Wat kan dit zijn? knobbeltje..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Wat kan dit zijn? knobbeltje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 13:12

Gisteravond ontdekte ik bij toeval een knobbeltje onder mijn oor,tegen mijn kaak aan...
Hij is best pijnlijk en bijna zo groot als een vingertop. Kan dat misschien een opgezet kliertje of iets dergelijks zijn?
Het is zeker geen pukkel ofzo,het zit echt onder mijn huid..
Iemand een idee?

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:16

Kan een cyste zijn, of idd een klier. Hou het even in de gaten, als het na het weekend niet weg is, even naar de huisarts gaan, al is het maar voor je eigen gemoedsrust..

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:17

KellyenXena schreef:
Gisteravond ontdekte ik bij toeval een knobbeltje onder mijn oor,tegen mijn kaak aan...
Hij is best pijnlijk en bijna zo groot als een vingertop. Kan dat misschien een opgezet kliertje of iets dergelijks zijn?
Het is zeker geen pukkel ofzo,het zit echt onder mijn huid..
Iemand een idee?


Vorig jaar heb ik dat ook gehad, het was super pijnlijk, en ik was er ook nog ziek bij (koorts e.d.)
Ik zou toch even naar de huisarts gaan als ik jou was, die heeft zo in de gaten of het om een opgezet hard kliertje gaat! Vanaf hier is dat moeilijk te beoordelen.
Het zou van alles kunnen zijn, van Pfeiffer tot de kattenkrabziekte.. dus toch even naar de dokter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:19

Kan gewoon een onderhuids ontstekinkje zijn, en dat doet veel minder pijn als de dokter daar de druk vanaf haalt door het even open te prikken.

Bel gewoon even, misschien kun je vanmiddag nog wel even terecht....

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:19

Ik heb gister ook een bultje ondekt, net langs mijn mond.. Scheve mond Puist is het zeker niet. Maar wel erg pijnlijk en hard. Verward
Zou ook niet weten wat het is...

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 13:23

Bedankt voor de reacties!
Maar echt pijn doe het zo niet, alleen als er iets tegenaankomt,of als ik er op druk ofzo...
Ik zal het nog even aankijken vandaag,misschien dat het wat slinkt ..Levensbedreigend zal het ook wel niet zijn Knipoog
Toch raar..Gisteren kreeg ik het echt even benauwd hoor.Moest meteen aan het ergste denken.

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:24

Ik heb dat een maandje of 2 geleden ook gehad en ben er toen mee naar de dokter gegaan. Hij vond het nogal grappig toen en zei dat er niets aan de hand was en het een opgezet kliertje was. Hoe moest ik dat nou weten? Bloos Haha! Hij had blijkbaar en een hoop van die mensen gezien voor mij Tong uitsteken

Misja

Berichten: 3317
Geregistreerd: 12-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:27

Elzie schreef:
Ik heb dat een maandje of 2 geleden ook gehad en ben er toen mee naar de dokter gegaan. Hij vond het nogal grappig toen en zei dat er niets aan de hand was en het een opgezet kliertje was. Hoe moest ik dat nou weten? Bloos Haha! Hij had blijkbaar en een hoop van die mensen gezien voor mij Tong uitsteken


De mijne vond het toen anders minder grappig.. Mocht meteen door voor allerlei onderzoeken.. Maar ik had het wel aan beide kanten, én aan beide kanten meerdere kleine knobbeltjes. Dan ook nog koorts etc.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 13:32

Misja, ik heb er geen koorts bij..Voel me al wel een aantal dagen waardeloos lamlendig en ziek,maar dat heeft een andere oorzaak.
En voor zover ik kan voelen, is het maar 1 knobbel.
Maar wat was er bij jou aan de hand,als ik vragen mag?

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 13:53

Ik heb het een tijdje geleden ook gehad, langs mn kaaklijn zat een grote bobbel, die ik all kanten op kon bewegen. Ik ben er mee naar de dokter geweest en die zei dat in principe alles wat lossig zit, niet kwaadaardig is. In mijn geval was het ws een opgezette klier, ik was ook ziek toen. Hij zit er nog steeds, maar is al een stuk minder groot.

maarrr; als je je zorgen maakt moet je gewoon even naar de dokter gaan, die kan je natuurlijk meer vertellen Lachen

Sterkte!!

Tamara

Berichten: 10444
Geregistreerd: 20-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 14:05

Gulpje schreef:
Ik heb het een tijdje geleden ook gehad, langs mn kaaklijn zat een grote bobbel, die ik all kanten op kon bewegen. Ik ben er mee naar de dokter geweest en die zei dat in principe alles wat lossig zit, niet kwaadaardig is. In mijn geval was het ws een opgezette klier, ik was ook ziek toen. Hij zit er nog steeds, maar is al een stuk minder groot.

maarrr; als je je zorgen maakt moet je gewoon even naar de dokter gaan, die kan je natuurlijk meer vertellen Lachen

Sterkte!!


Ik heb precies hetzelfde gehad als jij hier vertelt, aan beide kanten van mn kaak, onder mn oren, zat een hele dikke knobbel die ik alle kanten op kon bewegen. Die heeft er een paar weken gezeten en na die paar weken had ik keelontsteking, misschien dat ze daarmee te maken hebben gehad. Toen ik antibiotica kreeg voor mn keelontsteking, slonken die dingen ook.

Kijk het nog ff aan, als ze groter worden of binnen een paar dagen niet slinken, tohc maar ff langs de dokter. Beter een keer te veel dan een keer te weinig!

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 16:19

Deze knobbel krijg ik niet van zijn plaats...

Ik heb de dokter daarstraks gebeld,vandaag kon ik niet meer komen..De assistente vond het niet zo erg klinken en ik moest het dit weekend nog even aanzien..Als het maandag nog niet weg is,of nog even groot moet ik even langskomen..

Bedankt voor het meedenken allemaal!

Estragon

Berichten: 1666
Geregistreerd: 17-05-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 16:23

Klinkt mij als een opgezette lymfeklier

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 17:31

da's een gezwollen klier, heb ik ook regelmatig last van
als je er echt een tijdje niet aankomt, gaat de pijn ook wel weg Knipoog

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-04 18:17

Heb ik dat ook weereens meegemaakt Knipoog
Wel raar overigens..Heb weleens vaker last van gezwollen klieren.(heel mijn nek dik) maar niet dat het dan zo'n hard bultje wordt.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:18

Nathalie schreef:
Ik heb gister ook een bultje ondekt, net langs mijn mond.. Scheve mond Puist is het zeker niet. Maar wel erg pijnlijk en hard. Verward
Zou ook niet weten wat het is...



kan ook een onderhuidse pukkel zijn... die doen gigantisch veel pijn als je er op drukt en ze voelen als een hard bultje onder de huid

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:18

Estragon schreef:
Klinkt mij als een opgezette lymfeklier


die zit onder je kaak en niet vlak onder je oor Knipoog

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 18:20

Misschien zijn je klieren aan het klieren.

Als je het niet vertrouwt, zou ik maandag gewoon naar de HA gaan!