Mijn katten de deur uit?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 13:07

Ik heb nu al bijna zes jaar een vriend. We zijn vrijwel meteen samen gaan wonen en hebben dit drie en een half jaar volgehouden, omdat het gewoon niet meer ging (niet alleen relatie problemen). We zijn wel bij elkaar gebleven.. Nou ja, er heeft een pauze plaatsgevonden van nog geen twee maanden. Nu, bijna twee en een half jaar later.. zijn de plannen voor mij om te gaan verhuizen.. ik heb al een huisje op het oog, maar die moet eerst nog vrijkomen. Lachen
Het gaat nu zo goed tussen mijn vriend en mij.. dat de planning er ligt om weer te gaan samenwonen.. maar goed.. dat was een beetje op lange termijn.. Knipoog Nu ik waarschijnlijk vrij gauw een ander huis aangeboden krijg.. liet ie merken dat we dan vrijwel meteen gaan samenwonen, maar dan onder één voorwaarde... de katten gaan de deur uit!
Ik heb drie katten. De oudste is Amona, die heb ik nu tien jaar en die gaat echt niet weg! En Amona was er ook al voor René. De tweede is Maggy. Maggy is nu zo'n drie jaar oud en hebben we samen nog uit het asiel gehaald. Maggy is bang voor alles en iedereen en wil ik om die reden ook geen ander huissie geven. De jongste is Spooky, nu ongeveer een half jaar oud en daar ben ik helemaal verliefd op. Lovers
Mijn vriend zegt het te kunnen begrijpen dat ik Moontje (Amona) niet weg wil doen en kan met dit besluit leven, Maggy heeft ie nooit gemogen en Spooky kan ie het wel mee vinden, maar die wil door haar speelzigheid wel eens wat slopen. Dus die twee moeten er uit.
Wie heeft er misschien ideeen? Mijn vriend gaat niet aan de kant, maar mijn katten ook niet. Ik ga niet kiezen. Ik wil ze alle vier! Lachen


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:11

sorry maar waarom gaat hij dat met jou een kat uit t asiel halen als ie die beesten niet leuk vindt??? dat snap ik ff niet hoor!!
als ik jou was zou ik mn katten nooit de deur uit doen voor een vent. zou dr zelf ook niet aan moeten denken als mn vriend over een tijd zegt (stel dat we ooit over hele lange tijd gaan samenwonen) dat mn pukkie t huis uit moet. No way, geen denken aan!! waarom neem je een huisdier?? voor jezelf toch en niet voor je vriend! Laat hem eerst maar eens goed nadenken of hij met je samen zou willen wonen met katten. zo niet vind ik m je niet waard.
mijn bescheiden mening Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:12

waarom wil hij de katten eruit hebben?
Heeftie daar een (goede?) reden voor?
Ik zou je poezen beesten niet zomaar uit huis zetten (dat wil je ook niet dat zie ik) voor je vriend. Denk dat hij die beessies maar moet accepteren tenzij hij alergisch is ofzo of echt een goede reden geeft.

Vind het altijd zo zwak, als iemand je laat kiezen tussen dierbare bezitten Verdrietig

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 13:15

Tja, enigszins kan ik me zijn mening wel voorstellen. Sinds ik die kleine erbij heb, gaat de rest overal hun behoeften doen behalve in de katten bak. Ik heb ook al meerdere bakken geplaatst, maar het mag niet echt baten. En tja, als je beneden binnen komt ruik je dat gewoon. Gelukkig doen ze het boven niet (meer) dus (ps. ik heb een bovenwoning) ruik je het boven niet. Maar de binnenkomst is nou niet echt prettig.

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:17

dan kan ik me er al iets bij voorstellen..
maar kun je ze niet africhten?! geen idee hoe dat bij poezen werkt maar dat zal toch wel?!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:18

maar om ze nou daarom de deur uit te doen??? ik weet niet hoe lang je de jongste nu hebt maar misschien moeten de 2 oudere gewoon nog aan dr wennen. ik weet t ook niet hoor, heb geen verstand van katten Haha!
misschien zijn ze wel gewoon van hun apropos (leuk woord!) door die jongste

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 13:19

Ik heb die jongste nu zo'n vier maanden.. en ze kunnen hartstikke goed met elkaar overweg... Verward

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:20

maar dat ze goed met elkaar overweg kunnen hoeft toch niets te zeggen over het wel of niet op hun gemak voelen?? tuurlijk wel wat, maar misschien vinden ze t nog steeds vreemd. ik raad ook maar wat Haha! Lachen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:21

Ik zou het wel weten. Kerels zat en leuke ook Haha!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:22

Hij vindt je toch echt leuk? nou daar horen die katten bij tsssssssss dat hij zo'n voorwaarde stelt zegt wel geoneg over hem ofniet? bij mij had hij al een trap onder zijn hol gehad, beetje laten kiezen ........

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 13:23

Eeeeh.. Puck... zoals ik al zei..... ik doe mijn vriend ook niet aan de kant. Dat is een hele leuke kerel ondanks het feit dat ie mijn katten de deur uit wil. (oftewel twee van de drie katten).

Enne, Mytens hij stelt mij niet voor een keuze hoor.. hij heeft nooit gezegd de katten of mij.. Hij zegt alleen als we samen zouden wonen hij graag twee van de drie katten de deur uit wil.


_________________
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Honeybee op 2001-11-28 13:24 ]</font>

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:23

zou je niet bv als eerste de jongste eruit kunnen doen?
Weet niet of dat helpt hoor, en of je dat wil.
Tis maar een gedachte

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:24

sorry hoor als ie ze eerts uit het asiel haalt en nu niet meer wil is het ten eerste geen vent en tweede kent ie geen verantwoordelijkheid. maar je moet het natuurlijk helemaal zelf weten.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:24

hoe denk je dat de oudste kat gaat reageren als de andere twee weg zijn dan??? alsof ze dan opeens wel weer dr behoefte op de kattenbak zou gaan doen

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:26

Dat plassen in huis probleem ken ik helaas. Hier staat erg veel info en tips die misschien helpen.

http://members.brabant.chello.nl/~k.van ... rag_I.html

Bij onze kater lijkt het nu een medisch probleem te zijn dus krijgt hij nu medicijnen en aangepast voer. het lijkt aan te slaan maar ik ben nog voorzichtig met mijn conclusies.

Ik zou toch nooit mijn katten het huis uit doen zonder eerst echt alles te hebben geprobeerd. Als het bij jouw katten echt om een gedragsprobleem gaat en geen medische oorzaak heeft zou je eventueel nog kunnen overwegen voor degene die er het laatst bijgekomen is (waarna het probleem is ontstaan) een ander huis te zoeken. Misschien dat het buiten de bak plasgedrag van de andere katten daarmee ophoudt. Maar dat zou voor mij al echt het laatste redmiddel zijn.

Dat je vriend de kat niet zo mag lijkt me geen goede reden. Bovendien zou ik het mijn vriend tot in de lengte der dagen kwalijk blijven nemen dat hij ervoor heeft gezorgd dat ik mijn beestje kwijt ben wat onze relatie nou niet ten goede zou komen. Veel succes met het nemen van een beslissing.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: dimmelim op 2001-11-28 15:30 ]</font>

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 13:32

De oudste is een einzelganger die alleen op de bak zijn behoefte doet.

De andere twee zijn maatjes.. Sinds de jongste erbij is, doet de andere zijn behoefte vaak niet op de bak en de jongste ook niet trouwens.

De jongste vernielt hier veel. en de andere is bang voor alles en iedereen. En is eigenlijk meer een boerderijkat.


En puck.. mijn vriend heeft samen met mij Maggy uit het Asiel gehaald omdat een andere kat van mij toen was overreden. Alleen blijkt Maggy geen huiskat te zijn, maar is meer een boerderijtype. Mijn vriend kent verder wel verantwoordelijkheid, dat is ook de reden dat hij zegt dat de oudste wel mag blijven (dit omdat ze dus de jongste niet meer is).

Verder vroeg ik om adviezen en niet om commentaar. Ik heb een hele lieve vriend die mij in mijn vele problemen toch erg heeft gesteund en er altijd voor me is geweest. Ik heb geen zin in een welles nietes topic.

Dimmelin.. Ik heb er inderdaad aan gedacht om dan voor de jongste een goed plekje te zoeken, maar eigenlijk is dat geen optie. Ik wil ze echt alle vier.. dus de drie katten en mijn vriend. Lachen

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:33

Zoals ik al zei: je moet het zelf weten. Haha!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:34

Alleen het punt dat hij zulke eisen gaat stellen vind ik al te ver gaan. Dat mag hij niet zo verlangen.
Of is hij soms allergisch? Dan kan ik het me voorstellen, maar anders: NEE! Hij vraagt je om iets dierbaars op te offeren, en dat mag hij gewoon niet doen, vind ik dan.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:34

puck, het is dus door de laatste gekomen. Je wil hem een goed tehuis geven en als het dan blijkt dat die kat de andere katten slecht beinvloed, dan vind ik dat niet stom om voor die kar een goed baasje te zoeken.
Eerst natuurlijk kijken of er echt niets aan gedaan kan worden (zoals ik al zei, africhten). Maar als er dan echt niets anders op zit?!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:34

Als hij echt zoveel om je geeft dan zegt hij achh waar er 1 kat loopt kunnen er ook 3 lopen en als die ene al zo oud is zal die ook niet echt meer superlang meegaan.

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:35

Citaat:
Op 2001-11-28 13:33, schreef PUCK:
Zoals ik al zei: je moet het zelf weten. Haha!

janna

Berichten: 4535
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:53

f
Laatst bijgewerkt door janna op 07-04-22 07:18, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-01 13:55

Janna.. ik weet dat tien niet zo oud is, want een vorige kat van ons is 26 geworden. Maar deze van tien is gewoonweg niet helemaal gezond.. deze is al vroeg oud. Lachen

Esmeetje

Berichten: 11
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:00

Hoi Honeybee,

Heb je deze discussie al met je vriend gevoerd?
Waarom wil hij eigenlijk dat de katten weggaan? Dat begrijp ik niet helemaal. Hij heeft samen met jou een kat uit het asiel gehaald en nu moet diezelfde kat vertrekken om ze eigenlijk niet helemaal aan de 'eisen' voldoet.
Probeer je vriend ervan te overtuigen dat die katten erg veel voor jou betekenen, en dat het voor jou onmogelijjk is om te kiezen tussen hem of de katten. Als jullie relatie echt zo goed is...dan komen jullie hier ook wel weer uit met zijn tweetjes.
Succes.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 15:23

Moeilijk, moeilijk...

Ik vind dat iedereen je vriend nogal hard aanpakt, aan de ene kant kan ik het wel begrijpen. Als hij niet zo gek is met de katten als jij, en er lopen er toch 3 rond...ja misschien iets teveel van het goede. Maar ze zijn er nu eenmaal.
Misschien kun je voor de jongste een leuk plekje zoeken op een boerderij oid. De oudere 2 zou ik echt niet uit elkaar halen als ik jou was.

Ik heb een tijdje terug ook een discussie gehad met mijn vriend. Hij wilde halsoverkop een puppy van zijn zusje overnemen, zo'n amerikaanse vechthond. Heel schattig als ze klein zijn maar ik heb liever een andere hond. Bovendien is hij zelf helemaal geen type voor een hond, die zou dan bij het nieuwe huis in een kennel achter het huis komen, toen werd ik pas echt fel, want dat vind ik een verkeerde reden om een hond te nemen.
Maar ja, lekker offtopic. Wat ik ermee wil zeggen is: als je gaat samenwonen (opnieuw) moet je rekening met elkaar houden, dus ook met de beesten die er onderhand bij zijn gekomen. En jij kunt misschien wat water bij de wijn doen door voor de kleine iets anders te zoeken Verward