Engels volbloed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 12:27

Een vraagje, mijn verzorgpaard is een engels volbloed. Haar vader is Indian Forest en stond in Duitsland en was een renpaard. De eigenaar van mijn paard heeft geen papieren bij het paard terwijl deze er wel zijn.
Hoe kunnen we ervoor zorgen dat we deze papieren in ons bezit krijgen en wat zal dit ongeveer gaan kosten?

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 22:36

Als het paard op de baan gelopen heeft kan het zijn dat hij vanwege een blessure voor de verzekering doodverklaard is. Het kost dan heel veel moeite om de papieren in handen te krijgen, het komt vaak voor dat die dan bij het stamboek ingeleverd zijn.
Iig succes met zoeken.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-01 22:53

Weet je wie de ouders van je paard zijn? Als je dat weet dan kun je altijd DNA onderzoek doen. Neen maar even contact op met van Haeringen te Wageningen. Als alleen de vader bekend is dan kun je het ook laten onderzoeken. Dan heb je in ieder geval een halve afstamming boven water en kun je er een registratie van laten maken.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-01 00:31

Ze heeft zelf nooit op de renbaan gelopen.
Ze heeft ook papieren, maar dat zit zo ingewikkeld in elkaar met renpaarden/engels volbloed paarden.
We weten wie haar vader is en wie haar moeder is.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 09:41

Als de vader en moeder bekend zijn dan moet het geen probleem zijn om er papieren bij te krijgen. Denk dan toch wel aan DNA onderzoek want je moet natuurlijk wel kunnen bewijzen dat het het paard van deze ouders is. Neem in ieder geval even contact op met de stichting NDR (Nederlandse Draf- en Rensport). Die kunnen je precies vertellen wat de te volgen procedure is.

Himyar

Berichten: 4538
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-01 14:33

Is het paard in Nederland gefokt of in Duitsland?
Zelf had ik toen ik mijn merrie kocht alleen het renpaspoort erbij (blauw boekje, waarin naam, aftekeningen en afstamming vermeldt staan). De merrie was dus in Nederland gefokt en de N.D.R. heeft me papieren toegestuurd die ik door de laatst geregistreerd staande eigenaar (de merrie stond op dat moment in onbekende bezitsverhouding) in moest laten vullen. Deze laatst bekende eigenaar moest bevestigen de merrie te hebben verkocht. Toen dit papier door hem ingevuldt en ondertekend was, heb ik een duplicaat stamboekpapier ontvangen van de N.D.R. in Den Haag.

fire

Berichten: 176
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: Heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-01 12:44

Mijn pony is ook dood verklaart op de baan, de gegevens zijn toen ook meteen uit het bestand verwijderd. Ik ben bang dat dit ook bij jou het geval kan zijn. Je kan via http://www.ndr.nl misschien wel wat te weten komen en misschien kunnen zij jou ergers naar door sturen. Ik ben wel via het ndr te weten gekomen wie haar ouders waren en hoe vaak ze gekoerst had ( mijn pony is een draver).

Veel succes
Joyce