of hoe, maar het enige wat ik nog weet is dat het toen echt rodeo werd... Heb een paar keer langs het zadel gehangen, en wonder boven wonder blijven zitten. Nog een keer een klap tegen mijn hoofd gehad... Beugels en teugels was ik vrijwel meteen kwijt, aangezien ik een poging aan het doen was om mezelf in de hand te krijgen toen ik hem stopgezet had. En ik was zo Ziek als weet ik wat... Maar had ik me maar laten vallen zeggen... Van het ene op het andere moment slaat ie al bokkend op hol... Lekker scherp door de bochten... Geen teugels of beugels, manen heeft ie niet, zijn nek kon ik niet vinden...

Hoe ik hem uiteindelijk stil heb gekregen weet ik niet, ik weet ook niet hoe ik het klaargespeeld heb te blijven zitten... Ik heb echt compleet over de zeik mijn vriend opgebeld, hopende dat hij thuis was zodat hij het nummer van Sandra's ouders op kon zoeken. Haar vader was nl thuis, en aangezien ik met een hersenschudding en een paard dat flipt als ie een auto ziet zat... Durfde het echt niet meer, om ermee de weg op te gaan... Vriendlief heeft me enigzins gekalmeerd en ik ben uiteindelijk, hangend aan de teugels, op de een of andere manier bij stal aangekomen...

Ik ben echt geschrokken van Kels gedrag... Ik was ook serieus bang voor hem toen ik voor het laatst afstapte. En eerlijk gezegt vrees ik dat ik nog steeds bang voor hem ben...

Ik ben er gelukkig vanaf gekomen met een behoorlijk scheve bril, een scheve cap en een hersenschudding. Ik moet er niet aan denken dat ik eraf gevallen was toen ie op hol sloeg... Dan had ik dit stukje vanuit het ziekenhuis kunnen plaatsen ben ik bang...

Dit gaat echt rampzalig worden... De 2e keer in mijn hele leven dat ik bang ben voor een paard...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:26

Huh Syl? Wat maak je me nu? Is dit dezelfde Kelvin die een tijd terug vreselijk verliefd was op mijn roze jas???? Verward
Wat een geluk dat je niet gevallen bent, want dan had het idd slechter kunnen aflopen..en dat je een beetje bibberig bent..ook dat kan ik me wel voorstellen.. Knap van je dat de weg nog terug hebt durven lopen naar huis met dat beest! Sjee..

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:34

Oei, dat klinkt niet goed....
Eerst maar eens even lekker bijkomen, en dan daarna es goed nadenken over hoe en wat nu verder.....

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 17:18

Ja, het is echt dezelfde... Snap er echt helemaal niets van.

Heb mijn hart al uitgestort bij Marjolein, ik moet er zondag gewoon op... *slik* Ze doet iig d'r rijkleren aan, mocht het misgaan, neemt zij hem een over. Robert gaat zondag ook mee, voor foto's, zal hem van te voren maar even op het hart drukken zich er even niet mee te bemoeien als Kel weer de kolder in de kop krijgt... Als ie er vandaag bij was geweest had ie me echt van dat paard afgehaald...

Straks Sandra maar eens de stuipen op het lijf gaan jagen...

Ik ga een hele erge opmerking maken...: ik ben blijkbaar toch ouder aan het worden. Een paar jaar geleden had het me allemaal niets geinteresseerd, zou niet de eerste keer zijn dat ik onder een paard terecht kom. En nu... Ziek

Zou het door de carnaval komen? Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 20-02-04 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:19

Pervinco schreef:
Ja, het is echt dezelfde... Snap er echt helemaal niets van.

Heb mijn hart al uitgestort bij Marjolein, ik moet er zondag gewoon op... *slik* Ze doet iig d'r rijkleren aan, mocht het misgaan, neemt zij hem een over.

Straks Sandra maar eens de stuipen op het lijf gaan jagen...

Ik ga een hele erge opmerking maken...: ik ben blijkbaar toch ouder aan het worden. Een paar jaar geleden had het me allemaal niets geinteresseerd, zou niet de eerste keer zijn dat ik onder een paard terecht kom. En nu... Ziek


Ja..verantwoordelijkheidsgevoel komt met de jaren..of iets dat erop lijkt.. Volgens Sjeng zn baasje wordt het pas echt erg als je kids krijgt.. Scheve mond

Op het randje van de afgrond..is het uitzicht het mooist!.......

Cheveyo

Berichten: 17591
Geregistreerd: 03-07-03
Woonplaats: aan het eind van de regenboog!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:24

Nou pfff succes met je les ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen.

On the 7th day God created horses, on the 8th he painted the good ones
by Warriorgirl Graphics • Fotografie Feather's Ranch • Onze stal
[WN-ITP] ♥ Bombarie's 2e Halterles ♥

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:34

Heel erg veel strerkte en veel succes alvast voor zondag.

En het klopt idd, als je (een) kind(eren) hebt wordt je nog voorzichtiger! Haha!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 18:39

Ik baal nu al van vandaag, kan mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik 'm op stal gezet heb... Dus aan kinderen zal ik voorlopig nog maar niet beginnen Bloos!

Ik heb zojuist van Sandra gehoord dat ik de primeur heb... Kelvin is bij hen nog nooit op hol geslagen, en heeft bij hen nog nooit gebokt (echt bokken dan). Wel denkt ze dat Kelvin mij een complimentje gaf (sja, Limburgers he Knipoog). Als zij op Kel reed deed hij nl heel voorzichtig, ze meende dat hij aanvoelde dat ze niet goed kon rijden. Martine had er al meer moeite mee, maar die reed beter. Dus sja, aangezien Kel's actie vandaag... >;)

De duizeligheid is inmiddels weggetrokken (afkloppen), heb alleen een heel vreemd gevoel in mijn hoofd, heb het erg koud en een zeurende hoofdpijn...

Toch stom wat er op zo'n moment door je heen kan gaan... Mijn gedachtes toen Kelvin op hol sloeg, in volgorde van vertellen...:

1. Goh, Sandra zal wel blij zijn dat ik dat formulier ondertekent heb (dat zij niet aansprakelijk zijn);
2. Sandra, dank je wel dat ik met cap moet rijden...
3. Ooooh jee, als ik nu eraf donder kunnen ze me vanavond in het ziekenhuis opzoeken...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:44

wow schrikken maar ik snap iets niet, je reed in de bak toch?? waar komen dan opeens al die auto's vandaan?? Scheve mond of heb ik het weer verkeerd gelezen of zo?

'Wil je me alsjeblieft vertellen welke kant ik op moet vanaf hier?'
'Dat ligt er aan waar jij naar toe moet,' zei de kat.
'Dat kan mij niets schelen,' zei Alice.
'Dan doet het er niet toe welke kant je opgaat' zei de kat.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 18:57

De bak ligt ingesloten tussen een weide aan de korte en lange zijde, en een weg aan de andere korte en lange zijde. Buitenbak dus (vandaar ook dat het een zwembad was de laatste maanden)...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:00

Buitenzorg schreef:
Heel erg veel strerkte en veel succes alvast voor zondag.

En het klopt idd, als je (een) kind(eren) hebt wordt je nog voorzichtiger! Haha!


hmmm, ik heb géén kids, en ik word er ook niet moediger op hoor (licht eufemisme Tong uitsteken Haha! )!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:59

Ach gut Heel veel sterkte, begreep gisteren via de smsjes niet dat het zo serieus was. Kan me goed voorstellen dat je bang was geworden... Koppie op he meid, zie het als een compliment dat hij denkt dat jij zo goed kan rijden, dat hij zo zot kan doen (always look at the bright side of life) Knipoog Gewoon zondag erop klimmen, en veel sterkte en succes ermee joh, anders krijg je nog veel meer angst voor hem Kop op! Ach gut

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 11:48

Wow... dat is echt eng... Scheve mond
Denk niet dat ik ooit nog op zo'n paard had gedurfd...
Succes in ieder geval en beterschap met je hersenschudding (is het dan wel verstandig om te rijden? >;) )
Hou ons op de hoogte

ingeo
Berichten: 2137
Geregistreerd: 05-07-03
Woonplaats: lokeren,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 12:51

Amethyst schreef:
Wow... dat is echt eng... Scheve mond
Denk niet dat ik ooit nog op zo'n paard had gedurfd...Succes in ieder geval en beterschap met je hersenschudding (is het dan wel verstandig om te rijden? >;) )
Hou ons op de hoogte


ik ook niet
weet ook niet of je in dit geval er weer op moet gaan...gebeurt er weer iets dan kan die angst behooorrrlijk blijven zitten Nagelbijten / Gniffelen !

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 13:06

Ik heb hem zojuist gelongeerd, verslag komt lateron today... Maar ik heb weer vertrouwen in morgen OK dan!

En paardrijden met pudding? Sja... Volgens de huisartsenpost mag ik gewoon mijn normale bezigheden blijven doen Haha!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 16:29

Engels bevalt toch beter Clown

Ben 'm vandaag dus wezen longeren. Heb alweer aardig wat punten gescoord door er vanmorgen alweer op de stoep te staan, vonden ze de goeie instelling OK dan!

Aangezien ik er inmiddels achter ben hoe ik ben blijven zitten (mijn beeeeeeeenen... PIJN!) wilde ik in hun eigen bak longeren. Stonden de Hafs in. Vond het niet terecht om Smokey en Guus puur voor mijn plezier op stal en weer terug in de bak te zetten, dus dan toch maar naar de beruchte bak van gisteren. Fanatiek ernaar toe gestrompeld...

Kelvins manier van gelongeerd worden: zo goed als mogelijk sterrenkijken, reageren op de stem als het sneller moet, maar niet langzamer, en in de draf zodra hij echt gaat werken gaan huppelen (hele slome galop, omdat hij dan zijn lijf voelt...). Dat gehuppel doet hij eigenlijk ieder rondje draf wel...

Nou, zo verschrikkelijk als het gisteren was, zo geweldig was het vandaag.

Rechtsom ging geweldig. Echt, meteen het eerste rondje liep ie al heel erg mooi rond en laag. Mooi beengebruik, en ook zijn achterhand was vandaag aanwezig. Hij begon 2 keer te huppelen, maar reageerde ook weer meteen als ik hem zei te draven. Hij ging zelfs direct in stap toen ik 'm dat zei >;)

Linksom, zijn moeilijke kant, ging nog beter... Nog steeds lekker ontspannen, mooi beengebruik... En ook hier maar 2 keer gaan huppelen, terwijl hij links echt moeite heeft! Ook prima reageren op de stem...

Ik heb 'm 45 minuten gelongeerd, maar heb met een open mond staan kijken. Hij liep echt geweldig mooi... Je zag ook duidelijk dat hij de spieren gebruikte die hij moest gebruiken... Hij is 1 keer van een rammelende kar geschrokken, hij reageerde door de staart de lucht in te steken en mooi te gaan strekken (maar wel weer op commando terug te komen), maar hij schoot niet weg oid... Hij is 2 keer naar binnen gevallen toen hem wagens tegenmoet kwamen. Dat was echt het enige...

Hoezo, hij had iets goed te maken? Scheve mond

Maar het was gisteren al heel moeilijk om me rot te blijven voelen... Toen ik daar voor zijn stal zat te huilen Bloos! zat ie echt constant naar me te staren, oortjes in de ezelstand, pruillipje erbij en een blik van 'ik was toch liehief...?' Lovers Zelfs zijn voer negeerde ie Scheve mond En heel hard hinniken toen ik wegging... Verdrietig

Ik moet er wel bijzeggen dat die actie van gisteren qua vertrouwen wel net was wat ik nodig had. Ik KAN het dus nog wel... Ik had 1,5 jaar weinig gereden toen ik Kel "vond", en al 2,5 jaar geen les meer gehad... En stiekem twijfelde ik toch wel of dat ik de zit nog had die ik ooit had... Ja dus! OK dan!

Morgen les Haha!

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 17:03

Mooi verslagje Lachen Heel veel succes morgen, en idd die zit, pas als het je overkomt, weet je hoe vast je zit nog is (of niet...)

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:09

Ik heb niet de indruk dat hij bang voor auto's is, want dan had hij anders moeten reageren toen je er naast stond... Het lijkt erop dat hij je aan het testen is en dat vind ik ook niet zo vreemd. Hij heeft een tijdje niet zoveel hoeven doen en nu stap je er weer op. Je kan altijd proberen om onder het werk uit te komen...
Knap dat je er weer op gestapt bent!

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 21:39

Hij is ook niet bang voor auto's, wanneer er een zware vrachtwagen voorbij komt bulderen beweegt hij met 1 oor... En hetzelfde als vandaag was vrijdag ook het geval: voordat hij ermee begon, waren er al minstens 10 auto's van voren gekomen... Scheve mond Hij is, toen Martine hem nog reed, ook veel mee het bos in geweest, en met de koets mee...

Hij heeft dit al een hele tijd eerder gedaan, bij Martine. Volgens Sandra zoekt hij gewoon iets om van te schrikken...

Ben de naam van zijn vader/opa/whatever even kwijt, maar Sandra zei vandaag tegen Marjolein dat die hengst uit de fok is gehaald omdat hij paarden zou voortbrengen die dit gedrag vertonen, dat omslaan van het ene op het andere moment...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:30

Daar kan je toch moeilijk zijn vader/opa de schuld van geven... Dat zijn van die dingen waar ik het niet zo op heb. Romanoff is kijkerig... Omdat het een Jazz is of omdat hij jong is?? Ik houd het op het laatste.

Kijk niet om naar wat is geweest,
leer te leven met vreugde, zorgen en pijn,
kijk naar morgen, een nieuwe dag waarin je gelukkig kan zijn

Sylvia

Berichten: 28818
Geregistreerd: 22-07-03
Woonplaats: Posterholt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-02-04 23:40

Kelvin is niet jong Lachen

Geef zijn familie ook niet de schuld, ik zeg alleen wat Sandra zei... Dat hij paarden ZOU voortbrengen die dit gedraag OOK vertoonden...

Spoiler:
Hier moet een nieuw onderschrift komen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, anoushka, Mark0919, MirjamRobin, sterregoud, Titsia, vierspan en 44 bezoekers