hoe beter op 2 teugels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

hoe beter op 2 teugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:13

hoe krijg ik mijn jonge dier beter op 2 teugels?

groetjes

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:27

Misschien kun je beter een beetje uitleggen hoe die nu loopt yvonne, en wat ie nu doet met zijn lichaam/hals etc. Lachen

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:39

Op de binnenhoefslag rijden kan erg goed helpen. Niet alleen om het paard op 4 benen te laten lopen, maar ook de ruiter op 2 teugels en 2 benen te laten rijden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 19:39

hij is op rechts zwaarder als op links.
de ene dag erg de andere dag bijna niet
als ik dan linksom rijd en stelling aanvraag vliegt ie meteen van de hoefslag af

rechtsom loopt ie met wat stelling naar buiten

op 2 handen rijden doe ik zowiezo. maakt me niet uit welke kant ie dan uitkijkt.

rigoletto
Berichten: 104
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: randstad zh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 23:31

Blijf lekker voorwaarts rijden en probeer alletwee de teugels hetzelfde te houden. Probeer niet te veel stelling te vragen met je handen maar probeer je paard op de grote volte door goed in de richting van de volte mee te draaien met je heupen en schouders wat te buigen (let op begrenzen met buitenbeen). Als dat goed gaat kun je wat varieren in de grootte van de voltes. En lekker veel grote 8-en rijden zodat je vaak wisselt van hand en je je niet te veel fixeert op de moeilijke kant. Ieder paard heeft een makkelijke en moeilijke kant, als het goed is komen die naarmate je verder komt steeds dichter naar elkaar toe.