Houdt 'ie me voor de gek?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Houdt 'ie me voor de gek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:28

Ik rijd op nu een manege en heb helaas geen eigen paard.
Ik rij nu in de caroussel en ik rij (nu vast) op een best wel jong paardje.
De pony waar ik op rijd houdt niet zo van andere pony's,
dus tijdends de les kan die soms erg chagerijnig zijn.

Maar in het begin gaan we natuurlijk gewoon nog even losrijden.
Maar als ik al op mn pony zit en de meeste andere zijn nog bezig met opstijgen enzo en ik rijd alvast rond
dan rij je dus langs een (dichte) duur.
Maar met het instappen vind ie het steeds eng enzo.
Hij gaat er wel langs,
maar hij gaat wel met een klein boogje en hij wil eigenlijk niet.
Maar als we eenmaal (met zn allen) aan het inrijden zijn
en bv in draf zijn, dan rijd ze er gewoon langs zonder te kijken ofzo!
Maar houd ze me dan voor de gek,
of vind ze het echt eng?
Ik heb namelijk het gevoel dat ze me voor de gek houd.

(Ik hoop dat jullie het snappen, want het is een beetje ingewikkeld verhaal zo om op te schrijve Tong uitsteken)!

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 16:58

inderdaad ik denk dat ze je voor de gek houd.
Hij loopt waarschijnlijk toch zo'n drie uur per dag langs de muur!
Wat jij daar tegen kan doen is gewoon er tegen in gaan, zelfverzekerd zijn. Als hij begint te dribbelen of te kijken, hem juist een keer goed aansporen elke keer als hij "bang" is. Als jij hem 'door hebt' dan is het voor hem niet meer interresant om jou uit te proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 17:04

Ja, dat dacht ik ook al.
Maar het is wel de eerste les op die dag dat ie rijd,
kweet niet of dat echt uitmaakt.
Ja, dat doe ik ook steeds, maar het heeft niet zo veel zin.
Maar toch tnx Lachen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:41

misschien is het toch ietas van Oww moet ik daar weer langs..is hij daar een keer misschien geschrokken? want als hij de eerste keer er voorbij is, is het over toch?

Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 19:59

Of hij heeft wel een keer iets meegemaakt bij die deur: Iemand deed hem open toen hij erlangs liep. En als hij er nu alleen langs moet heeft hij nog een beetje angst en daardoor krijg jij ook een beetje angst. Daardoor is hij er zeker van dat het eng is, kan jij ook niets aan doen hoor! Waarschijnlijk voelt hij zich met iemand/ander paard zonder angst op zijn gemak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 20:53

Tnx voor de goede tips Lachen. Ik ga gewoon proberen hem rustig maar goed voorwaarts erlangs te laten rijden. En ook vaak. Heeft het ook zin om der der naar laten kijken, of word ze dan alleen maar banger dervan?

Tomaatje

Berichten: 2505
Geregistreerd: 16-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:01

Tjaa, hij gaat er toch gewoon langs, en zolang hij het bij het rijden niet erg doet ofzow, gewoon doorrijden, gaat vanzelf wel weer over. En je hebt er toch geen last van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 21:16

Nee.. Hij gaat/wil er met een kleine boog omheen. En wil der vandoor gaan. Mwa, ik denk niet echt dat het goed is als die zo doet toch? En ik heb zondag ook wedstrijd en dan moet tie alleen in de bak..

Yess

Berichten: 1345
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Hooge Zwaluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-04 23:01

probeer stelling om je binnenbeen te houden, dan kan hij niet eens op de deur letten. ik ken je probleen, heb ook een paard dat bang is voor iedere grasspriet die iets groener lijkt. is idd uitproberen, maar met die stelling, desnoods overdreven schouder voor, heeft hij echt geen tijd om er op te letten. na drie rondjes is je paard die deur vergeten. succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-04 20:55

Ik heb vandaag weer gereden! Het ging er goed. Bij de eerste keer dat ik er langs liep, liep er iemand anders nog naast (helaas, maar goed) toen keek ze wel, maar ze deed niks. Daarna heb ik even een volte gereden en toen liep ze er zelf dus langs!! En ze deed gewoon helemaal niks Lachen! Ze keek wel, maar ze liep wel gewoon door. Ik heb haar inderdaad goed voorwaarts gehouden en gebropeerd haar aandacht op iets anders te richten (was niet helemaal gelukt maar goed). Toen na het volgende 'rondje' keek ze nog een beetje, maar verder was ze erg braaf. Op de andere hoefslag keek ze bij de eerste keer weer erg, maar ze reed er verder wel braaf omheen. De volgende keren werd het steeds minder, en na het losrijden enzo, ging het erg goed!
Nogmaals tnx voor de tips!