Op stap met Rowan-de-Wollebaal en Fenny-de-Poon

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Op stap met Rowan-de-Wollebaal en Fenny-de-Poon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 16:33

Vandaag voor het eerst in weken weer eens op m'n paardje gestapt. En Fenny, de super-poon van de stalhouders, ging mee als hand-poon. En dat ging prima! Eerst een rondje in de bak, en Rowan had 1 oor opzij naar Fenny alsof 'ie zich afvroeg of dat zo hoorde, dat draakje zo vlak naast hem, maar ze waren best vriendelijk naar elkaar. ("Hooo-oooii..." "Oh, ben jij het...") dus ik maakte me geen zorgen.

Afbeelding

De weg over en langs het fietspad ging allemaal prima, en behalve dat Fenny wat drammerig was (wilde er steeds voor) ging het eigenlijk uitstekend. Rowan gedroeg zich onwaarschijnlijk goed! Fenny vond het heerlijk, liep als een spoorhond met de neus op de grond te snuffelen, en was helemaal opgewekt. Die mag dus vaker mee, en zo lopen we rustig aan dat buikje eraf Lachen

Afbeelding

Afbeelding


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:48

Mooie foto's hoor, al aan het trainen voor je trektocht naar Gibraltar? *LOL* En mooi dat Rowan zo braaf was, zie je wel dat t goed zou komen. Veel plezier en succes, is ook goed voor Fenny zo te zien idd Haha!

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:34

leuk arwen dat het zo goed ging... vind je dat niet eng zo met die shetlander. gracia zou die pony echt wegtrappen... haha!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

x_eva_x

Berichten: 803
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Tholen, zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:41

ach wat leuk!!wat een keigaaf hoofdstelletje!

L1 + 5 met m'n paardje Rigley

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:47

Haha leuk!! Ik heb dit ook een paar keer gedaan alleen was dat uit een soort van nood. Mooie foto's hoor!!

joelledsr

Berichten: 1641
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: ergens ver weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:52

wat leuk Arwen, kon je ook wel een beetje galloperen met dat kleintje ernaast? Misschien kun je met deze combi wel een klasse 1 rijden *LOL*

Wat is het heerlijk om 's ochtends uit je slaapkamer raam de paardjes te zien zonnebaden in de wei :)

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:59

Wat een leuke foto's *LOL*, lieeeeef die pony ernaast!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-02-04 18:17

Gedraaft hebben we wel een stukje, maar of Rowan werd te heftig (heenweg) of Fenny (terugweg) en die kleine is moeilijk te houden als ze echt weg wil. Ze zat wel aan Rowan vast, maar ik vond het toch wat link.

Een echt lange tocht zou ik zo niet maken, Rowan stapt vlot dus Fenny moet steeds bij-dribbelen (en schiet er dan weer half voorbij). Maar een rondje bos gaat best, doen wij het eens rustig aan en komt Fenny ook nog eens ergens Lachen

birdy
Berichten: 10
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 18:59

Mooie fotos!!!!!!!!!

Haarbal

Berichten: 3447
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Wierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:42

Wow, ik wou dat ik dat kon met de Shetters bij ons op stal! Wat gaaf!

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 23:22

Wat ontzettend leuk zo samen op pad! En wat ziet Fenny er blakend uit!
Ik moest vorige week steeds aan haar denken en was van plan deze week eens te bellen om te vragen hoe het het haar gaat, maar de foto's zeggen genoeg, ze heeft het erg naar haar zin!
Ja Fenny vond het altijd heerlijk om langs te weg zo hard mogelijk te draven en galopperen, dus ik denk dat ze het super vind als je haar zo af en toe mee neemt als je met Rowan weg gaat.
Heel erg leuk om haar weer eens (op foto's) te zien!! Bedankt!!

Symbeami

Berichten: 2662
Geregistreerd: 16-10-03
Woonplaats: Okkenbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:08

Wat een leuke foto's. Lijkt me best lastig zo'n heel kleine pony er naast.
Toch leuk dat dat zo goed gaat.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 14:05

Ik denk dat het makkelijker is met een grotere als handpaard; de tempo's liggen meer bijeen, en het handpaard past niet onder/voor de boeg van het rijpaard! Dat deed Fenny steeds als we halt hielden, die ging dwars voor Rowan staan. Ze wijkte wel voor hem, dus een probleem was het niet echt; alleen lastig met de geleidelijn Haha!


Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:04

Mooie foto's!
Leuk zo samen op pad
Zou ik ook wel eens willen met een handpaard......

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 21:37

Jeetje!!! Fenny glimt tegen je op! Cool
Wat ziet ze er ongelofelijk goed uit, complimenten hoor Haha!
Ik ben blij dat ze zo'n leuk plekje heeft gevonden en dat jullie zoveel lol aan haar hebben...

Let horses whisper in your ear and breathe on your heart

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 22:53

Nou het ziet er leuk uit hoor.

Ik had dit topic gezien en ik dacht dat moet ik ook maar weer eens proberen. De eerste keer dat ik dat deed was drama Haha!. Ik lag bijna op de grond de shet was los en stond te grazen en mijn paard was door het lint... Maja toen ik dit zag weer geprobeerd en het ging nu echt super!!

Ik houd de lijn van de shet gewoon vast maar jij doet hem aan je zadel?? Waar doe je hem aan vast dan? Lijkt mij zo eng nl.. Ik kan de shet dus gewoon altijd loslaten maar jij kan dat niet... Ben je dna niet bang dat er iets gebeurd?

Lovers Estragon & Herlando Lovers

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 23:45

De lijn zit onder de fork van m'n zadel door en dan vast aan de bovenkant van het voortuig. Ik heb de lijn zelf ook vast, maar mocht Fenny iets geks uitvreten (we waren rustig aan het draven en ze schrok en stond ineens stil) dan schiet de lijn uit mijn hand (heb RSI en dus heel weinig kracht) en komt er druk op Rowan z'n voortuig, die dan onmiddelijk als een blok stilstaat. Wat zou er moeten gebeuren? Ik vind dit stukken veiliger als het risico lopen dat ze losloopt en naar huis scheurt, over de wildroosters en over de drukke weg!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 07:37

Als je paard heel braaf is waarschijnlijk niets maar die van mij wil nog wel eens schrikken en een spritje trekken.. Als ik dan de shet niet los kan laten hangt die er als een blok achter... Es stopt dan niet die gaat daar waarschijnlijk eerder van over de zeik. Vandaar dat ik de shet liever los laat, die is zo gek van gras, zodra hij merkt dat hij los is gaat dat koppie naar beneden Lachen Hij is ook nogal gek op mijn merens die blijft dus wel in de buurt.
Enne wij hebben geen wildroosters... Haha!

Lovers Estragon & Herlando Lovers

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 10:33

wat een haar Haha! dat is wel heel wat anders dan de keren dat ik hem heb gezien! ik deed het vroeger wel eens met merrie's en veulens als ze naar het land moesten

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 19:26

Wat leuk zeg! Mooie foto's ook... Trix is op het moment ook zo'n wollebaaltje, staat wel schattig maar trainen gaat een beetje moeilijk. Knipoog

Zo'n lange waxjas ('t is een waxjas toch?) wil ik ook.. Kwijl

flashyjac
Berichten: 6671
Geregistreerd: 03-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-04 18:54

Goh wat leuk en die Fenny! Die heeft het wel naar haar zin, zie ik zo!!

Mooi fel geel hoofdstel heb je. Aangezien je hier in de buurt woont: Waar heb je die vandaan? Ik wil die graag in halsterversie Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BingBot, Dnies90, Edisons, Myrthe_bz en 17 bezoekers