Rare gewoontes van je pony/paard topic

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Rare gewoontes van je pony/paard topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 12:16

Al mijn verzorgpony van vroeger en nu hebben Haha! rare gewoontes. Zo liet Maico altijd een scheet als je z'n linkerachterhoef uitkrapte en als hij dronk gingen ze oren altijd van achteren naar voren bij elke slok, dit doen wel meer paarden maar toch is het grappig.

Natasja begint juist altijd te gapen als iknet het bit in wil doen Verward En Pipi houdt niet van water en springt over elk plasje heen.

Hebben jullie ook (verzorg) pony die rare gewoonten hebben plaats ze hier en het liefst met een foto als dat kan Cheese!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:26

Foto's plaatsen daar ben ik niet slim genoeg voor, maar gekke gewoontes hebben ze wel ja.....


* Milena gaat buigingen maken als ik haar beenbeschermers om doe. Denkt door eigen initiatief het geliefde VD-snoepje te kunnen verdienen. Heeft ze nog nooit gehad, ik negeer het zoveel als mijn slappe lach het toelaat en beloon het nooit, maar ze houdt het al een paar weken vol nu.

* Leonardo gaat vol interesse met z'n hoofd zo ver mogelijk naar achteren meekijken als je de bilkoorden van z'n deken vastmaakt of z'n staart uitpluist. Controleert zijn personeel.... Haha!

* Milena maakt altijd eerst soep van alles wat ze te eten krijgt. Staat al te kwijlen voordat er wat in haar bak ligt, en t wordt zo'n vieze natte bende dat de eerste minuten het alleen maar meer wordt ipv minder in haar voerbak, doordat ze zo vreselijk staat te kwijlen...

* Na het eten moet de hele omgeving van de voerbak nog grondig afgelikt worden, vindt Milena. Als er toevallig iemand in de buurt staat, wordt die ook nat *LOL*

* Leonardo test elke dag in de wei of er wel stroom op de draad staat. Loopt eerst naar de draad toe, doet z'n neus ertegenaan, krijgt dus een opdonder, gaat bokkend een rondje door de wei en gaat dan grazen Verward Als er geen stroom op staat, neemt hij rustig een aanloopje vanuit een sukkelgalopje en springt eroverheen.
Waarom hij niet springt als er stroom op staat is ons na 4 jaar nog steeds een raadsel.

* Milena neemt wraak op ruiters die ze eraf wil werken, maar die te zadelvast zijn; die bijt ze in hun been. Als dat ook niet lukt, wacht ze tot ze afstijgen om dan alsnog een hap te nemen.


Zo da's wel effe genoeg....

MaiNat

Berichten: 3471
Geregistreerd: 29-10-02
Woonplaats: Niedorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 12:52

Wat een grappige gewoontes hebben jouw paarden zeg. Vooral dat in de benen bijten door Milena is super!

Shetter Fly
Gebruik NOOIT Fenylbutazone, lees stuk onderaan m'n profiel.
[ITP] Cursus: Dump je baasje en [ITP] Cursus: Hoe overleef je de hongerwinter? en [ITP] Fly van luxepaard naar werkpaard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:55

Is niet iedereen het mee eens Haha!

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 12:56

maverick gooit zijn stro uit de stal.Dat doet ie om de pensionhouder te pesten,want die dan eclk uur zo ongeveer voor mijn stal een bergje stro op vegen.

Bella drachtig voor 2013 van Vagrant Z (vagebond de la pomme x carthago)

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:01

Als mijn paard nijdig is dan maakt ze een tuutlip....
dat is handig want dan weet ik dat er iets komen gaat! (als ik er naast sta tenminste Lachen)

Ook is ze bang voor alles wat wit is, maar ik denk dat meer paarden dat hebben...

Als ze uit haar bak eet, dan schraapt ze heel hard met haar voorbeen, alsof ze het zo sneller naar binnen krijgt, haha.

En als ze niet als eerste krijgt (op de zomerstal tenminste) dan vreet ze het helemaal niet meer op! Haha!

All people smile in the same language....

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:30

Chinouc vind een heuvellandshap mooier in haar stal en maakt echte heuvels van haar stro Knipoog

Als iemand voor haar box staat geeft ze kusjes.

Verder is ze redelijk normaal Haha! Knipoog

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:30

Sonja schreef:
* Leonardo test elke dag in de wei of er wel stroom op de draad staat. Loopt eerst naar de draad toe, doet z'n neus ertegenaan, krijgt dus een opdonder, gaat bokkend een rondje door de wei en gaat dan grazen Verward Als er geen stroom op staat, neemt hij rustig een aanloopje vanuit een sukkelgalopje en springt eroverheen.
Waarom hij niet springt als er stroom op staat is ons na 4 jaar nog steeds een raadsel

Dit zie ik dus al helemaal voor me. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:39

't Is NOG leuker als hij eerst gaat drinken en dan naar de draad loopt, dan zie je er soms een echte vonk vanaf springen.
Verder is Leo heeeeel slim hoor.... Haha!


Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:41

Ik heb er een die voor het rollen op de andere zijde niet opstaat, maar gewoon de voorbenen op de grond laat, achterbenen onder zichzelf doorschuift en dan andere kant rollen!
Een andere schraapt altijd z'n tanden aan de tralies van de stal.
En vroeger had ik een pony die gewoon op zijn knieen ging liggen en dan onder de lage draad van de wei doorkroop omdat het gras bij de buren letterlijk groener was.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:46

Jamaica plast altijd na het rijden in de stal. Na het longeren vaak ook.
Jamaica begroet je altijd Ja-knikkend.
Jamaica heeft voor op haar box (onder het weefrek) een dekenrek, alleen alles wat ik erop hang flikkerd ze er ook gelijk weer af.

Hon heeft niet zoveel fratsen eigenlijk (saaie pony Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:03

Nee die is niet saai maar kan niet over het hek heen Haha!

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:04

Memuska steekt haar tong uit na het drinken Verward

Afbeelding

En als Passim gaat rollen laat hij eerst zijn achterste op de grond vallen en dan pas de rest Verward

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

Samantha_

Berichten: 10780
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:05

Hahahhaha die foto is echt leuk!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:07

Jamy gaat altijd heel zwaar ademenen (zo klinkt het) als ze staat te rusten in haar box, of na het opzadelen vlak voor we naar de bak gaan.
Heel raar, geen idee waarom ze dat doet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:07

Sonja schreef:
Nee die is niet saai maar kan niet over het hek heen Haha!


wel eronderdoor als de onderste draad kapot blijkt te zijn Schijnheilig

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:15

Dennis kan ook 'voethappen'.
En vooral HEEL zielig kijken. Helemaal als het vies weer is kijk hij super zielig, en zorgt dat iedereen die het erf op rijd verschrikkelijke medelijde met hem krijgt(en die zorgen er weer voor dat ik een schuld gevoel krijg als Dennis een keer nat geregend is).

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Memuska

Berichten: 5008
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:21

Nu ik er over nadenk... Toen ik nog met Memuska dressuurde, zuchtte ze elke keer ik met het zadel kwam aanlopen! Ik weet niet of het toeval was, maar het was iig grappig.

Aanleg en renovatie van al je paardenaccomodatie: http://www.tuymansenzoon.be
Vertaling, copywriting, taalonderwijs, proofreading: http://www.pointfinal.be
PB voor meer info!

_kath

Berichten: 966
Geregistreerd: 13-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 15:50

zodra je voor de stal van puk staat dan wordt er dus gezoend!! je wordt echt helemaal afgelebberd!! hahaha en dan een beetje aan je haren sabbelen mmmmmmmmm lekker hoor mam die nieuwe shampoo Haha! Haha!

puk geeft je ook altijd een "hapje"van dr eten alsl je bij dr naar binnen kijkt terwijl ze aan t eten is dan drukt ze ff dr neus tegen je gezicht of arm waar ze maar bij kan "ook een hapje mam *LOL* ?"
puk eet altijd al laatste dr wortels op en dan er een lekker wortel prutje van maken Kwijl ..vies paardekind hahaha
zeker als er appels bij dr eten zitten..dan moet je VER bij dr uit de buurt bijven want je heb zo een klodder zelf gemaakt appelmoes met stukjes muslie en wortels in je nek zitten! "lekker he mam! heb ik zelf gemaakt!" Haha!

You have the right to remain silent. Anything you say will be misquoted, then used against you.

Cut the bullshit out of your life...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:01

Als je haar vrij geeft als je op straat loopt, gaat ze ' stofzuigen' op de grond...lopend en al..

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:48

Dolly bouwt bergen van het stro in haar stal. toen ze 2 jaar geleden kreupel was legde ze daar haar zere been dan op, maar ze is het blijven doen Knipoog
verder heb ik haar onbewust geleerd haar mond open te doen als je "hap" zegt. ik zei dat altijd als ik met het bit aankwam, en nou wacht ze dus heel rustig tot je hap zegt, en dan doet ze dr mond open Haha!

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:14

Yessy schreef:
verder heb ik haar onbewust geleerd haar mond open te doen als je "hap" zegt. ik zei dat altijd als ik met het bit aankwam, en nou wacht ze dus heel rustig tot je hap zegt, en dan doet ze dr mond open Haha!


Whahaha leuk!

Spruit_Elf

Berichten: 2169
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Amsterdam... pak me dan...!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:35

Fairytale :
Party!! gillen, wanneer er een paard in de buurt komt (lijkt soms wel een speenvarken) iedereen die net op de manege komt denkt: er gaat een paard dood!! de rest denkt: owww Fairytale is weer bezig...
Haha!
Party!! ook vooral van dr eten een eigen slobber maken.. overal doet ze water bij, ook bij hooi eten Vingers aflikken

Party!! wanneer ik met dr aan het stappen ben (wat ik al maanden doe *zucht*) heeft ze jeuk ergen dan wijst ze het aan met dr mond, en dan kijkt ze mij aan van: ahh doe jij effe!! mag ik gaan krabben Clown

Party!! en wanneer ik het hoofdstel in wil doen doet ze dr mond al open en dan pakt ze wat ze pakken kan, meestal het bakstuk en dan kijkt ze mij aan van: is toch goed?!??!? Lovers
en dan lig ik al weer helemaal dubbel

Ik miste mijn ex ;( volgende keer schiet ik raak

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:45

Prima gooit altijd haar hooi in de stal naar de andere kant. Leg je het in de rechterhoek, dan duwt ze haar neus ertussen en gooit ze alles naar de andere kant, soms zelfs tot de hoek diagonaal tegenover. Maar ze eet het wel allemaal netjes op Haha!

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:48

leuk Lachen topic:

MAX -(pony)- krult zijn tong Vingers aflikken als een kameleon Tong uitsteken in en uit na iets eten en met zijn tongpunt kan hij in zijn rechterneusgat *LOL* .ook staat hij met zijn voorbenen op de rand van de schuifdeur om groter en stoerder te lijken en ik krijg de schuifdeur niet open. Knipoog

IGOR- (pony)-is gek op gezoend worden,hij kan uren met zijn snoet zachtjes tegen je aanduwen. Lovers

ZENA-(paard)- bouwt ook bergen van haar stro en kan op de bodem van haar voerbak ''scheet''geluidjes maken met haar lippen. Verward
ook als je haar roept kijkt ze scheef met haar hoofd(net als honden).

ROMEO-(ezel)-romeo studeert voor Clown scheepstoeter,hij kan steeds harder en langer balken.
als je in de buurt staat krijg je geheid een kopstoot in je buik! je moet opzij,je staat in zijn gezichtsveld.

CASANOVA-(shet)- is een shet met trots en houdt niet van grote druktes.
hij stond eens in de wei te eten en een vrolijk jongetje rende enthousiast/wild naar hem toe,casanova gaf toen een bok en kind vloog 3 meter terug . Huilen

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Natasja_, MirjamRobin, Selima en 34 bezoekers