iemand ervaring met neutradex?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

iemand ervaring met neutradex?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 10:35

Mijn paard heeft altijd redelijk veel last van spierpijn, (zelfs met genoeg in-uitstappen, spieren warm houden, cole's liniment etc) en nu hoorde ik over een spulletje van de dierenarts genaamd neutradex.

Ik heb geinformeerd maar het is vrij prijzig en ik wilde eens even horen of er hier iemand ervaring mee heeft, voor ik het aanschaf....

alvast bedankt!!

taverno

Berichten: 4216
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 11:57

Wat ik er van weet is dat neutradex vaak gegeven wordt bij paarden die makkelijk spierbevangen zijn.
Het schijnt wel te werken en kan langdurig gegeven worden.

apenstaartje

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:22

Inderdaad ik gebruik het voor een paard wat meerder malen vreselijk spierbevangen is geweest. Omdat we niet konden achterhalen wat de oorzaak hiervan was zijn we Neutradex gaan gebruiken. Ik heb er goede ervaringen mee (behalve de porto met niks dan). Verschillende dierenartsen hebben het paard grondig beoordeeld we zijn in Utrecht met hem geweest, fysio erbij maar hij bleef verzuren.
Ik had liever uitgevonden wat nu de oorzaak van zijn probleem was, nu nemen we alleen symptomen weg, helaas kunnen we hier niet achter komen. Als laatste strohalm hebben we naar de neutradex gegrepen.

Ik kan alleen niet van vandaag op morgen stoppen omdat je dan de kans hebt dat hij flink spierbevangen raakt. Daar moet je wel rekening mee houden. Bij de dierenarts kun je vaak een kleinere hoeveelheid (ipv de verpakking van 5 liter) kopen en het eens 14 dagen uitproberen. De laatste de dagen dan de dosering afbouwen. Soms wil zo'n kuurtje alleen al helpen.

1 advies: Zorg dat je eruit bent dat er geen medische problemen met je paard zijn, goed passend zadel enz, waardoor hij last van zijn spieren kan hebben.

Groetjes Femmy

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:51

Neutradex is wel heel erg prijzig.... Hou daar rekening mee!! Ik had ook een paard die last had van zijn spieren. Maar ik had na een tijdje niet echt het idee dat het hielp.

Bonnieknol

Berichten: 207
Geregistreerd: 26-09-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 20:19

ik heb het middel ook gebruikt nadat mijn paard maandagziekte had en er zeker een week last van heeft gehad. Ik gaf het spul een half uur tot een uur voor het rijden en bij langere afstanden (zoals bij endurancewedstrijden) ook na het rijden. Ik heb het wel een paar maanden gebruikt, naar mijn idee werkte het wel goed want ze heeft daarna geen tying up meer gehad. Het is inderdaad erg duur, ik heb er 100 euro voro betaald voor 5 liter. Maar je doet er wel heel lang mee. Na een paar maanden had ik nog geen liter gebruikt.