Wie helpt mij wat een redelijke aankoopprijs is?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Giwa
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-11-03

Wie helpt mij wat een redelijke aankoopprijs is?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 22:35

Beste paardenliefhebbers,

Nu toch echt dringend advies nodig, omdat ik me nu op onbekend terrein begeef:

KWPN merrie wordt dit jaar 10, Z-spinger en L-dressuur. Springenwedstrijden is nog vrij recent geweest, dressuurwedstrijden zijn 3 jaar geleden geweest.

Ze loopt netjes, maar je moet zeker met haar op kunnen schieten. Het paardje heeft zeker karakter en is niet de makkelijkste om te berijden. Dressuur is niet haar hobby, springen doet ze super en zal nooit weigeren, hoe gek je het ook maakt. *LOL*

Ze heeft goede papieren, vader is Haarlem. Zelf is ze donkerbruin.

Wie oh wie kan mij een beetje op weg helpen met een prijsindicatie?!

Bij voorbaat dank!!! OK dan!


stalleke

Berichten: 5970
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:39

ik denk toch wel zo'n 8000 euro misschien wel wat meer
goed geklasseerd en goede papieren

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-04 22:39

ligt ook aan het exterieur em de kwaliteit van de gangen natuurlijk maar ik zou ongezien tussen de 5500 en 7000 zeggen.

Giwa
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-04 23:23

Misschien relevante informatie:

Het hoofd is niet echt "ijdel", zoals de meeste van Haarlem hebben. Haar body is rank, hoogbenig en lang. Echt een volbloed-type.

Haar gangen zijn ruim. Vooral de draf. Sierlijk.

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:20

paarden op deze leeftijd dalen sterk in hun waarde.. een vriendin probeert al tijden haar z2 dressuur en L springen (mag m starten) te verkopen.. hij is braaf maar ook met een kleine gebruiksaanwijzzing..
de meeste mensen vinden hem niet chiq genoeg is en te oud en haken al gauw af
ik zou voor een paard ondanks dat ie z is niet meer dan 5000 euro geven hij is al tien en over een tijdje eigenlijk onverkoopbaar

If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 00:46

Hangt helemaal van de springmanieren af: kan het diertje de Z makkeijk doen, dan zit er echt nog wel een heel stuk muziek in.

wil je verkopen; doe het dan met een bekende springruiter/handelaar samen. Als die connecties heeft met de USA bijvoorbeeld (maar ook Azie, Arabische landen) dan kon er nog wel eens een nulletje achter de genoemde prijzen hier komen Geld, geld!

Is het diertje aan de limiet, dan zit de prijs aan de bovenkant van de 5 tot 10 duizend euro. Zspringen met Ldressuur is meer waard dan Zdressuur en Lspringen. Weet ook niet waarom, maar het is wel zo.
Zeker een merrie met Zpringen; die willen de betere fokkers ook nog wel hebben.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

supersambo

Berichten: 2133
Geregistreerd: 16-02-04
Woonplaats: waar mijn bed slaapt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 01:51

ja das waar.. had ff niet opgemerkt dat het een merrie was.. die heeft natuurlijk oko nog wel fokwaarde

If blood will flow when flesh and steel are one. Drying in the colour of the evening sun
Tomorrow's rain will wash the stains away. But something in our minds will always stay

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 08:46

Het is natuurlijk ook maar 'wat de gek ervoor geeft'. (niet cru bedoeld hoor Knipoog ). Ik bedoel, als er iemand komt die totaal maf is van jouw type paard, dan ben je hem makkelijk kwijt.
Hoe groot is ze, of heb ik daar overheen gelezen? Ik wil zelf bijv. alleen maar grote paarden (ik bedoel min. 1.70 ofzo). Zeker in de dressuur scoren grotere paarden vaak iets gemakkelijker.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 10:22

E6500

She's my lady Lovers

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 10:27

Vanaf 7000 euro schat ik.


marina

Berichten: 5151
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 10:33

Ik denk toch wel boven de 8000. Maar veel verstand heb ik er niet van Haha!

cobiie

Berichten: 7278
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 10:44

Hoe is de rest van het papier? Is het een intressante merrie om mee te fokken?

[o]

Giwa
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-04 17:10

Heel erg bedankt voor alle reacties!!!!

Ze is 1.65m, niet overdreven groot. En achter haar moeder zit de hengst Lector.

Tis alleen haar karakter, veel veel bloed zit erin! Veel pit, veel springlust en eigenlijk best hard in de mond met dressuur (danwel met een gewoon trensje)..

Nogmaals bedankt voor deze ondersteuning!!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 19:19

Helaas is het nog steeds vaak net wat de gek ervoor geeft. Z springen is een leuke prestatie, dressuur nadeel dat het lang geleden is dat ze wedstrijden heeft gelopen en niet makkelijk te rijden is.
Is er al eens een veulentje mee gefokt? Dan is het makkelijker opnieuw te fokken dan pas over en paar jaar daarmee te beginnen. Heeft de merrie predikaten? Is ze gezond (rontgenologisch ook OK).
Als er geen predikaten bij zitten en ze nog geen veulens gehad hebt, zou ik het op ca 5000 houden.

FunkyMirko

Berichten: 1132
Geregistreerd: 24-12-03
Woonplaats: gentbrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-04 21:52

heb je een foto van de merrie? Lachen

Een paard zonder ruiter is nog steeds een paard, een ruiter zonder paard is maar een mens!! *LOL*

Giwa
Berichten: 52
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-02-04 22:08

Nee, helaas geen foto....ben nog niet zo modern!

De merrie heeft nog nooit een veulen gehad, en rontgenologisch is ze in 2001 helemaal goedgekeurd.
Wel had ze 2maal een 2tje bij rechts voor en achter, de rest waren allemaal 1tjes.

3 is al riskant en 4 is helemaal risicovol toch?

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 00:07

Fotos zeggen geen donder meer als het paard Z loopt. Vind er dan maar eens 1 die geen 2tjes en 3tjes heeft...die zijn er niet.

Afgezien van dat: dat hele verhaal met 1, 2,3 en 4 rammelt: 'afgekeurde' paarden met een 3tje lopen jaren en jaren bovenaan in de sport, en die kameraden met 1tjes en 2tjes kan je na een 4 maanden naar de slacht brengen. De keuring is een moment opnamen, ze geven slecht een heel tijdelijke indicatie op een vermeend risico. Net zoals je risico loopt op onder een auto komen met je fiets.

Bangmakerij; gevoed door de verzekeringsbranche.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-04 00:11

Een 10 jarige die Z loopt mag van mij gerust 3tjes hebben, de kans dat ie daar kreupel aan word is nihil. Sowieso worden paarden bijna nooit kreupel aan echte botkreupelheid.

Ze is 10, Z springen.......ik zou zo rond de 5 duizend euro zeggen. Is het een dier met potentie dan is deze zeker duurder. Maar op de leeftijd van 10 had ze toch NOG hoger moeten lopen. De meeste paarden lopen op 6 a 7 jarige leeftijd Z, en dan kan je er ook echt geld voor vragen als er meer inzit. Nu moet je het dier gewoon verkopen als fijne leermeester.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Googlebot, MarjanB en 36 bezoekers