Pikeur GPA cap bij dressuur.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-01 23:22

Ik ben ff benieuwd naar jullie mening:

Ik heb een Pikeur GPA cap, en twijfel dus of ik dat op zal doen tijdens mijn komende dressuurproefjes Haha!
Ik heb ook nog wel een gewone cap, maar die zit me gewoon niet lekker. Ik start L2.

Vinden jullie dit kunnen of écht geen gezicht omdat het zo'n op-springen-gerichte cap is?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-01 23:56

Persoonlijk vind ik het er niet zo charmant uitzien in een dressuurproef, die Casco dingen vind ik ook niet mooi, maar veiligheid staat voorop!
Ik zou denk ik gewoon die andere op doen, hoe lang duurt een proefje nou?! Desnoods rij je los met die andere.

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 00:01

Gewoon doen hoor, je hebt toch niet voor niets z'on pokke duur ding gekocht.
En hij staat hartstikke mooi!!
By the way hoeveel heb je ervoor betaald met korting?? Fl 350,= schat ik zo???

Dione

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-01 00:05

Citaat:
Op 2001-11-27 23:01, schreef dione:

By the way hoeveel heb je ervoor betaald met korting?? Fl 350,= schat ik zo???


Klopt precies Haha!
Heb jij hem ook al? Net als Astrid, Elise en ik? Knipoog

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 00:13

Nee, nog niet mijn bankrekening wil nog niet zo meewerken.
Maar als het ooit nog verplicht wordt in de wedstrijden dan is ie zeker weten van mij!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 00:51

ik vind het geen porem,
ik heb het b en l gewoon met mijn capje van 5 tientje doorgereden en mijn gpa thuis gelaten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 08:55

Bij ons op de manege mag je alleen nog maar met een goedgekeurde cap mee doen met de wedstrijd. Ik vind het niet zo mooi maar aangezien iedereen dus een helm op heeft valt het eigenlijk niet meer op.
Toen ik nog bij de NBVR reed had ik altijd mijn veiligheidscap op. Ik had ook geen andere Haha!
Maar als ik voor het mooie zou moeten kiezen zou ik als ik jou was je proef met de "oude"cap rijden en het losrijden met je Pikeur (omdat je je anders met het losrijden misschein gaat ergeren aan die "oude"omdat die niet fijn zit).

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 09:25

Die GPA pikeur cap heb ik ook en die vind ik wel wat netter dan de paddestoelen hoor. En het is veilig en ik heb weleens een clinic van Johan Hamminga (foto's) gezien en daar had hij ook zo'n cap op hoor. Enne hoezo is het geen porum??? het is veilig en ze zitten nog lekker ook. Ik heb er ook 1 alleen dan voor het springen. Gewoon doen, kijk maar in mijn profiel, als ik ooit dressuur ga rijden doe ik hem ook gewoon oip hoor Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 09:31

He moet gewoon dragn wat jou het lekkerste zit. Ik kan me niet voorstellen dat een jury zich daar aan zou storen hoor.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 10:46

Ja, van mij kan die helm zo op hoor, ik vind het een hele verbetering na jarenlang die ZWEETDOP op je hoofd te hebben gedragen. En nog veiliger ook, het is eigenlijk krom dat we er nog over nadenken. Iedereen aan de helm!

Maar....ik weet ook dat er een paar juryleden rondlopen die zich storen aan die helmen. Kompleet irrationeel, maar die prefereren de oude dop...en punten dus werkelijk lager als je zo'n moderne helm op hebt. Serieus het is gebeurt. Misschien dat het wel wat beter aan het worden is....maar ze zitten er nog tussen.
Ik reed twee seizoenen geleden thuis met de casco, maar op de wedstrijd met zo'n oude dop....Dit voorjaar ga ik weer starten, maar dan zet ik wel mijn casco op. die zit me veel lekkerder en ik rijd voor mijn lol. Bovendien, je moet eigenliuk toch de punten verdienen met rijden....gewoon zo rijden dat ze niet om je heen kunnen met de royale punten, ongeacht je hoofddeksel Haha! !

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-01 13:52

Op mijn concours zijn er genoeg met die cap. ook sommige bokkers in mijn kring hebben er een.